StefanP Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Da er dette en smal sak. Husk å kjøp en god/grei s-video kabel (ikke lengre enn den trenger). Vet ikke hva du mener med versjon 2, though. 1. Legg inn kanalene vha. add. - svideo. Velg "recieved by STB" 2. Konfigurer WebEPG (enten i MP eller kjør webepgconf (eller noe sånn) 1. Installer IR Server Suite 2. Lær kodene for 0-9 (+OK) - kan evt få dem av meg. Lar det stå slik foreløpig, så ser jeg hvor du strander. 9605652[/snapback] Takk for hjelpen så langt! Jeg skal sette i gang i neste uke Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Mulig dette er avklart tidligere, men kan ikke imdb lese fra mappenavnet da jeg som oftest kaller .avi filene mine som jeg har tatt backup av noe annet enn korrekt film tittel? Eks mappenavn: Save.Private.Ryan.dvdbackup-ost Eks filnavn: ost-SPR.avi Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Mener det skulle gå (har vært noen bugs med "flickering"), men har gjort dette selv (ikke i det siste, og med samme navn på filene inni, though...) Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Vet du hvordan dette eventuelt gjøres. Mediaportalen scanner i alle fall bare filene mine og tar ikke hensyn til mappenavnet. Må jeg rename .filmene mine for å få rett imdb info? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Skal forsøke selv (men ikke nå). Mener jeg bare trykket pågul-teletext når mappen var meker og resten gikk av seg selv. Skal som sagt sjekke dette. Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei, litt ny her, har ett spørsmål angående MCE fjernkontroll sammen med Mediaportal. Bruker Mediaportal MediaPortal 0.2.3.0 RC2 og en MCE IR Fjernkontroll som fulgte med Silverstone kabinettet mitt. Jeg har to problemer med fjernkontrollen, ellers fungerer alt helt ypperlig. Problem 1. Får ikke starta Mediaportal med "Grønn knapp" eller noen andre knapper for den saks skyld. Har prøvd MCE Replacement Plugin 1.0.3.1 men skjønte ikke så mye av det for å være helt ærlig, kanskje det finnes en skikkelig guide for dette? Har og testet LMRemoteKeyMap som faktisk fungerte til dels, fikk tilordna knapper til å starte programmet og til å sette volum opp og ned,,men den rota til endel andre knapper på kontrollern. Info knappen, back knappen osv. Problem 2. Volum knappene på kontrollern fungerer ikke i Mediaportal. Der testa jeg og MCE Replacement plugin 1.0.3.1 men skjønte ikke helt hvordan man mappet opp knappene. LMRemoteKeyMap gjorde susen, men rota som sagt til endel andre kjekke knapper. Har prøvd å programere knappene mot forsterker fjernkontrollen min (holde inne DVD-Menu og OK knappen samtidig osv), men virker som min versjon av MCE Remote ikke støtter dette Hvie jeg ikke får noen gode råd her, så prøver jeg nok å meite lit mer med LMRemoteKeymap saken og ser om jeg klarer å knote til noe som funker. Veldig synd at alt av knapper fungerer 100% bortsett fra volum knappene da disse er ganske vesentlige Håper noen har noen gode tips. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Rart. Må være mottakeren eller fjernkontrollen til Silverstone som er spesiell. (Er vel iMon?). Har du lagt inn programvaren til dette? Istedenfor MCE-replacement bør du se litt på IR-Server Suite, som er en videreutvikling gjort av And-81. Denne har maaaaange funksjoner og en god help-fil Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Rart. Må være mottakeren eller fjernkontrollen til Silverstone som er spesiell. (Er vel iMon?). Har du lagt inn programvaren til dette? Istedenfor MCE-replacement bør du se litt på IR-Server Suite, som er en videreutvikling gjort av And-81. Denne har maaaaange funksjoner og en god help-fil 9633062[/snapback] Takker for det, skal prøve IR Server Suite Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 IR Server suite funket for meg. Med RC2 og siste SVN funket ikke noen knapper på fjernkontrollen bortsett fra piltastene. Med IR Server Suite funket alt. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hvordan kan jeg få MP til å starte når jeg trykker på "Start" knappen på MCE kontrolleren? Bruker IR server suite, men jeg finner ingen innstillinger der som gjør det mulig. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Se: http://forum.team-mediaportal.com/launchin...42.html?t=29342 Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Se: http://forum.team-mediaportal.com/launchin...42.html?t=29342 jeg bruker MCE remote med de innbeygde driverene fra Vista Premium. Er det noen jeg kan få mediaportal til å starte ved å trykke på Green Button? Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) et annet spørsmål. Jeg bruker CCCP pakken, og når jeg setter FFDSHOW til å vise "OSD" så kommer det ikke noe info ved avspilling av mkv filer kun på avi filer. Noen som vet hvorfor. Bruker siste versjon av MP og svn Muligens løst: Dersom jeg valgte "ffdshow video decoder" i stedet for "ffdshow raw video filter" i MP's "Post Processing" så dukket OSD bildet opp ved avspilling av mkv. Skjønner ikke hvorfor Endret 12. oktober 2007 av joffe11 Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Dere som ikke får starta MP med grønn knapp - Har dere testet MPTray plugin? Den fungerer utmerket hos meg.. http://www.team-mediaportal.com/files/Down...s/Input/MPTray/ Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Hei WebKnight! Sliter du enda med DXVA @ TV? Det gjør jeg, men synes det er blitt noen bedringer med senere SVN Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hei WebKnight!Sliter du enda med DXVA @ TV? Det gjør jeg, men synes det er blitt noen bedringer med senere SVN Hei du, nei, jeg ga opp og kjører nå med et ATI HD 2400 PRO kort og da har jeg ingen problemer, benytter nå PoverDVD codec'en og disse to sammen har fjernet problemet for min del. Eneste negative er at driverne fra ATI suger (har AGP kort). Har rett og slett ikke fått installert de nyeste driverne (siste jeg kunne installere uten prob var 7.7) uten manuelt å gå inn i noen .inf filer, men med litt tweaking har det også ordnet seg.. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Mye spørsmål fra meg nå. Bruker ffdshow til å oppskalere filmer. Har forsøkt å bruke avisynth med f.eks Seesaw, men det funker ikke hos meg blir bare tull. Er det noen som bruker noen av disse skriptene? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Kan jeg spørre om det er støtte for digital tv , som trenger dekoder og kort? Hvordan blir det med det? Har ikke peil på dette. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) MP har støtte for krypterte kanaler ja. WebKnight: Har du gjort det passivt eller? Ang. drivere så kan du se om omegadrivers løser dette. Har selv et 9600pro i stasjonær og bruker nest siste driver (7.9) uten problemer . Endret 13. oktober 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Mye spørsmål fra meg nå.Ikke svar på spm. direkte, men... Bruker ffdshow til å oppskalere filmer. Har forsøkt å bruke avisynth med f.eks Seesaw, men det funker ikke hos meg blir bare tull. Er det noen som bruker noen av disse skriptene? Se: http://forum.team-mediaportal.com/ffdshow_...768-t26757.html og http://wiki.team-mediaportal.com/Postprocessing Endret 13. oktober 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå