Spragleknas Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 OK, denne posten fungerer kanskje like bra (bedre) under et par andre kategorier her på forumet, men skitt la gå, siden PC'en det er snakk om kun benyttes til Mediaportal prøver jeg meg i denne tråden først. Har en stue PC i dag med følgende HW: HK: Asus K8N (Socket 754) CPU: AMD Sempron64 3100+ Minne: 1024 MB minne (PC3200) Skjermkort: Geforce 6200 Dette er vel de delene jeg mener må byttes ut da jeg opplever hakking i TV bildet når jeg åpner f.eks. EPG'en ved å trykke OK, får heller ikke spillt av 1080P materiale uten hakking i MP. (eller noen annen applikasjon for den saks skyld..) Har for ordensskyld et Hauppauge MCE500 TV-Kort og en Samsung M86 (40" 1080P) TV. Benytter Nvidia codecen for å få benyttet HW dekodingen i TV-Kortet. Vurderer å bytte til følgende HK : ABIT Fatal1ty F-I90HD, ATI RX1250, HDMI, m-ATX, DDR2, Socket-775, GbLAN, PCI-Ex16 CPU: Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Minne: Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's Så da lurer jeg på, vil dette være nok for å kjøre 1080P og MP ellers eller trenger jeg et vassere skjermkort? 8868033[/snapback] Nå er det slik at enkelte codecer er så godt som bare avhengig av CPU - mens andre belaster GPU. Har hårt litt ymse om det hovedkortet der, though... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Har nettopp reinstallert HTPC`en fra bunnen av og siste versjon av MP er lagt inn. Holder på å google meg ihjel for å finne en config fil til IMON Pad fjernkontrollen, men har lite hell. Eneste jeg finner er at en slik fil er omtalt på divers fora, men jeg finner ingenting hverken på forumet til MP, Soundgraph eller andre steder. En mulighet er jo å mappe funksjonene inn i IMON programvaren manuelt, en hurtigtast av gangen, men sist ble resultatet litt lite "profesjonelt" og det tok veldig mye tid for en glad amatør. Noen som kan hjelpe med dette? EDIT: Glem det. Mange timers tukling med manuelt oppsett ser ut til å bære frukter. En kveld til så er jeg vel i mål. Endret 24. juni 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei, Jeg lurer på hvor mange av de Norske brukerne av MP, som bruker satellitt og hva slags utstyr som brukes sammen med MediaPortal (TV-Kort & CI Modul)? Roy Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 POKKER! Sliter med IR-blasteren (lagt inne hele dritten på ny pga HDD-tull). Noen som klarer å styre Kreatel (1510) dekoderen (Lyse/Alt-i-box)? Er VELDIG int. i filene i så fall..... send meg en PM! Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Tenkte på å endre hva som spilles av. Slik at jeg f.eks kan sitte på datarommet og endre musikken som spilles av på HTPC'n.. 8871448[/snapback] jeg har brukt real vnc til dette (remote desktop) -k Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Begynner så smått å bli fornøyd med Mediaportal no. Men noen småproblemer har jeg enda. Mest irriterende er at den ikke klarer å spille av filmer kodet i x264. Noen som vet på en løsning på dette, som ikke involverer external player (lite elegant). En annen ting, ganske ofte spiller Mediaportal en lyd jeg ikke vet hva kommer av. Utrolig irriterende når man ser film og hører musikk. Noen som har opplevd dette? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 MP spiller av x264, så fremt du har rette codecer (har ingenting med den interne spilleren å gjøre). Generell regel: Spilles den av i WMP eller tilsvarende (ikke VLC) så skal den spilles av i MP. Lyden må du forklare nærmere. Selv skrur jeg av lydene i MP Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Sikkert fordi jeg mangler codec det ikke fungerer med x264 da. Fant også ut av lyden, er notify.wav som spilles av engang iblant. Slettet denne. Noen gode themes og anbefale? Likte veldig godt Revision-themet, men det var ikke 100% kompatibelt med versjonen jeg har (0.2.2). Hadde bla. problemer med at den ikke kunne vise bilder i My Pictures. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Sjekk ut Core! (Btw - det heter skin ) Bruker selv K-lite codec pack og har valgt CoreAVC HD-codec (tror bare du kan velge dette med 0.2.3RC1. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Oppgraderte til 0.2.3RC1, da ordna det seg med skinnene. Men man går fra ett stort problem til et annet desverre. Under avspilling av musikk går hele GUI'et tregt. Utrolig irriterende. Noen ide, eller må jeg tilbake til 0.2.2? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Prøv med siste SVN (sikkert fikset) Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Nettopp begynt å bruke mediaportal. Bygget meg min første HTPC, det jeg lurer på om det er noen som har fått til å oppskalere vanlig DVD til HD kvalitet. Oppskalerer slik at man får bedre kvalitet på DVD som spilles i Mediaportal. Skal kunne gjøres slik ved DivX/Xvid filmer også. Noen som bruker det per dags dato? Jeg har nettopp gjort det idag, med masse arbeid. DVD oppskalert til HD kvalitet er helt vanvittig!! Spesielt på min LCD-skjerm! Her er det Link til en annen forum som forklarer dette, men veldig tungvint. Brukte flere dager på skjønne dette her! Jeg ser nå oppskaleret DVD/DivX/Xvid/WMV/MPEG++++ video i oppskalert tilnærmet HD kvalitet i Mediaportal! Fungerer Kjempe bra! Så mitt spørsmål er skal jeg lage en enkel guide som folk skjønner og de instillingene jeg brukte? En norsk guide.. Endret 25. juli 2007 av athavan Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Det finnes flere slike guider for FFDShow, men en god norsk guide hadde vært fantastisk! Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Vurderer å fyre opp MP igjen, savner enkelte funksjoner noe sykt. Har noen spørsmål. - Er det mulig å rekonfigurere hva knappene på Media Center remoten til MS skal gjøre? Vil få endret den Windowsknappen på kontrollen til å starte opp MP ikke WMC. - Hvordan laster jeg ned CoreAVC? Får ikke tilgang til noen download linker, fra hjemmesiden deres. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hvor i allverden er det blitt av "CaptureCardsDefinition.xml"? Skal legge til den Analoge delen av TVkortet mitt der, men hvor er den Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Vurderer å fyre opp MP igjen, savner enkelte funksjoner noe sykt. Har noen spørsmål. - Er det mulig å rekonfigurere hva knappene på Media Center remoten til MS skal gjøre? Vil få endret den Windowsknappen på kontrollen til å starte opp MP ikke WMC. Bruk MCE Replacement tool evt IR suite - du kan få fjernkontrollen til å gjøre hva enn du vil! So what exactly can this plugin do? * Set complex IR blasting commands and macros to any button on the MCE remote. * You can re-map buttons that until now have had a fixed function, like the arrows, the PC Power and others. (requires replacement driver) * Control your set top box to tune external channels. And if your set top box is on the list you can set it up automatically without teaching the plugin any of your set top box's IR codes. * Minimize MediaPortal and still control it, handy for listening to music. * "Different Remote" lets you configure a different (compatible) remote to function as an MCE remote. This means you can configure a programmable universal remote (or even just some spare buttons on another compatible remote) to act as if it was the MCE remote. * Map a button on your remote to launch an external program. * Use external programs to change channels on your set top box. Like the MPExTuneCmd plugin, but with more flexibility. * "Message Mode" lets you use HIP or Girder to send commands to MediaPortal, the plugin will make MediaPortal think it was receiving the actual remote button presses itself. This means you can get the same level of control over MediaPortal as you would if you were using the native MCE remote support while still being able to use HIP or Girder for all your other remote control needs. * "Mouse Mode" lets you press a button on your MCE Remote and have it take control of the on screen mouse. While in Mouse Mode you can control the mouse not only in MediaPortal but across your whole PC. * "Multi-Mapping" lets you cycle through multiple sets of button mappings, effectively giving you an unlimited number of buttons. * "Event Mapper" can assign an IR code or macro to a MediaPortal event. For example, you could have have it turn on your tv when it starts or resumes from standby and turn it off again when it shuts down or goes into standby. * "MCE Replacement Tray" is now included with the plugin. This is an MPTray like program, but for use with the replacement driver (also compatible with the original Microsoft driver). Please read the plugin documentation for more details here: http://forum.team-mediaportal.com/mc...on-t22667.html The plugin can be downloaded from the main site, here: http://www.team-mediaportal.com/file...Plugin1.0.3.1/ The installer supports two versions of the plugin, one is for MediaPortal 0.2.2.0 the other is for MediaPortal 0.2.2.0 with an SVN installed. From time to time a "test version" of the plugin will be released, the idea is to get new features out to a small group of users for testing, if you're interested then keep an eye on the following forum thread: http://forum.team-mediaportal.com/la...in-t15793.html Go here for the Windows Vista 32-bit Replacement Driver: http://forum.team-mediaportal.com/wi...er-t20094.html There is currently no 64-bit replacement driver, sorry. Forumdel: http://forum.team-mediaportal.com/mce_repl...lugin-f165.html IR server: The package includes: "IR Server" - Connects to the IR device. IR devices are supported through a plugin architecture which allows for additional IR devices to be supported as time goes by. IR Server can also operate in "Relay mode" which can pass on IR remote key presses from another PC with another IR device (can be a completely different device). "MP Control Plugin" - Is almost identical to MCE Replacement Plugin. It has some things removed and some added. "MP Blast Zone Plugin" - This is a GUI plugin version of MCE Replacement Plugin / MP Control Plugin. You create a custom menu that the plugin displays which allows the user to control equipment from inside MediaPortal completely independent of any remote control. It lets you create a menu of buttons that can do anything that the MP Control Plugin can do. So not only IR blasting, but macros, external applicatoins, windows messages, jump to MediaPortal screens, etc... And I'll be adding more abilities over time. "TV3 STB Blaster Plugin" - It's like MCE Replacement Plugin for TV3 (Well, if you've used my test TV3MceBlaster plugin, it's like that) "Tray Launcher" - Like MP Tray "Translator" - It's like HIP (sort of like Girder). It lets you control your whole PC with this system. If you need more than just "Tray Launcher" capabilities this is where you go. "Virtual Remote" - Let's you simulate remote button presses. Either on the same PC or over a LAN. "Virtual Remote Skin Editor" - Let's you create skins for the Virtual Remote, to have it simulate different remotes or just to make it look nice. "Debug Client" - This is more of a testing tool. It lets you watch the messages flying around and to control the IR Server. The IR Server currently has plugins with it for these IR Devices: Microsoft MCE (Works like MyBlaster/ServerBlaster plugins) MCE Replacement (For the Replacement Driver, but will work with Microsoft driver) USB-UIRT XBCDRC (Xbox DVD remote receiver) IRMan IgorPlug USB DViCO FusionREMOTE IRTrans (experimental) X10 (experimental) Windows Messages (for simulated remote control input) I intend to add support for more devices. And the plugin architecture will change over time to support new devices. As you can see, Windows Messages is actually in as an IR Device plugin ... you could actually use anything as an input device. You could have a web interface, normal keyboard, bluetooth device, morse code, whatever you want ... You just have to write an IR Server plugin for it. The current implementation uses Named Pipes IPC to communicate between client/server. This is fast, but it won't work over the Internet. I will move to .net 3.0 and WCF later ... it's not practical to do that yet. The named pipes library I'm using is a modified version of one written by Ivan Latunov, available here: ivanweb.com This is a test version for a reason. It's not finished. I need to improve a lot of things, for example: - Improve the Translator application - Improve the IR device plugin interface - Improve the USB-UIRT support - Write a new MCE IR API for Vista - Allow multiple active IR transmitters/receivers - Support HotKeys in Tray Launcher (even a keyboard IR Server Plugin) - Add Time Based Schedules to Translator - Add "Repeater Mode" to IR Server - Switch to .net 3.0 WCF - Add more Virtual Remotes - Convert MCE IR Codes to Pronto format for storage - Hvordan laster jeg ned CoreAVC? Får ikke tilgang til noen download linker, fra hjemmesiden deres. 9141535[/snapback] Den følger med K-lite codec pack - vet ikke hvilken versjon (eller om det er lovlig:green:) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Okei, takk for svar. Noen problemer til. Jeg prøver å få den Analoge delen av TV kortet til å funke, den er ikke lagt til i listen, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal fylle ut i CaptureCardDefinitions.xml utifra graphen. Her er graphen http://forum.team-mediaportal.com/attachme...09&d=1185393415 Monikeren er ven_1131&dev_7133&subsys_33064e42&rev _d1 og her er det utsnittet av CaptureCardDefinitions.xml jeg har fylt ut. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <capturecard commercialname="MSI TV@nywhere A/D" capturename="713x BDA Analog Capture" devid="ven_1131&dev_7133&subsys_33064e42&rev_d1"> <capabilities tv="true" radio="true" mpeg2="true" mce="true" sw="true" bda="true"/> <tv> <interface cat="mux" video="" audio="" mpeg2="0"/> <filters> <filter cat="tvtuner" name="713x BDA Analog Tv Tuner" checkdevice="true"/> <filter cat="tvaudio" name="713x BDA Analog TV Audio" checkdevice="true"/> <filter cat="crossbar" name="713x BDA Analog Xbar" checkdevice="true"/> <filter cat="capture" name="713x BDA Analog Capture" checkdevice="true"/> <filter cat="videncoder" name="%videoencoder%" checkdevice="false"/> <filter cat="audencoder" name="%audioencoder%" checkdevice="false"/> <filter cat="mux" name="%mpegmux%" checkdevice="false"/> </filters> <connections> <connection sourcefilter="tvtuner" sourcepin="0" sinkfilter="crossbar" sinkpin="%tvtuner%"/> <connection sourcefilter="tvtuner" sourcepin="1" sinkfilter="tvaudio" sinkpin="0"/> <connection sourcefilter="tvaudio" sourcepin="0" sinkfilter="crossbar" sinkpin="%audiotuner%"/> <connection sourcefilter="crossbar" sourcepin="0" sinkfilter="capture" sinkpin="0"/> <connection sourcefilter="crossbar" sourcepin="1" sinkfilter="capture" sinkpin="1"/> <connection sourcefilter="capture" sourcepin="0" sinkfilter="videncoder" sinkpin="0"/> <connection sourcefilter="capture" sourcepin="3" sinkfilter="audencoder" sinkpin="0"/> <connection sourcefilter="videncoder" sourcepin="0" sinkfilter="mux" sinkpin="0"/> <connection sourcefilter="audencoder" sourcepin="0" sinkfilter="mux" sinkpin="1"/> </connections> </tv> </capturecard> Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Begynner å komme seg her no. Musikk-problemet løste seg etter en reinstall. Sliter framdeles med å spille av X264. Installerte CoreAVC fra K-lite codec pack, men når eg prøver å spille av en x264-film blir bare skjermen mørk. Noen ide? Leker litt med tanken å bruke mobiltelefonen som fjernkontroll. Bruker nå en crappy Medion X10 sak. Men det innebygde fjernkontroll-programmet i SE-mobiler gir etter hva eg har skjønt tastaturinputs når man bruker det. Burde ikke være verre enn å finne ut hvilke knapper som gir hvilke inputs, å endre på tastatursnarveiene i MP. Synd eg ikke har blåtannmodul som fungerer her nå edit: Ev kan man bare bruke Bluetooth remote tool fra SE til å lage ett keymap til Mediaportal Endret 25. juli 2007 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Okei, takk for svar. Noen problemer til. Jeg prøver å få den Analoge delen av TV kortet til å funke, den er ikke lagt til i listen, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal fylle ut i CaptureCardDefinitions.xml utifra graphen. Her er graphen http://forum.team-mediaportal.com/attachme...09&d=1185393415 Monikeren er ven_1131&dev_7133&subsys_33064e42&rev _d1 og her er det utsnittet av CaptureCardDefinitions.xml jeg har fylt ut. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <capturecard commercialname="MSI TV@nywhere A/D" capturename="713x BDA Analog Capture" devid="ven_1131&dev_7133&subsys_33064e42&rev_d1"> <capabilities tv="true" radio="true" mpeg2="true" mce="true" sw="true" bda="true"/> <tv> <interface cat="mux" video="" audio="" mpeg2="0"/> <filters> <filter cat="tvtuner" name="713x BDA Analog Tv Tuner" checkdevice="true"/> <filter cat="tvaudio" name="713x BDA Analog TV Audio" checkdevice="true"/> <filter cat="crossbar" name="713x BDA Analog Xbar" checkdevice="true"/> <filter cat="capture" name="713x BDA Analog Capture" checkdevice="true"/> <filter cat="videncoder" name="%videoencoder%" checkdevice="false"/> <filter cat="audencoder" name="%audioencoder%" checkdevice="false"/> <filter cat="mux" name="%mpegmux%" checkdevice="false"/> </filters> <connections> <connection sourcefilter="tvtuner" sourcepin="0" sinkfilter="crossbar" sinkpin="%tvtuner%"/> <connection sourcefilter="tvtuner" sourcepin="1" sinkfilter="tvaudio" sinkpin="0"/> <connection sourcefilter="tvaudio" sourcepin="0" sinkfilter="crossbar" sinkpin="%audiotuner%"/> <connection sourcefilter="crossbar" sourcepin="0" sinkfilter="capture" sinkpin="0"/> <connection sourcefilter="crossbar" sourcepin="1" sinkfilter="capture" sinkpin="1"/> <connection sourcefilter="capture" sourcepin="0" sinkfilter="videncoder" sinkpin="0"/> <connection sourcefilter="capture" sourcepin="3" sinkfilter="audencoder" sinkpin="0"/> <connection sourcefilter="videncoder" sourcepin="0" sinkfilter="mux" sinkpin="0"/> <connection sourcefilter="audencoder" sourcepin="0" sinkfilter="mux" sinkpin="1"/> </connections> </tv> </capturecard> 9142891[/snapback] Hei, Skulle egentlig virke dette kortet, men last ned denne CaptureCardDefinitions.xml og erstatt den i folderen "Team MediaPortal\MediaPortal" (XP) eller i "C:\Users\All Users\Team MediaPortal\MediaPortal" (Vista). Etter dette åpner du MP Setup (configuration) -> Television -> Capture Cards & legg kortet til, hvis det ikke virker post configuration.log til pastebin.team-mediaportal.com så skal jeg ta en titt. Roy Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Hei! Det virket fremdeles ikke. Fikk opp "Unable to display graph" Her er link til Pastebin. http://pastebin.team-mediaportal.com/pastebin.php?show=12850 edit: Ser i .xmlen at du har merket av "sw=false", er ikke dette at kortet bruker software encoding? Det gjør dette kortet. Endret 25. juli 2007 av Zappza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå