Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål angående ISO/IMG-filer:

 

Kjører MP på PC-en og over i fullskjerm på TV-en. Når ISO/IMG-filer mountes i Daemon Tools fra Mediaportal popper det opp et par bekreftelsesbokser på PC-skjermen. Noen metode for å enten unngå bekrefelsesboksene eller få disse på TV-en og ikke PC-skjermen?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke fjernkontrollen til å virke i mediaportal. Den virker ellers i windows, men altså ikke i mediaportal.

 

Jeg har en ganske stander mce fjernkontroll som fulgte med mitt tvkort fra Hauppauge, så kanskje det trengs noen egne drivere eller ett tillegg for å få den til å virke sammen med mediaportal?

 

Jeg har forøvrig en harmony fjernkontroll også, så kanskje det er egne innstillinger til denne framfor å få den til å emulere mce sin fjernkontroll?

 

Ellers, er der noen gode pluggins jeg bør vurdere?

 

Ett siste problem er at jeg ikke får mediaportal til å finne informasjon om filmene mine automatisk når de er i iso\img format. Det den da gjør er å mounte filmene, så får jeg en feilmelding om at video_TS ikke kan finnes. Tar lang tid å legge inn 200 filmer manuelt, så tar i mot alt av tips her.

Lenke til kommentar
Et spørsmål angående ISO/IMG-filer:

 

Kjører MP på PC-en og over i fullskjerm på TV-en. Når ISO/IMG-filer mountes i Daemon Tools fra Mediaportal popper det opp et par bekreftelsesbokser på PC-skjermen. Noen metode for å enten unngå bekrefelsesboksene eller få disse på TV-en og ikke PC-skjermen?

 

Spørs hvor disse kommer i fra:

1. Har du fjernet i MP Configuration -> General -> Daemon Tools & "Ask before etc"

2. I Windows når du monterer en iso fil selv og når windows spør hva du skal åpne den med klikket "Ingen og aldri spør" (husker ikke helt hva som popper opp ;) )

3. Hvis du høyre klikker daemon tools ikonet i "Windows Tray", fjernet alt utenome:

- Options -> Automount

- Options -> Autostart

- Options -> Tray Icon

 

Roy

Lenke til kommentar

Nå så det meste ut til å virke utmerket, men så klarte jeg selvfølgelig å gjøre noe rart, for nå får jeg feilmelding om at reclock ikke er støttet av skjermkortet mitt, noe som ikke var noe problem for en times tid siden.

 

En ting jeg lurer litt på. Om jeg har satt opp dvd codec osv slik jeg vil ha dem, er det disse som taes i bruk når jeg starter en dvd under movie folders, eller er det film avspilleren som spiller av dvd da?

Lenke til kommentar
Nå så det meste ut til å virke utmerket, men så klarte jeg selvfølgelig å gjøre noe rart, for nå får jeg feilmelding om at reclock ikke er støttet av skjermkortet mitt, noe som ikke var noe problem for en times tid siden.

 

En ting jeg lurer litt på. Om jeg har satt opp dvd codec osv slik jeg vil ha dem, er det disse som taes i bruk når jeg starter en dvd under movie folders, eller er det film avspilleren som spiller av dvd da?

 

Hei,

Hvis du spiller av en DVD via enten dvd spilleren eller daemon tools skal codecs fra DVD seksjonen brukes, hvis MP detekterer at noe ikke fungerer så skal prøv å feile metoden som er innebygget løse dette.

Angående reclock så skal det ikke være nødvendig å bruke denne, feilretting skjer med lydkort mot grafikk kortet(hvis jeg husker riktig nå).

 

Roy

Lenke til kommentar
Et spørsmål angående ISO/IMG-filer:

 

Kjører MP på PC-en og over i fullskjerm på TV-en. Når ISO/IMG-filer mountes i Daemon Tools fra Mediaportal popper det opp et par bekreftelsesbokser på PC-skjermen. Noen metode for å enten unngå bekrefelsesboksene eller få disse på TV-en og ikke PC-skjermen?

 

Spørs hvor disse kommer i fra:

1. Har du fjernet i MP Configuration -> General -> Daemon Tools & "Ask before etc"

2. I Windows når du monterer en iso fil selv og når windows spør hva du skal åpne den med klikket "Ingen og aldri spør" (husker ikke helt hva som popper opp ;) )

3. Hvis du høyre klikker daemon tools ikonet i "Windows Tray", fjernet alt utenome:

- Options -> Automount

- Options -> Autostart

- Options -> Tray Icon

 

Roy

En ny ting med nyere versjoner av Daemon Tools er en såkalt Secure Mode, som gjør at filer ikke blir mountet uten å måtte bli bekreftet av deg hvis det blir mountet gjennom command line. Deaktiver denne (Høyreklikk på tray -> Options -> Secure Mode) så skal det funke, hvis det er dette som kommer opp =)

Var i allefall tilfelle hos meg ;)

Lenke til kommentar

Problemet jeg har med Daemon Tools og mediaportal er at Daemon legger seg på toppen når den mounter en disk. På denne måten mister mediaportal fokus, og jeg må fram med musen for å få mediaportal til å ligge øverst igjen. Ganske irriterende i grunn.

 

Har valgt at mediaportal alltid skal være på topp, men dette ser ikke ut til å hjelpe.

Lenke til kommentar
Problemet jeg har med Daemon Tools og mediaportal er at Daemon legger seg på toppen når den mounter en disk. På denne måten mister mediaportal fokus, og jeg må fram med musen for å få mediaportal til å ligge øverst igjen. Ganske irriterende i grunn.

 

Har valgt at mediaportal alltid skal være på topp, men dette ser ikke ut til å hjelpe.

 

Hei,

Har du fjernet alle andre valg i daemon tools en de jeg listet i min forrige post, kun de 3 er nødvendige for å bruke den, fjern alle andre valg...

 

Roy

Lenke til kommentar

Drivi å jobba med dette systemet nå i hele går og nesten hele natten....

Fikk til slutt opp tv bilde... men kun analogt og ikke med mitt FloppyDTV kort...

har kanskje ikke full støtte for digitaltv enda...

 

fikk også etter mye bannskap fått igang å konfigurere webepg systemet...

fant til slutt ut at jeg måtte lage en mappe xmltv i Mediaportal mappen... denne informasjonen fant jeg ikke noe sted på nettsiden om at måtte til.. og å spørre om support der blir regelrett ignorert..

 

så etter at den mappen ble laget så funket da til slutt webepg... den laster ned å opppdaterer TVguide.xml i vilden sky da jeg prøver på dette.. og det er jo sikkert flott.. MEN det vises da ingen tv guide i programmet... så hva i all verden skal jeg med denne tåpelige xml filen da den ikke gjør noe????

 

tenkte å høre her da jeg håper de som skriver her inne kanskje kan forklare meg hvordan dette "enkle" programmet fungerer... da jeg må være amøbe etter som det ikke fungerer som det skal hos meg...

 

eneste grunnen til at jeg skulle teste dette var fordi dem skrøt av at det skulle funke å se Digital tv med systemet, noe som ikke fungerer i Windows Media Center... Men hadde jeg vist hvor vanskelig dette skulle være så hadde jeg nok gitt f. i hele greia å fortsatt å bruke FireDTV for å se Digital tv... selv om det ødelegger media center opplegget da jeg må fram med mus og tastatur for å bruke den....

Lenke til kommentar

Hehe.... *sniff* lukter frustasjon... kjenner igjen den lukta; har badet i den mange ganger

Er det du som har skrevet her:http://forum.team-mediaportal.com/webepg_problem-t32325.html ?

 

Skjønner ikke hvorfor det rapporteres om manglende mapper etc. - skal ikke være slik.

 

Å sette opp WebEPG er ikke helt enkelt, men heller ikke utrolig krevende. Du må ogsp merke deg at det kan ta litt tid fra du trykker på WebEPG.exe til den er å finne in MP.

 

Dersom dui kan gi mer informasjon så skal jeg se hva jeg kan gjøre.

 

Info:

- TVE" eller TVE3 (den som følger med eller TV server/klient)

- Leverandør av signaler

- Mest mluig info om dette.

 

Om du kjører Vista:

yoummy

 

I take it you are running Vista

 

The DTD file you are looking for is in a hidden folder (show hidden files\folders need to be enabled) at c\program data\team-mediaportal\mediaportal\xmltv.

 

Just copy it over to the program files xmltv folder and should work.

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Svortevik:

Skal si du er uheldig. Har bare "just works" erfaringer med DVD - men har knotet litt med Deamon Tools (ikke alle versjoner fungerte like bra?).

Anbefaler at du starter en tråd i MP-forum. Husk å legge ut spesifikasjoner (HW og SW) samt logfiler (kjør MP test tool)

 

@ All: HD-DVD/BR @ MP --> http://forum.team-mediaportal.com/plugins-...solution-32268/

Lenke til kommentar

Hei,

svortevik: DVD menyer og problemer kommer som regel av codecs hvilken bruker du?

 

Norsk brukere av MediaPortal WebEPG:

Har tittet litt rundt på nett etter andre sider en sol og dagbladet, men viser seg at sol er den som er best men tregest når jeg legger til beskrivelse i grab prosessen(denne er slått av grunnet feil/side endring men har korrigert dette nå).

Spørsmålet mitt blir skal jeg legge ut denne versjonen eller er hastighet for oppdatering av EPG viktigere(20 kanaler tok ca 30 minutter for 7 dagers EPG)?

NB! vi har dagbladet som er raskere men den mangler beskrivelse på program type.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

I mediaportal under DVD codecs er følgende valgt:

 

Video Codec: Cybelink Video/SP Decoder (PDVD7)

 

DVD Navigator: DVD Navigator

 

AudioRender: Cyberlink Audio Render (PDVD7)

 

Audio Codec: ffdshow Audio Decoder

 

Har også valgt " Turn Off DxVA"

 

I tillegg har jeg valgt ffdshow video decoder som DVD Post Processing.

 

Noen av valgene mine jeg bør endre, eventuelt noe som vil gi meg bedre kvalitet og muligens hjelpe på så jeg får bort dvd problemene mine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...