Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ahh, det betyr at mediaportal kan åpne xml-filer?

Det er en plug-in som gjør at man kan ha filmlister i ant-movie formatet. Husker ikke hva plug-in heter, men den kommer opp som "Mine DVDer" på hovedmenyen...

 

 

Hentet dette sitatet fra en annen post. Noen av dere som vet svaret?

 

edit: leif

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Har tatt i bruk Mediaportal igjen nå, mest pga problemer med mkv-filer i MyMovies, og den eksepsjonellt gode plug-in'en MyTV-seriesog, og av en eller anna grunn går den betydelig raskere nå enn den gjorde tidligere, men hvilken audio-codec anbefales til HD-filmer? Jeg bruker CoreAVC til videodelen, men lyden er ikke i sync med bildet, og hvor mye ute av sync den er varierer utfra hvilken lydcodec jeg bruker.

 

Det er her snakk om 1080p x264 /AC3 5.1 .MKV filer som jeg rippet fra HD-DVD VC1 1080p.

 

Endte opp med å bruke purevideo på den kraftigste htpc'en, men skulle gjerne sett at jeg kunne spille av 1080p filmer på den noe svakere htpcen også.

 

Og en ting til, er det mulig å få lagt inn flere steder på værmeldingen? Skulle gjerne hatt Ålesund der, men nermeste jeg finner er Trondheim og Bergen.

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar

Ønsker meg en skjermsparer som "sparker inn" når MediaPortal'en bare står og spiller musikk, noen som vet om slikt finnes?

Gjerne en som viser frem albumfoto, albumnavn og sportittel, men egentlig hva som helst - alt for å unngå at bildet "brenner fast" i skjermen...

Kan selvsagt velge at skjermen skal "blankes", men det blir litt stusselig liksom...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke en HTPC, men kjører i stedet mediaportal fra min vanlige pc via en lang HDMI kabel til TV. Dette fungerer egentlig smertefritt både med fjernkontroll og annet, men problemet jeg har fått er at jeg ikke kan bruke Winamp samtidig som mediaportal kjører i bakgrunnen. Når winamp bytter track, låser både mediaportal og winamp seg i ca 30 sekunder, før den spiller neste sang og mediaportal kan brukes igjen. Dette medfører at jeg må lukke mediaportal når det ikke er i bruk, slik jeg kan lytte til musikk når jeg sitter på PC-en. Noen som vet hva dette kan skyldes, eller hvordan jeg kan fikse? Det er kun winamp dette skjer med, både WMP, VLC og media player classic fungerer.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke en HTPC, men kjører i stedet mediaportal fra min vanlige pc via en lang HDMI kabel til TV. Dette fungerer egentlig smertefritt både med fjernkontroll og annet, men problemet jeg har fått er at jeg ikke kan bruke Winamp samtidig som mediaportal kjører i bakgrunnen. Når winamp bytter track, låser både mediaportal og winamp seg i ca 30 sekunder, før den spiller neste sang og mediaportal kan brukes igjen. Dette medfører at jeg må lukke mediaportal når det ikke er i bruk, slik jeg kan lytte til musikk når jeg sitter på PC-en. Noen som vet hva dette kan skyldes, eller hvordan jeg kan fikse? Det er kun winamp dette skjer med, både WMP, VLC og media player classic fungerer.

 

Hei

Dette kan skyldes @ MP kan bruke Winamp som avspiller eller at de begge er konfigurert for DirectX, dette blir kun gjetting, men hvis du legger til MediaPortal.log så skulle noe vises der hvis de er i "klinsj".

Hehehe, men hvorfor bruke winamp, jeg bruker MP til alt selv på den bærbare ;)

 

Roy

Lenke til kommentar
Ronilse et par spm jeg lurer på om du har tid.

Denne posten har gått meg hus forbi, mulig test og slipp av MPII stjal mesteparten av tiden en stund ;)

 

1. Er det mulig å autodetektere at det finnes CD1 og CD2 mappe slik at man slipper å samle alt i en mappe? (blir spesielt viktig når man slipper å unrare)

Ikke sikker på hva du mener her, men hvis du har 2 foldere CD1 og CD2 og bruker "Vis Alle(Shares View)" så vises de hver for seg, hvis de har CD1 og CD2 tag så skal de fra cd1 få ett 1 tall foran seg(101, 102, etc) og de fra cd2 folderen 2 tall(201, 202, etc), hvis de legges til i databasen for musikk.

Må bare si at jeg har tagget alle mine album og sanger ordentlig, selv om det tok tid så var det vært bryderiet, brukte Tag&Rename(koster noen kroner) og nå i senere tid The GodFather(gratis)...

 

2. Er det mulig å autodetektere subs i en mappe?

Ja det er mulig er ikke sikker på hvilken standard de må være i men som regel finner du dette ut når du laster ned codecs til det som avspilles.

 

3. er det mulig å få mp til å flytte seg auto over til secondary skjermen når den blir slått på? (prosjektor)

Nei, ikke automatisk etter hva som slåes på, da må det i tilfelle være snakk om klonemodus.

 

4. er det mulig å fikse på spolesystemet i filmer? (er noe håpløse greier med intervaller atm, ikke veldig pent integrert)

Disse kan du bestemme selv i MP Configuration -> General -> Skip Steps, det er også mulig å spole som før med forover/bakover x2, x4, x8, x16, x32(hvis jeg husker riktig nå)

 

5. isofiler kan åpnes i dvdmenyen med automounting men ikke i videomenyen, kan det fikses så man blir sendt til riktig meny automatiskt?

Du åpner disse med å konfigurere daemon tools i MP Configuration -> General -> Daemon Tools, de vil da vises i listen over videoer og når du starter den blir den automatisk montert.

 

6. hvordan funker post prosessingbiten, har ikke tuklet med det fordi jeg er usikker på hva som skal velges der

Hehehe, jeg har aldri brukt denne, kanskje noen andre har.........

 

 

Roy

Lenke til kommentar
Jeg har ikke en HTPC, men kjører i stedet mediaportal fra min vanlige pc via en lang HDMI kabel til TV. Dette fungerer egentlig smertefritt både med fjernkontroll og annet, men problemet jeg har fått er at jeg ikke kan bruke Winamp samtidig som mediaportal kjører i bakgrunnen. Når winamp bytter track, låser både mediaportal og winamp seg i ca 30 sekunder, før den spiller neste sang og mediaportal kan brukes igjen. Dette medfører at jeg må lukke mediaportal når det ikke er i bruk, slik jeg kan lytte til musikk når jeg sitter på PC-en. Noen som vet hva dette kan skyldes, eller hvordan jeg kan fikse? Det er kun winamp dette skjer med, både WMP, VLC og media player classic fungerer.

 

Hei

Dette kan skyldes @ MP kan bruke Winamp som avspiller eller at de begge er konfigurert for DirectX, dette blir kun gjetting, men hvis du legger til MediaPortal.log så skulle noe vises der hvis de er i "klinsj".

Hehehe, men hvorfor bruke winamp, jeg bruker MP til alt selv på den bærbare ;)

 

Roy

 

Jeg bruker BASS avspillere i mediaportal. Grunnen til at jeg ikke bruker mediaportal når jeg sitter på PC-en, er fordi jeg kjører mediaportal i fullscreen på en annen skjerm (tv). Det merkelige er at det ikke kommer noe errors i loggen til mediaportal, så det virker nesten som det er windows som er synderen.. Hva mener du med at begge er konfigurert for directX ?

Lenke til kommentar
Jeg bruker BASS avspillere i mediaportal. Grunnen til at jeg ikke bruker mediaportal når jeg sitter på PC-en, er fordi jeg kjører mediaportal i fullscreen på en annen skjerm (tv). Det merkelige er at det ikke kommer noe errors i loggen til mediaportal, så det virker nesten som det er windows som er synderen.. Hva mener du med at begge er konfigurert for directX ?

 

Hei,

Har tested med winamp her mens MP har vært lagt ned på oppgavelinjen, sangene i winamp spilles av uten forsinkelse mellom sangene, bruker du en visualization eventuelt hvilken og bruker du den samme for MP også?

 

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

Har tested med winamp her mens MP har vært lagt ned på oppgavelinjen, sangene i winamp spilles av uten forsinkelse mellom sangene, bruker du en visualization eventuelt hvilken og bruker du den samme for MP også?

 

 

Roy

 

Nei, har skrudd av alt slikt som jeg tror kan være i konflikt. Det som er rart er at jeg kan lukke MP og winamp, starte programmene igjen og da virker det, men etter en stund kommer problemene tilbake. Problemet kan også komme med en gang jeg starter MP, helt vilkårlig. Godt mulig det er en plugin da.. Jeg lastet ned den alpha versjonen av MediaPortal 2, og der virket alt flott.

Lenke til kommentar
Hei,

Har tested med winamp her mens MP har vært lagt ned på oppgavelinjen, sangene i winamp spilles av uten forsinkelse mellom sangene, bruker du en visualization eventuelt hvilken og bruker du den samme for MP også?

 

 

Roy

 

Nei, har skrudd av alt slikt som jeg tror kan være i konflikt. Det som er rart er at jeg kan lukke MP og winamp, starte programmene igjen og da virker det, men etter en stund kommer problemene tilbake. Problemet kan også komme med en gang jeg starter MP, helt vilkårlig. Godt mulig det er en plugin da.. Jeg lastet ned den alpha versjonen av MediaPortal 2, og der virket alt flott.

 

Bruker du noe ASIO output eller lignende?

Lenke til kommentar

Hei,

Har nå oppdater WebEPG filene for de Norske sidene(fra SVN versjon 16777) pga endring av grabber koden i MP, mange av linkene var ikke brukbare så de ble fjernet, dette betyr også at dere bør gå igjennom ved å kjøre WebEPG-conf.exe i MP "rot" mappen å sjekke samtlige instillinger.

 

Skulle det mangle noen så gi meg beskjed om hvem det er og på hvilken av sidene (sol eller dagbladet) den er på.

 

På bakgrunn av at Dagbladet har mix av standarder på siden sin måtte jeg lage 2 filer, dere finner disse under "website" 2-fredag etc og 3-fredag etc.

 

For NRK3 / NRK Super må dere bruke dagbladet og merke NRK3(eller hva det nå er den er kalt) --> klikke på "merge" --> Fylle inn klokkeslett og velge motsatt(i mitt tilfelle NRK Super) i "website" + ok, da skal denne laste ned begge epg'ene som 1.

 

TVE3 brukere bør åpne TV Server setup -> plugins -> xmltv -> Mappings -> load -> "Map" alle kanalene med EPG kanalene -> save -> ok, kjør WebEPG.exe og resten skulle gå av seg selv ;)

 

Roy

Lenke til kommentar
Vurderer å bytte ut Xbox Media Center med Mediaportal men lurer på om Mediaportal har støtte for å spille av like mange filformater like enkelt. Tenker spesielt på .rar filer og DVD-isoer.

 

Hei,

Isoer spilles av ved hjelp av daemon tools.

.rar filer støttes ikke, men hvis noen lager en plugin støttes de ;)

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...