Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Da er dette en smal sak. Husk å kjøp en god/grei s-video kabel (ikke lengre enn den trenger). Vet ikke hva du mener med versjon 2, though.

1. Legg inn kanalene vha. add. - svideo. Velg "recieved by STB"

2. Konfigurer WebEPG (enten i MP eller kjør webepgconf (eller noe sånn)

1. Installer IR Server Suite

2. Lær kodene for 0-9 (+OK) - kan evt få dem av meg.

Lar det stå slik foreløpig, så ser jeg hvor du strander.

9605652[/snapback]

Takk for hjelpen så langt! Jeg skal sette i gang i neste uke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dette er avklart tidligere, men kan ikke imdb lese fra mappenavnet da jeg som oftest kaller .avi filene mine som jeg har tatt backup av noe annet enn korrekt film tittel?

Eks mappenavn: Save.Private.Ryan.dvdbackup-ost

Eks filnavn: ost-SPR.avi

Lenke til kommentar

Hei, litt ny her, har ett spørsmål angående MCE fjernkontroll sammen med Mediaportal.

Bruker Mediaportal MediaPortal 0.2.3.0 RC2 og en MCE IR Fjernkontroll som fulgte med Silverstone kabinettet mitt.

Jeg har to problemer med fjernkontrollen, ellers fungerer alt helt ypperlig.

Problem 1.

Får ikke starta Mediaportal med "Grønn knapp" eller noen andre knapper for den saks skyld. Har prøvd MCE Replacement Plugin 1.0.3.1 men skjønte ikke så mye av det for å være helt ærlig, kanskje det finnes en skikkelig guide for dette? Har og testet LMRemoteKeyMap som faktisk fungerte til dels, fikk tilordna knapper til å starte programmet og til å sette volum opp og ned,,men den rota til endel andre knapper på kontrollern. Info knappen, back knappen osv.

Problem 2.

Volum knappene på kontrollern fungerer ikke i Mediaportal. Der testa jeg og MCE Replacement plugin 1.0.3.1 men skjønte ikke helt hvordan man mappet opp knappene. LMRemoteKeyMap gjorde susen, men rota som sagt til endel andre kjekke knapper.

Har prøvd å programere knappene mot forsterker fjernkontrollen min (holde inne DVD-Menu og OK knappen samtidig osv), men virker som min versjon av MCE Remote ikke støtter dette :(

Hvie jeg ikke får noen gode råd her, så prøver jeg nok å meite lit mer med LMRemoteKeymap saken og ser om jeg klarer å knote til noe som funker.

Veldig synd at alt av knapper fungerer 100% bortsett fra volum knappene da disse er ganske vesentlige :)

Håper noen har noen gode tips.

Lenke til kommentar

Rart. Må være mottakeren eller fjernkontrollen til Silverstone som er spesiell. (Er vel iMon?).

Har du lagt inn programvaren til dette?

Istedenfor MCE-replacement bør du se litt på IR-Server Suite, som er en videreutvikling gjort av And-81. Denne har maaaaange funksjoner og en god help-fil

Lenke til kommentar
Rart. Må være mottakeren eller fjernkontrollen til Silverstone som er spesiell. (Er vel iMon?).

Har du lagt inn programvaren til dette?

Istedenfor MCE-replacement bør du se litt på IR-Server Suite, som er en videreutvikling gjort av And-81. Denne har maaaaange funksjoner og en god help-fil

9633062[/snapback]

Takker for det, skal prøve IR Server Suite

Lenke til kommentar

et annet spørsmål. Jeg bruker CCCP pakken, og når jeg setter FFDSHOW til å vise "OSD" så kommer det ikke noe info ved avspilling av mkv filer kun på avi filer. Noen som vet hvorfor. Bruker siste versjon av MP og svn

Muligens løst:

Dersom jeg valgte "ffdshow video decoder" i stedet for "ffdshow raw video filter" i MP's "Post Processing" så dukket OSD bildet opp ved avspilling av mkv. Skjønner ikke hvorfor

Endret av joffe11
Lenke til kommentar
Hei WebKnight!

Sliter du enda med DXVA @ TV? Det gjør jeg, men synes det er blitt noen bedringer med senere SVN

Hei du, nei, jeg ga opp og kjører nå med et ATI HD 2400 PRO kort og da har jeg ingen problemer, benytter nå PoverDVD codec'en og disse to sammen har fjernet problemet for min del.

Eneste negative er at driverne fra ATI suger (har AGP kort). Har rett og slett ikke fått installert de nyeste driverne (siste jeg kunne installere uten prob var 7.7) uten manuelt å gå inn i noen .inf filer, men med litt tweaking har det også ordnet seg..

Lenke til kommentar
Mye spørsmål fra meg nå.

Ikke svar på spm. direkte, men...

Bruker ffdshow til å oppskalere filmer. Har forsøkt å bruke avisynth med f.eks Seesaw, men det funker ikke hos meg blir bare tull. Er det noen som bruker noen av disse skriptene?

Se:

http://forum.team-mediaportal.com/ffdshow_...768-t26757.html

og

http://wiki.team-mediaportal.com/Postprocessing

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...