Zappza Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Noen som vet om det går ann å få dette til å virke med Xbox 360? Tviler egentlig på det, men det hadde vært veldig bra, ettersom jeg liker dette bedre, men bruker Xboxen som Media Center. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har problem med flimring i bilde når eg ser film. Merkar det spesielt i scener der kamera flyttar seg raskt sidesvis. Opnar eg filmen i vlc eller til og med i windows mediaplayer utenfor mediaportal så fungerer det heilt fint. Kan tenke meg at det har noke med at mediaportal kan justere filmen slik at eit kvadrat er kvadratisk. Altså riktig størrelsesforhold. Men sjølv om eg ikkje justerer for det, altså at det står (1) som verdi for forholdet, så flimrar det likevel i visning via mediaportal. Noken som har noken supertips for å fikse det her? Har kjørt oppløysing på 720*576@50Hz, men syntest alle filma vart trykt sammen, så valgte 720*480@60Hz istaden. Ingen spesiell forkjell i flimring på dei to. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Hei, Fatboy, angående instilling for best "skjermbilde": Dette kommer litt an på hva slags skjermkort du har og mulighetene den gir, hvis bilde er greit ellers i MediaPortal og kun dårlig når du ser på film så kan dette være codec'n du bruker. Som regel fungerer video best hvis instillingene for codec står på "Auto" (MPV) eller "smart" (for nvidia). Hvis det er instillingsmulig for "deinterlace mode" for hvert enkelt oppsett(TV, Video, DVD, etc) settes den til ingen(none). Dette gjør at HW akkselreringen på skjermkortet benyttes i steden for CPU-en. Det er også mulighet til å endre "Pixel ratio", Start MediaPortal -> Innstillinger -> Fininnstilling av skjerm -> Fininnstilling av skjerm -> enter (ok) til du kommer til "Pixselforholds justering" og bruk pil opp/ned til denne ligner den skjermtypen du bruker. Jeg bruker 800x600 (16:9 strukket) for mitt tv oppsett (32" widescreen) og det fungere bra med Zoom i MP Roy Endret 6. desember 2006 av ronilse Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hei. Noken som veit kva for ei oppløysing ein vanlig gammaldags 16:9 tv bruker? Altså med andre ord ka oppløysing eg bør kjøre htpc-en min på. (blir uansett ikkje brukt til HD før eg får meg LCD) 7441666[/snapback] 720x576 virker som et greit utgangspunkt? mvh Knut Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 http://avforum.no/forum/generell-htpc/45678-min-htpc.html Jeg har laget en tråd med beskrivelse av min MP-baserte HTPC i noe detalj (se linken over). mvh Knut Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Noen som vet om det går ann å få dette til å virke med Xbox 360? Tviler egentlig på det, men det hadde vært veldig bra, ettersom jeg liker dette bedre, men bruker Xboxen som Media Center. 7442009[/snapback] MediaPortal er en avstikker fra XboxMediaCenter - http://www.xboxmediacenter.de/ .. og her er XBOX pluginen for MP: http://www.team-mediaportal.com/component/...fileinfo/id,65/ (... det finnes ikke grenser for hva team-MP kan gjøre - leve Open Source! MCE my as...) Endret 9. desember 2006 av Okay Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 MediaPortal er en avstikker fra XboxMediaCenter - http://www.xboxmediacenter.de/ .. og her er XBOX pluginen for MP: http://www.team-mediaportal.com/component/...fileinfo/id,65/ (... det finnes ikke grenser for hva team-MP kan gjøre - leve Open Source! MCE my as...) 7461518[/snapback] Ikke XBMC, Xbox 360 Media Center Extender... At de hadde støtte for XBMC tok jeg nesten som en selvfølge ^^ Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Ronilse: Får ikke WebEPG til å fungere. Tror det er gjort endringer på siden til Sol, da siden det skal hentes fra er blank. Mer: http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=13633 Lenke til kommentar
rornes Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Bra tråd! Har et spørsmål Jeg er på tur til å forlate msMediacenter2005, og er litt usikker på hvor jeg kommer til å lande. Mitt spørsmål er hvordan Mediaportalen virker med DVB-S. Jeg ønsker å kjøre kortdeling fra en CS server (Dette er fult lovlig innen samme husstand), og ta inn signaler via et DVB-S kort. Noen som har hørt om dette er mulig i MediaPortal-land? Et annet spørsmål er ang musikk. Det som er skikkelig drit med msMediacenter er at den søker kun på tag, og bruker mediaplayer bibliotek til kilde. Mener å huske at Mediaportal bygget opp sitt eget bibliotek. Er det mulig å søke både på tag og filnavn? Hvordan er oppdateringsprosessen her? Endret 11. desember 2006 av rornes Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Lovligheten er en gråsone da EULAen til mange av selskapene sier at du kun kan bruke kortet med deres boks, og kun på 1 boks. Men uansett.. Viasat og CD har vel begge nå begynt med pairing, men hvis du kommer deg rundt det hinderet så har ikke MP offisiellt støtte for CAMs. Derfor må du evt. bruke Fire/FloppyDTV siden den holder alt CAM styret unna MP. Og da må du evt. bruke en season interface sak. Bottom line: MP støtter offisiellt ikke dekryptering (lovlig eller ikkelovlig) av krypterte kanaler. -C- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 (...) 7479055[/snapback] ^^^ What he said Mer info her: http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=12620 Lenke til kommentar
rornes Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Lovligheten er en gråsone da EULAen til mange av selskapene sier at du kun kan bruke kortet med deres boks, og kun på 1 boks. Men uansett.. Viasat og CD har vel begge nå begynt med pairing, men hvis du kommer deg rundt det hinderet så har ikke MP offisiellt støtte for CAMs. Derfor må du evt. bruke Fire/FloppyDTV siden den holder alt CAM styret unna MP. Og da må du evt. bruke en season interface sak. Bottom line: MP støtter offisiellt ikke dekryptering (lovlig eller ikkelovlig) av krypterte kanaler. -C- 7479055[/snapback] Takk for svar. Jeg tenkte CS for å holde CAM unna MP. Jeg har aldri lest eller hørt om låsing av tjenester mot egne mottakere. Dette mener jeg er ulovlig i alle fall iht konkurranseloven. Jeg er innenfor loven så lenge jeg mottar og distribueren 1 tjeneste internt. 1-1 Jeg er ikke med på svaret i linken til OK. 1) MDAPI can be used for a lot of things not just for illegal stuff Sure i know you can do other things with it. (watching teletext for example) But hey be honest with yourself and admit that the only reason why people want MDAPI support in MediaPortal is because they want to watch DVB channels illegally Dette er svada-amerikansk-tullprat. Det er det samme som å anklage en cd-r kjøper til en kriminell som skal hjem og piratkopiere. Frodo sier også: Now lots of people dont like this policy and try to convince me and the team to add MDAPI support . (In fact, I noticed some guys already did it themselves) Jo. Det finnes, men offisielt er det de mot dette. Jeg har søkt litt rundt, og ikke funnet noe sotwarecam. Da blir det hardware-cam istede FloppyDTV ;( Men jeg tror jeg holder med unna MediaPortal, som har en så svak politisk holdning. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Hehe... Du vet at MP er gratis og at alle som "jobber" med det ikke tjener på det? Er det svada-amerikansk-tullprat å ønske at det man har brukt mye tid og krefter på å bygge opp, ikke skal bli ødelagt pga. noen få ønsker å spare noen skarve lapper? Unnskyld om jeg virker frekk, men innlegget dit bærer preg av en snurt unge som ikke får lørdagsgodt. Dersom du har prøvd MP og ikke likte det, beklager jeg det. Avinstaller og send kvittering - så får du pengene tilbake Endret 13. desember 2006 av Okay Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det er synd at over-ivrige advokater greier å få gjennomført at det er plate/film-industriens lover som gjelder, og ikke lovene innført av våre folkevalgte. Når det er sagt så er som sagt MP et opensource-prosjekt basert på frivillighet. Hva de velger og ikke velger å implementere må være helt opp til dem, og når det finne hardware-dekodere som har den nødvendige kortleseren så har man jo muligheten til å se tv fra de som ønsker å tilby muligheten. At Canal digital & Co får lov til og velger å utelukke alle som ikke vil ha deres hardware er jo forøvrig en skam. -k Lenke til kommentar
rornes Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Hehe... Du vet at MP er gratis og at alle som "jobber" med det ikke tjener på det? Er det svada-amerikansk-tullprat å ønske at det man har brukt mye tid og krefter på å bygge opp, ikke skal bli ødelagt pga. noen få ønsker å spare noen skarve lapper? Unnskyld om jeg virker frekk, men innlegget dit bærer preg av en snurt unge som ikke får lørdagsgodt. Dersom du har prøvd MP og ikke likte det, beklager jeg det. Avinstaller og send kvittering - så får du pengene tilbake 7490735[/snapback] Hva har dette med saken å gjøre? Om de jobber på GPL lisens eller ikke, har jo ingen ting med MP politiske utspill. Det finner flere som utvikler med open source Mediacenter, eks MythTV. Jeg er ingen unge og spiser heller ikke lørdagsgodt. knutinh er saklig, og jeg er helt enig. Det er deres valg ja, men jeg mener det er feigt og arrogant å ikke utvikle det brukere etterspør. I hvertfall kunne de linket til prosjektet og kalt det 3. parts plugin. De aviser arrogant at dette finnes støtte for, og lukker alle tråder på forumet. Endret 13. desember 2006 av rornes Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Kan ikke se at det er arrogant, "feigt" - muligens, men som sagt; kjipt om hele greia går til helvete pga dette. Kanskje ikke velidig sansynlig, men... Dette er absolutt en varm potet hos MP, og diskusjonen ser ikke ut til å ha noen ende. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Saken er at selv om det ligger i en gråsone så vil de bli stengt innen kort tid hvis de enabler muligheten for CS og softcams. Dette pga at de amerikanske tv-selskapene og MPAA osv. har dyre advokater i ryggen som de ikke har råd å slåss mot. Takk for svar. Jeg tenkte CS for å holde CAM unna MP. Jeg har aldri lest eller hørt om låsing av tjenester mot egne mottakere. Dette mener jeg er ulovlig i alle fall iht konkurranseloven. Jeg er innenfor loven så lenge jeg mottar og distribueren 1 tjeneste internt. 1-1 Alle CD (parabol) kort distribuert etter 01.06.06 (tror jeg det var) må parres med godkjent mottaker ved første gangs bruk og fungerer deretter kun med den mottakeren. Om Viasat har begynt med det eller ikke er jeg usikker på, men jeg mener at de har det. Når det gjelder softcam support i MP så er jeg nesten sikker på at det fins, og hvis det ikke fins, så kan enhver med litt C# skills hente ned SVN fra før det ble fjernet og "backporte" (blir det ikke da "forwardporte"? ) støtten til nåværende SVN. Helt uoffisiellt selvfølgelig. -C- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Hmm... så det var støttet? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Den ovennevnte MDAPI pluginen var støttet før. Men de sluttet å støtte den etter 0.13 eller noe sånt? (Husker ikke helt versjonsgivningen til MP) Gjennom denne kunne man bruke softcams. -C- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 *Oppdatering av første post påbegynt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå