Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt en VGA til scart adapter?

B0002W69MY.02._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg

Her tenkt til å bruke en Shuttle med integrert grafikk (VGA utgang) og et Hauppauge PVR350 med Mediaportal. Men Mediaportal kan ikke brukes med TV-ut kontakten på Hauppauge kortet. Jeg ser Amazon.co.uk har dette men de sender ikke elektronikk utenfor UK.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Har endelig fått fikset album cover til meste av sangene mine, men de fleste sangene ligger slik:

 

Artist > Album > sang

 

og når jeg blar i musikklista mi da får jeg bare en mappe opp. Men hvis sangen ligger rett innen for artist mappa så går jeg opp bilde.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få bilde selv om jeg har Artist > Album > sang ?

Lenke til kommentar

Du kan søke etter album-art i MP på to måter:

1. Velg "Vis alle" under "Velg visning"-> bla til der hvor du velger mapper. Velg overornet mappe og trykk "meny". Velg "finn coverart".

 

Enda greiere (hvis du har 0.2.1.0).

 

2. Når du spiller en sang, gå til "Spiller" - så finner den alt! Også artist bilder.

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt en VGA til scart adapter?

B0002W69MY.02._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg

Her tenkt til å bruke en Shuttle med integrert grafikk (VGA utgang) og et Hauppauge PVR350 med Mediaportal. Men Mediaportal kan ikke brukes med TV-ut kontakten på Hauppauge kortet. Jeg ser Amazon.co.uk har dette men de sender ikke elektronikk utenfor UK.

Noen tips?

7218208[/snapback]

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=c:...0;ti:0;p:990195

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt en VGA til scart adapter?

B0002W69MY.02._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg

Her tenkt til å bruke en Shuttle med integrert grafikk (VGA utgang) og et Hauppauge PVR350 med Mediaportal. Men Mediaportal kan ikke brukes med TV-ut kontakten på Hauppauge kortet. Jeg ser Amazon.co.uk har dette men de sender ikke elektronikk utenfor UK.

Noen tips?

7218208[/snapback]

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=c:...0;ti:0;p:990195

7241466[/snapback]

 

De selger til 55 kroner hos shg, bare et tips.

 

Mulig du ikke finner det på siden deres, men bare ring dem og si hva du vil ha så finner de det fram til deg.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få Online Media i MP slik som jeg får i MCE?

 

Hvilket format blir opptakene gjort i, og er det mulig å brenne direkte til dvd, eventuelt brenne direkte fra MP?

 

Hvor mye arbeid har jeg foran meg ved å legge inn MP framfor MCE? Tenker da på å få epg på plass, organisere musikk, bilder osv.

 

Hvordan er tvguiden her i forhold til MCE sin? Er det like oversiktlig som i MCE, og er det like enkelt å legge til framtidige opptak?

 

En siste ting. Hvordan er det med filmer, blir disse automatisk sjekket opp mot feks imdb på navn, for så å hente ned filminformasjon og cover?

 

Håper noen kan svare på noen av disse spørsmålene, er greit å vite hvordan ting virker før jeg faktisk legger det inn å begynner å konfigurere.

Lenke til kommentar

Mange spm. dette....

 

 

Er det mulig å få Online Media i MP slik som jeg får i MCE?

- ja, dvs. det er jo bare nettsider. Har selv lagt til SF anytime. I tillegg kan du streame musikkvideoer og annet youtube materiale.

 

Hvilket format blir opptakene gjort i, og er det mulig å brenne direkte til dvd, eventuelt brenne direkte fra MP?

- Det må konverteres (fra DVR-MS tror jeg), men når den nye TV-motoren er på plass (beta nå), blir opptak gjort i MPEG2 - som lett kan brennes på DVD (ssv. via den MyBurner?)

 

Hvor mye arbeid har jeg foran meg ved å legge inn MP framfor MCE? Tenker da på å få epg på plass, organisere musikk, bilder osv.

- Umulig å si. Normalt bør dette gå på en time.

 

Hvordan er tvguiden her i forhold til MCE sin? Er det like oversiktlig som i MCE, og er det like enkelt å legge til framtidige opptak?

- Mener bestemt den er bedre på alle måter. Den er i hvertfall oversiktig og fin (avh. av skin)

 

En siste ting. Hvordan er det med filmer, blir disse automatisk sjekket opp mot feks imdb på navn, for så å hente ned filminformasjon og cover?

- Ja. Dvs. ikke automatisk - du må velge at den skal sjekke den opp mot imdb og gjerne stave navnet (fila heter jo ofte no slik som "KinKing2006byAXXO" og det finner den jo ikke). MP har ellers meget bra musikk cover støtte (plate og artist)

 

Håper noen kan svare på noen av disse spørsmålene, er greit å vite hvordan ting virker før jeg faktisk legger det inn å begynner å konfigurere.

- Håper det holder. Dersok du ikke liker det, kan du få pengene igjen...

 

 

 

 

... åja... det er jo gratis! :green:

 

 

MANGE har betalt for MCE uten at de noengang bruker det etter at de har funnet MP.

Lenke til kommentar

Har en ekstern harddisk som det er aktuelt å bruke til TV-opptak Er MediaPortal kresen på filformat? MCE påstår at opptak kan bli avbrutt etter ca en halv time på NFTS-harddisker.

 

 

Mange spm. dette....

 

 

Er det mulig å få Online Media i MP slik som jeg får i MCE?

- ja, dvs. det er jo bare nettsider. Har selv lagt til SF anytime. I tillegg kan du streame musikkvideoer og annet youtube materiale.

 

Hvilket format blir opptakene gjort i, og er det mulig å brenne direkte til dvd, eventuelt brenne direkte fra MP?

- Det må konverteres (fra DVR-MS tror jeg), men når den nye TV-motoren er på plass (beta nå), blir opptak gjort i MPEG2 - som lett kan brennes på DVD (ssv. via den MyBurner?)

 

Hvor mye arbeid har jeg foran meg ved å legge inn MP framfor MCE? Tenker da på å få epg på plass, organisere musikk, bilder osv.

- Umulig å si. Normalt bør dette gå på en time.

 

Hvordan er tvguiden her i forhold til MCE sin? Er det like oversiktlig som i MCE, og er det like enkelt å legge til framtidige opptak?

- Mener bestemt den er bedre på alle måter. Den er i hvertfall oversiktig og fin (avh. av skin)

 

En siste ting. Hvordan er det med filmer, blir disse automatisk sjekket opp mot feks imdb på navn, for så å hente ned filminformasjon og cover?

- Ja. Dvs. ikke automatisk - du må velge at den skal sjekke den opp mot imdb og gjerne stave navnet (fila heter jo ofte no slik som "KinKing2006byAXXO" og det finner den jo ikke). MP har ellers meget bra musikk cover støtte (plate og artist)

 

Håper noen kan svare på noen av disse spørsmålene, er greit å vite hvordan ting virker før jeg faktisk legger det inn å begynner å konfigurere.

- Håper det holder. Dersok du ikke liker det, kan du få pengene igjen...

 

 

 

 

... åja... det er jo gratis! :green:

 

 

MANGE har betalt for MCE uten at de noengang bruker det etter at de har funnet MP.

7246396[/snapback]

Lenke til kommentar

TVEngineV3 er neste TV-motor.

 

Kort oppsumert: Den kjøres som en uavhengig prosess. Dette medfører at du kan ha en TV-server (eller flere) koblet til en (eller flere) klienter via TP-kabel. Du streamer altså innholdet videre.

 

Kjekt dersom man har begrenset "pynte-boks" i stua; kan ha et fulltower med flere TV-kort og HDD'er (til opptak og film etc.) som server (gjømt bort en plass).

 

Dette vil også medføre MPEG-2 opptak.

 

+++

 

Ang. lagging:

Først - bruk Default DirectSound audiorendrer

Prøv med MPV/MPA drivere

Avinstaller codec-pakker.

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...