ronilse Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 EDIT: Ronilse: Så ikke ut som om Frodo ble så glad for lekkasjen.... He, he, he Ikke alt er slik det blir fremlagt Roy virker som om du har peil ronilse, jeg sliter med treg oppstart av mediaportal og at mediaportal krasjer når jeg ber den kjøre på sekundær skjerm i 1080. Har du noen forslag til løsning? Hei, For å kunne se hva som er galt trenger jeg loggfilen(etter at du har hatt en treg start eller krasj) som heter MediaPortal.log denne finner du i: - XP brukere : "Installasjonsfolder"\Team MediaPortal\MediaPortal\Log - Vista bruker: "C:\Users\All Users\Team MediaPortal\MediaPortal\Log Post denne til MediaPortal Pastebin og link tilbake her Roy Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) He, he, heIkke alt er slik det blir fremlagt wink.gif Håpet og ante det. Fryktet MP-team splid. EDIT: Er ikke så flink med smileys Endret 19. oktober 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hei Har lagt inn de norske nettradione som Spragle har laget. Når jeg "spiller" av en radiostasjon så flimrer det en firkant øverst i venstre hjørne. Hva kommer dette av? Kjører Vista Hei, Dette skal være fikset i siste SVN fra i dag. Roy Har testet med siste SVN, flimringen er der fortsatt. Jeg benytter Xface og Vista. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hei Har lagt inn de norske nettradione som Spragle har laget. Når jeg "spiller" av en radiostasjon så flimrer det en firkant øverst i venstre hjørne. Hva kommer dette av? Kjører Vista Hei, Dette skal være fikset i siste SVN fra i dag. Roy Har testet med siste SVN, flimringen er der fortsatt. Jeg benytter Xface og Vista. Hmmm, er dette i vindu eller fullskjerms visning, test også med BlueTwo om det samme skjer da. Hvis det samme skjer da, legg ved mediaportal.log filen så kan jeg sette opp MP slik du har det, slik som viz, gap etc. Roy Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Merker det er mange "småflimringer" (XFace) når f.eks TV-en er på - f.eks. i EPG. Ser ikke så pent ut - dersom du ser nøye etter. Bruker selv en 1080P skjerm, og lurte på om dette kanskje var grunnen. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Noen som har erfaringer med tunerkort for digitalt bakkenett sammen med MediaPortal? - Noen som støtter betalkanaler med kortleser? Hva bør man gå for? (sitter og bestiller komponenter til HTPC nå) (kunne postet denne i forumet for TV-kort, men jeg bygger ut fra hva Mediaportal klarer, ikke fra hva som er best på egenhånd ) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Dessverre er det ingen som har fått til kombinasjonen RiksTV + HTPC. NTV uten lyd er vel status så langt (en har hevdet å få lyd, men ikke bekreftet/forklart). Ronilse skal se litt på dette når han får tid (det var i hvertfall det han sa - men spørs om han har så mye tid.). Dersom noen finner noe lurt, så gi beskjed. Tenker spes på AAC-HE dekoder for lyd. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei Har lagt inn de norske nettradione som Spragle har laget. Når jeg "spiller" av en radiostasjon så flimrer det en firkant øverst i venstre hjørne. Hva kommer dette av? Kjører Vista Hei, Dette skal være fikset i siste SVN fra i dag. Roy Har testet med siste SVN, flimringen er der fortsatt. Jeg benytter Xface og Vista. Hmmm, er dette i vindu eller fullskjerms visning, test også med BlueTwo om det samme skjer da. Hvis det samme skjer da, legg ved mediaportal.log filen så kan jeg sette opp MP slik du har det, slik som viz, gap etc. Roy Det skjer kun med Xface, så det er vel denne det er noe muffens med Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Er det mulig aa bruke media center tastatur til dette programmet? Da tester jeg med en gang. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Ja. Og MCE remote selvf. Plug and play om du har XP PRO Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 La oss nå si at jeg hadde en film pakket i en .rar fil (eller flere) og ville spille den av over nettverket og på e pc med MediaPortal programmvare. Hvordan går dette til? jeg er vandt med xbox mediacenter der alt bare funker... DrE Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 må vel pakke den ut først i xbmc og? hvis ikke blir det ventetid mens programmet pakker den ut? Men hvilken fjernkontroll er anbefalt til mediaportal? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) MCE fjernkontroll er bra. Har den selv og er veldig fornøyd. Bruker blastere til å skifte kanal på STB: Svært mange fjernkontroller støttes. Husk at om du kjøper Logitech Harmony sa kan du sette den til å immitere MCE. Dr.Erling: Streaming av .rar-filer er blitt diskutert mye på MP-forum, og tror nok det blir en løsning på dette etterhvert. Endret 26. oktober 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) må vel pakke den ut først i xbmc og? hvis ikke blir det ventetid mens programmet pakker den ut? Nope, not at all. Ventetid=null (med unntak av hvis xboxen cacher subtitles fila, da tar det et sekund eller to ekstra...) Ikke uten grunn at jeg håper XBMCLinux porting-prosjektet en gang blir ferdig... I XBMC bare funker ting. Alltid. Eneste negative er at hardwaren i den originale xboxen ikke henger med lengre. (for treg, mangler digital video ut) DrE Endret 26. oktober 2007 av DrErling Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Tenkte på MediaPortal - der kan man fremdeles ikke streame .rar-filer og spille den direkte. Kjenner til XBMCLinux, og det er spennende - men er vel ikke PVR med i bildet her? Når Linux-drivere blir bedre utviklet er dette enda mer interessant. Frodo fra MP gikk bort ifra XBMC for å starte MediaPortal - mye pga begrensningene. Men siden begge er OpenSource drar de godt nytte av hverandre. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hvilken fjernkontroll og TV-Tuner er å anbefale til mediaportal ? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Fjernkonjtroll: - Så godt som alle virker - anbefaler standard MCE (evt. Harmony mappet som MCE) TV-kort: - Analogt: Hauppauge 150/350/500 - Dersom digitalt blir alt værre.... må ha mer info. Lenke til kommentar
MortenFT Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Heisann, Har akkurat installert MP og det ser jo svært lovende ut; Jeg har parabol og har både Viasat kort og Canal Digital kort - er det noen som kan fortelle meg om det er noe hardware som har muligheten til å kjøre med 2 slike kort ? Det hadde også vært fint om det var mulighet til å se på en kanal og ta opp fra en annen kanal - så hvis noen vet om noe slik hardware så hadde jeg satt STOR pris på å få høre om det. Lurer også på om det finnes noen "Extendere" som gjør at man kan sette opp en eller annen Appliance som streamer fra MP - slik XBOX360 kan gjøre med MediaCenter...... mvh. MortenFT Lenke til kommentar
MortenFT Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har forsøkt å bruke EPG og sett på tutorial som Roy har laget (den som ligger på første post), problemet er at når jeg klikker meg inn slik som beskrevet og velger Norge, så dukker det ikke opp noen kanaler. Kan noen fortelle meg hva jeg gjør galt ? Har ikke gjort noe annet enn å installere siste versjon av MediaPortal som ligger på sidene (RC3). mvh MortenFT Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 EPG: - Det letteste er egentlig å: 1 legge til kanalene i setup 2 Åpne WebEPGconf.exe uner ***\team-mediaportal\mediaportal - matche/paire kanaler med EPG 3 Sette automatisk import Extendere og sånt: - Dersom du bruker TVE3 kan du ha en/flere servere (med TV-kort, HDD-er etc i fleng) og en/flere klienter koblet til TV. Se hvordan her: http://stage6.divx.com/MediaPortal Manual etc.: http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engine_0.3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå