Wattengård Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 @Mallrat Du vil ikke få digital kvalitet hvis du gjør det slik som Spragleknas sier. Du vil få halvveis grei kvalitet Du kan prøve å maile digital-everywhere.com og spørre om deres Fire/FloppyDTV løsning kan brukes med Get. Da vil digitaltuneren være innebygd i pc'n. Som et vanlig tv-kort. -C- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 .. som jeg poengterte i den forige posten Noe drit dette med analoge STB-er (hadde ikke hjulpet med DVI/HDMI utgang heller, da det ikke er (i hvertfall normalprisede) capture-cards (dritbra norsk) til formålet. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Er dette programmet en slags xbox mediacenter klone til pc? Holder på å bytte ut den modda xboxen min som forsåvidt gjør en utmerket jobb. Problemet er bare at den ikke har nok kraftig cpu til hdmateriale og ikke kan bruke tvmotaker. Kan dette programmet spille av video direkte fra rar og image filer inni rar filer uten å dekomprimere de først sånn som xbox mediacenter. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 dette programmet en slags xbox mediacenter klone til pc? - ja - men mye mer Kan dette programmet spille av video direkte fra rar - nei og image filer inni rar filer uten å dekomprimere de først sånn som xbox mediacenter - kan spille filer som mountes med Deamon Tools Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei igjen... Da fik jeg det opp... Var vist jeg selv som klønet da det gjaldt MP 0.2.2.0 innstallasjon... Men over til noe annet spm... Den dreambox pluginen som er med... har testa, fungerer greit... Men: 1: Hvordan lyd overfører den til pcn? AC3? 2: Kan jeg ta opp som på vanlig måte med den pluginen? slik man gjør med vanlig tv kanaler? 3:Og se på en annen kanal som bruker da den tuneren som jeg har til vanlig anntenne? Bilde virka som om og være helt greit i overføringen, men er lyden det? Og er det stabilt og bruke? Det styrer vel kanaler og man får opp epg? Lurer en del da jeg ikke har kjøpt men en DB enda, tenkte jeg skulle ha 500S DB`n, har bare fått lånt en i noen timer og fikk prøvd littegranne bare... MVH Petter Lenke til kommentar
airone Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sånn før jeg starter på oppdateringen av stuePC'n og legger inn Vista RTM: Funker MP under Windows Vista? Jeg prøvde med Vista RC2, men da lugga det fælt. Funker det ikke, venter jeg med OS-oppdateringen og lager en ny clean install av bare MP. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Sånn før jeg starter på oppdateringen av stuePC'n og legger inn Vista RTM: Funker MP under Windows Vista? Jeg prøvde med Vista RC2, men da lugga det fælt. Funker det ikke, venter jeg med OS-oppdateringen og lager en ny clean install av bare MP. 7676838[/snapback] Hei, Det er gjort grep i MediaPortal 0.2.2.0 + siste SVN (må brukes) for tilpassning til Vista, men fult uttestet er det ikke. Har ikke selv testet siden Norsk versjon ikke er ute enda og siden deler av lydkortet ikke har drivere til vista, så det blir vel å vente et halvt år på det Roy Lenke til kommentar
win32 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 noen som kan hjelpe meg finne ut hvordan jeg kan legge til kanaler? :/ takker for svar, har lenge lett etter et slikt program, men finner ikke ut hvor kanalene ska søkes etter *grubble* Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Win32: Hva slags tilkobiling? Vanlig analog eller via dekoder/STB? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Se først her, og si om noe er uklart MediaPortal manual Lenke til kommentar
win32 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 det er en link til siden her, om ikke det er noe galt med firefoxen min? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hei, win32, åpne MP Setup (Configuration) -> Television -> Capture Cards -> Merk din tuner og høyreklikk for å åpne "Edit" og finn autotune. Hvis du skal legge til en enkelt kanal så er det i MP Setup -> Television -> TV Channels + add. Roy Endret 9. januar 2007 av ronilse Lenke til kommentar
win32 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 prøvde det no, men får feilmelding: "unable to create graph for this device!!" takk for svar uansett forslag til hva den feilmeldinga kommer av? (kommer inn i edit, men er da ingen funksjon som heter autoscan) Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei, Det betyr at din tuner ikke er støttet eller at noe er feil under installering av MP. Hvilken versjon av MediaPortal bruker du? Hva heter TV kortet ditt (produsent/type)? Post Configuration.log (installasjons folder\Team MediaPortal\MediaPortal\log) til MediaPortal Pastebin og linken dit i posten din. Hvis ikke det er noe log som heter det der, åpne MP Setup -> Television -> Capture Cards & din tuner + edit, lukk MP Setup og post loggen. Roy Lenke til kommentar
win32 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) EDIT: beklager dobbelpost, klikka stopp da jeg så jeg hadde posta feil log, se linken under Endret 9. januar 2007 av win32 Lenke til kommentar
win32 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 bruker versjon 0.2.2 tvkortet er et Asus My Cinema 7131 Dual. http://pastebin.team-mediaportal.com/11745 (håper det var slik du mente?) hjertelig takk for hjelpa Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei, Ja det var slik Har du installert PVR software pakken som kom med kortet (denn må være installert)? Roy Lenke til kommentar
win32 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 PVR softwarepakke? jeg fikk kortet med da jeg kjøpte pcen hos datakjeden, den ble da levert uten noen cd-er. har måttet formatere en gang etter det, og har da lastet ned drivere på internett :S tror det var windvd som var "spilleprogrammet" eller hva jeg skal kalle det, som ble brukt opprinnelig. jeg har jo ikke noen lisens til det programmet så har ikke det installert om du mente det. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hi, Hmmm siden dette er et software basert kort trenger du CyberLink MPEG Video Encoder + CyberLink Audio Encoder + CyberLink MPEG Muxer er litt usikker på hvilken pakke disse følger med på, men skulle ha vært på OEM cd'n til kortet Prøv å søke litt rundt på nettet og se om du finner noe fra CyberLink. Roy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå