Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så man må mounte vær iso for hver gang de skal brukes? Hørtes lite brukervennlig ut. Finnes det andre Media Centere som klarer dette med iso og rar filer?

 

Hehehe, klage før du har prøvd ;)

MP monterer og demonterer iso filer ved bruk av daemon tools, det er flere funksjoner som krever at de blir montert å sett som en dvd ;)

 

Roy

Lenke til kommentar
Syns det er litt rart hvis det er samme folkene som er bak XBMC at de ikke har samme funksjonene som XBMC har hatt relativt lenge. Det er ikke bare jeg som skal bruke det heller så jeg er avhenig av at det skal være så bruker vennlig som overhode mulig :)

 

Hei,

Ikke de samme som står bak MP som de i XBMC.

MediaPortal ble laget ut fra xbmc koden fordi Frodo var programmerer i xbmc. Etter det har prosjektene gått hver sin vei, MediaPortal har en større hardware plattform(sier seg selv, med alt det rare vi putter i datamaskinen vår) en xbmc, men det hender prosjektene låner av hverandre allikevel ;)

 

Om det blir støtte for .rar en gang i tiden vet jeg ikke, kommer an på om noen vil lage det.....

 

Roy

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vurderer å legge inn xp eller vista på min stuepc og kjøre det sammen med mediaportal.

 

Er ett par ting jeg lurer på før jeg kommer i gang, så håper dere kan hjelpe meg litt på vei her.

 

Kan jeg bruke zoomplayer, mpc eller theatertek som avspiller til DVD via mediaportal?

 

Kan min mce fjernkontroll brukes til å starte mediaportal, eller vil dette kræsje med mediacenter i xp og vista? Kan fjernkontrollen ellers brukes i mediaportal?

 

Hva er enkleste veien å gå, ved bruk av xp eller vista?

 

Og siste ting, kan det legges til flere mapper med filmer som mediaportal søker igjennom etter endringer? Jeg har tre eksterne disker med filmer, både dvder og ferie filmer fra lang tid tilbake, og jeg vil at filmene fra alle diskene skal komme fram i mediaportal.

Lenke til kommentar

Morn og god dag folkens.

 

Jeg har lastet ned Stable Release V0.2.3.0 og installert på vår bærbare dell xps m170.

Alt gikk rimelig greit bortsett fra netframework_2 som da er installlert fra før på maskina, men reistallert den så var alt ok.

Og legge til mapper av filer fra min filserver, filmer/musikk/bilder var jo knirkefritt, samt vise og høre media gikk knirkefritt.

 

Av tilkoblinger av lyd og bilde fra pc bruker jeg:

Lyd: fra pc, coax ut til surround reciveren.

Bilde: fra pc s-vhs til tv.

 

I nvidia kontrollpanel har jeg satt dualview.

 

Har 2 spørsmål:

1)

Hvordan få full skjerm bilde av MP på tv (vanlig program-vindu på pc-skjermen og fullskjermvising på tv.) (Eneste som slo over i fullskjerm på tv var når jeg viste dvd og dvd fra filserveren)

 

2)

Samt så har jeg en fjernkontroll fra dell som fulgte med fruens ny pc, dell xps 420 high end med vista.

Det er fjernkontroll og usb ir-motaker.

Hvordan kan jeg få denne til å virke på min xp? Enhetsbehanlingen ser den men kan ikke installere på har ikke driver og vet ikke hvor jeg finner det.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar så langt.

 

Kikket i setup -> General, men har kun tittet på MP i maks ca 2 timer så dette er så fersk for meg at jeg fant ikke noe/vet ikke hva jeg skal se etter, og eller gjøre.

Så om du har mulighet til å finne det ut spesifikk pkt 1 for meg så hadde det vært fint.

 

Når det gjelder fjernkontrollen så er ikke jeg god for å finne noe driver for den hos dell, synes dell er grusomt trasig å "navigere" i/hos dell for å finne for å finne det.

Men bilder av fjernkontrollen og ir-mottakeren kan jeg poste her sener idag/kveld når jeg er ferdig på jobb.

 

*edit tillegg*

Forøverig så har jeg nå vært i kontakt med Dell`s live support (som ikke kunne hjelpe meg med driver)

Og ble henvist til å maile dell teknisk support, og jeg har nå sendt mail til dell teknisk support om at jeg ønsker Win xp driver til fjernkontrollen

 

Funnet kontroll og ir-mottaker her, klin lik på utseende.

http://www.remotecontrol.philips.com/index.cfm?id=1336

 

Så klare noen å finne xp driver til disse, så blir jeg glad ;) :

Fjernkontrol

RC197_4502_1_small.gif

 

ir-mottaker

OVU4120_small.gif

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
2. Burde virke med IR Server Suite. Spør .:HER:. -and-81 svarer sikkert :)

Skal sjekke 1. idag, takk for den.

 

2. IR Server Suite, er det "driver" som muligens skal få ir-mottakern til å virke/bli installert på xp ?

 

(Plugga forøverig inn usb ir mottakeren i xps 420`n som har Win Vista Home, og der installerte den seg og virket knirkefritt)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått på plass mediaportal, men har noen spørsmål får å få det til å virke som jeg ønsker.

 

Jeg har to mapper på pcen, en med iso filer av dvd, og en med avi. Kan jeg få mediaporta til å scanne mappene med både iso og avi filer og hente ned film informasjon om disse? Hvordan gjøres i så fall dette.

 

Jeg vurderer å bruke en ekstern avspiller til dvd, noen å anbefale her som lar meg bruke ffdshow og alle mulighetene som ligger der for oppskalering av bilde osv?

 

Jeg har mce fjernkontroll, hvordan får jeg denne til å vike best muli med mediaportal?

 

Så til slutt, hvilket skin er å anbefale, likte ikke det som er stander.

 

Håper på svar her så jeg kommer i gang:)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått på plass mediaportal, men har noen spørsmål får å få det til å virke som jeg ønsker.

Jeg har to mapper på pcen, en med iso filer av dvd, og en med avi. Kan jeg få mediaporta til å scanne mappene med både iso og avi filer og hente ned film informasjon om disse? Hvordan gjøres i så fall dette.

- Æsj.. dette har jeg glemt - men det skal gå - trodde jeg... bryr meg ikke så mye om IMDB-info ting :)

 

Jeg vurderer å bruke en ekstern avspiller til dvd, noen å anbefale her som lar meg bruke ffdshow og alle mulighetene som ligger der for oppskalering av bilde osv?

- Skal jo virke uanset... ?

 

Jeg har mce fjernkontroll, hvordan får jeg denne til å vike best muli med mediaportal?

- Det funker automagisk :) Anbefaler at du installerer IR Server Suite for mest muligheter etc.

 

Så til slutt, hvilket skin er å anbefale, likte ikke det som er stander.

Skins:

XFace

Splash.jpg

Link: http://forum.team-mediaportal.com/xface_sk...oad-t26565.html

 

Mørkere og enklere: Monochrome

Link: http://forum.team-mediaportal.com/monochro...ted-t29566.html

Foofaraw:

Link: http://forum.team-mediaportal.com/foofaraw_skin-t19354.html

 

Core Reloaded link: http://forum.team-mediaportal.com/core_rel...1_0-t32331.html

SpinSafe - også som 1929/1080: http://forum.team-mediaportal.com/spinsafe...080-t33550.html

 

 

 

 

 

 

Håper på svar her så jeg kommer i gang:)

Lenke til kommentar

Når det gjelder IMDB info er det vel bare å legge til filmmappene som movie folders i media portal setup. Når du starter media portal høyreklikker du (eller bruker i knappen på mce remoten) og velger scan (eller imdb) fra menyen som kommer opp. MP søker da etter filmtitler som ligner på filnavnene. Det hender at du må korrigere disse litt selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...