Spragleknas Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 To spørsmål: 1. Noen som vet om gode satelittbilder o.l. med statisk adresse/filnavn jeg kan bruke til værfunksjonen i mediaportal? Det har jeg... må finne dem frem og vil poste dem på første siden. Kommer til å oppdatere og strukturere første post neste uke. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 jeg stemmer for den åttende Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 To spørsmål: 1. Noen som vet om gode satelittbilder o.l. med statisk adresse/filnavn jeg kan bruke til værfunksjonen i mediaportal? 6805617[/snapback] http://weather.yahoo.com/images/eur_satintl_440_mdy_y.jpg Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Er det DVB-T prøvesendinger i Bergen nå? Og hvilke kanaler som evt. blir sendt? Endret 6. oktober 2006 av Fatboy Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er ingen vits å kjøpe seg DVB-T kort for bruk i Norge da NTV vil bygge nettet basert på MPEG4 istedet for MPEG2. Det er pr dags dato ingen DVB-T kort til PC som støtter MPEG4 (såvidt jeg vet). Om det er prøvesendinger i bergen vet jeg ikke, men det er vel i tilfelle NRK1, NRK2 og evt. TV2 vil jeg tro. -C- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Jepp... har skrevet e-post til NTV for å få litt oppklaring - men ingen svar. Fint om flere maser! Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) kanskje feil sted og spørre, men er det mulig og kunne kjøre parabil i PC`n?altså slippe og ha tuner ved siden av, eller er ikke dette mulig i norge? Hører noen snakker om at kortene parres med tuneren. Jeg kjøpte FloppyDTV-S fra Digital Everywhwere for 7-8 måneder siden og er overrasket over bildekvaliteten. Supporten fra dette firmaet er også eksellent. Hadde satelitt tuneren tilkoblet i begynnelsen, men denne er nå fjernet. Har brukt MP i 1 år nå og er kjempefornøyd. FloppyDTV kan du lese mer om her: http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php Husk at du muligens må kjøpe ny CAM modul. (Conax 4.0 er den versjonen som brukes) Ifølge forumet til Digital Everywhere skal de prøve å ha klar dekoding for DVB-S2 (mpeg-4) i slutten av dette året. http://www.firedtv.com/Forums/tabid/311/fo...ic/Default.aspx Glemte å legge til at jeg har Canal Digital.... Endret 9. oktober 2006 av Petteram Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg prøver å illustrere mine innvendinger til my pictures photo details norsk oversettelse her (se vedlegg). -"Glimt" bør oversettes med blitz/flash -komentar skrives kommentar -Eksponeringskompensasjon kræsjer med verdien "0" mvh k Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Hei Lurer på om noen kan svare på to spørsmål ang. MP da jeg ikke får svar på MP sine forumsider: Tok bare copy&paste jeg istedet for å oversette. Håper det går bra. 1. If you have your movielist on "show all" it will remember if your watching them by thumbnails,icons or list and so on when you restart MP. If you have the list on "show Titles" it will not remember. I want to show all of my movies from 2 harddrives in Big Icons way each time I enter the My Movies screen. Anything you can do to fix that? 2. On MyTVSeries addon some shows don't come up with picture. Is it possible to do that yourself? EDIT: Fikk det til nå.... Endret 15. oktober 2006 av duppskoen Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Fikke ikke tid til å oppdatere første post. Will do later! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Fin guide. *laste ned med en gang* Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Hei, Som mange sikkert har fått med seg har SVN versjonen hatt nummer 0.2.1.0 en stund og grunnen til dette er testing av en ny hoved versjon som har release nummer 0.2.1.0, og som er sluppet nå! Kan hentes her eller les om den her …… Og bare for å ha sagt det, ny TV Server + plugin er ikke med i denne releasen, men vil være tigjengelig i løpet av ca. en uke og da som en BETA utgave. PS (knutinh). Skal se på den Norske oversettelsen senere, send meg gjerne en mail med endringer, ikke alltid like lett å finne tid til å lese på forumet. Roy Endret 21. oktober 2006 av ronilse Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Ahh.... ENDELIG! Vil oppdatere frste post etter hvert. 0.2.1.0 ble utsatt lenge og er en stor oppgradering i foholdt til 0.2.1.0 (har bare brukt SVN, though...) Ronilse: Vil SVN som kommer ut være til 0.2.1.0 eller 0.2.0.0? Endret 21. oktober 2006 av Okay Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hei, Okay: SVN skal etter hvert komme som 0.2.1.0 nå, vet ikke helt når high har tid til å oppdatere skriptene som kopierer over og lager oppdateringen. Roy Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Ah... Grassynoels nye skins er fantastiske! Møt MePo, folkens! Eget bilde: Hovedmeny Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Går det ann å streame gjennom RAR filer med media portal? Slik som i XBMC. Og kvar finn eg skins til MP? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 @dark: Nei. Man kan ikke streame rarfiler i mediaportal. Dette er spurt om mange ganger i mp forumet og de forklarer det med at det ikke er noe åpent rarbibliotek som de kan benytte. Derimot så kan man med litt juks bruke mplayer til å spille av rar-filer ved å bruke unrar.exe og pajpe (pipe) strømmen inn i mplayer. Mplayer er vistnok det eneste windowsprogrammet som kan spille av fra pipes. (Det er forresten denne metoden som brukes i XBMC da XBMC's videoavspilling baseres på mplayer). Hvordan man setter opp dette i MP vet jeg ikke. -C- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Her: http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=6904 Disk: http://forum.team-mediaportal.com/showthre...1&highlight=Rar Skins: Flere i forumet: http://forum.team-mediaportal.com/forumdisplay.php?f=50 og via hjemmesiden... Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Noen som får dette programmet til å kjøre stabilt på windows xp 64 bit? Her klikker det hvis jeg kjører fullskjerm, klikker hvis jeg prøver å ta opp noe, og å hoppe mellom tv-visningsmodus er ofte buggy. Finnes det noen måte å sette det opp slik at man bytter kanal med scrollhjulet? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Kan du prg. musen, så velg "scroll opp" = f7, "ned" = f8 (fullskjerm) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå