Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Har installert Media portal og får det til å fungere bra utenom en ting : Jeg har mp3 filer og film filer på flere pc'er slik at jeg ville ha mappa opp flere mapper i mediaportal, men jeg får bare mappa opp en mappe på film og en på mp3. Noen som vet hvordan man kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har installert Media portal og får det til å fungere bra utenom en ting : Jeg har mp3 filer og film filer på flere pc'er slik at jeg ville ha mappa opp flere mapper i mediaportal, men jeg får bare mappa opp en mappe på film og en på mp3. Noen som vet hvordan man kan fikse dette?

6717270[/snapback]

Hei,

For å få alt under ett må du bruke database funksjonen og database visning i MediaPortal.

F. eks. Åpne MP Setup -> Music -> Music Database, velg alternativene og start oppdatering av db.

I MediaPortal -> Musikk -> Velg Visning & Artist eller Album og alt fra alle HD'er skal vises under ett.

Roy

Lenke til kommentar
ronilse (Roy)

Har lastet ned og lagt inn denne, kjørt setupen... Er det noe mer som må gjøres...

Forsetter bare og dette ut, etter man har valgt land for DVB noe jeg ikke har...

Får også beskjed om at den ikke kan lage graph for dette kortet inne i innstillinger,

noe som ikke sier meg stort..

Hilsen

Petter

6716148[/snapback]

Hei,

Last opp MediaPortal.log til MediaPortal Pastebin (får beskjed via boot når den er lagt inn) så skal jeg titte på den.

Roy

Lenke til kommentar

6717270[/snapback]

Hei,

For å få alt under ett må du bruke database funksjonen og database visning i MediaPortal.

F. eks. Åpne MP Setup -> Music -> Music Database, velg alternativene og start oppdatering av db.

I MediaPortal -> Musikk -> Velg Visning & Artist eller Album og alt fra alle HD'er skal vises under ett.

Roy

6717390[/snapback]

Aha da må jeg teste det når jeg kommer hjem :yes:

Takk for svar Roy :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå ser alt ut til å være OK :)

Men et par småspørsmål:

Jeg fikk med en slik fjernkontroll (vet ikke hva den heter, enda)

WEBPAKKE161_1.jpg

Den virker bare delvis i MP, og jeg skulle ønsket jeg kunne brukt den på samme måte som den virket i Intervideo Home Theater..

Noen som har testet dette / eller noen tips på hvordan får den til å virker mer enn 20% ? :)

Samt en liten ting til: Må jeg ha MP åpent for at en "recording" som er satt opp i fremtiden skal starte, eller starter programme seg selv?

6582755[/snapback]

Hvordan tror dere fjernkontrollen som er med her vil jobbe sammen med MP?

Er det mulig?

6649811[/snapback]

Hva tror dere om denne kontrollen?

http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm....7F85B07CF658123

Forferdelig lite informasjon da, men....

381659_X_2005-07-05_073652.jpg

Hvilken remote anbefalere dere?

4m/1 etg på skrå, til PCen fra der det skal brukes....

6653111[/snapback]

hei igejn, jeg som spurte om fjernkontroll, uten og legge med link, her er linken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315872

er jo et kabinett med fjernkontroll

Edit:

QUOTE(pettergulbrandsen @ 10/08-2006 : 19:55)

Hvordan tror dere fjernkontrollen som er med her vil jobbe sammen med MP?

Er det mulig?

*

Hei,

Hvilken fjernkontroll tenker du på?

Roy

6659942[/snapback]

Lurer femdeles litt...

Har nå kjøpt meg Thermatake Mozart med fjernkontroll (imon pad),

er det mulig og få denne til og fungere under Mp?

Har lest litt om det, og prøvd en del av det som står, men får det ikke til, virker som om jeg ikke kan engelsk eller noe i den duren...

Er det mulig og få den til og fungere uten og legge inn de orginale driverne som er med? Eller er det et must?

For det jeg har prøvd hittil er og legge inn en .imo fil jeg har funnet på portal forumet, men ikke heldig med dette, kanskje jeg som ikke forstår riktig, er en stor mulighet..

Så hvis noen vil hjelpe så takker jeg ja til det..

Lurer også på om det er muligheter og få displayet på toweret til og vise relevant info fra Mp...

Mvh

Petter G

6703287[/snapback]

Tips til dere alle:

Until (if) there are remote changes, try uICE

http://www.mediatexx.com/

Not the most user friendly from the start, but the documentation is really good. I use this for my son's Winfast remote.

Lenke til kommentar
ronilse (Roy)

Har lastet ned og lagt inn denne, kjørt setupen... Er det noe mer som må gjøres...

Forsetter bare og dette ut, etter man har valgt land for DVB noe jeg ikke har...

Får også beskjed om at den ikke kan lage graph for dette kortet inne i innstillinger,

noe som ikke sier meg stort..

Hilsen

Petter

6716148[/snapback]

Hei,

Last opp MediaPortal.log til MediaPortal Pastebin (får beskjed via boot når den er lagt inn) så skal jeg titte på den.

Roy

6717413[/snapback]

Da har jeg lastet den opp :)

Mvh

Petter G.

Lenke til kommentar

Hei,

pettergulbrandsen, MP 0.1.3.0 kjenner jeg ikke mye til (og det er over et år siden jeg brukte den) og vet ikke om den har støtte for Hybride kort som HVR-1100 er og ei heller om den har støtte for DVB-t, det er mulig gamle drivere for tuneren vil virke men det vet jeg ikke.

Spørs om ikke du bør poste i MP Hoved Forum, kanskje noen husker det eller fortsatt bruker den.

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

pettergulbrandsen, MP 0.1.3.0 kjenner jeg ikke mye til (og det er over et år siden jeg brukte den) og vet ikke om den har støtte for Hybride kort som HVR-1100 er og ei heller om den har støtte for DVB-t, det er mulig gamle drivere for tuneren vil virke men det vet jeg ikke.

Spørs om ikke du bør poste i MP Hoved Forum, kanskje noen husker det eller fortsatt bruker den.

Roy

6718158[/snapback]

Står det at jeg kjører en gammel version? Kjører da den nyeste final release...

Mvh

Petter

Lenke til kommentar
Hei,

Roy

6718158[/snapback]

Mvh

Petter

6718245[/snapback]

Jupp, gammel versjon 21.08.2006 11:14:10 Application Version: 0.1.3.0

Skulle ha vært 21.08.2006 12:53:48 902 [info.] Version: Application 0.2.0.0

Last ned versjon herfra: MediaPortal v0.2.0.0 Final

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

Roy

6718158[/snapback]

Mvh

Petter

6718245[/snapback]

Jupp, gammel versjon 21.08.2006 11:14:10 Application Version: 0.1.3.0

Skulle ha vært 21.08.2006 12:53:48 902 [info.] Version: Application 0.2.0.0

Last ned versjon herfra: MediaPortal v0.2.0.0 Final

Roy

6718290[/snapback]

#

21.08.2006 11:14:10 Application Version: 0.1.3.0

6718297[/snapback]

Da har jeg lagt inn igjen på nytt, den riktige...

Petter

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har et lite problem her, når jeg kobler skjermkortet til tv'en så blir det svart/hvitt. Har søkt på forumet om dette problemet, men ingen av de gamle postene hjelper problemet mitt. Har et POV 6800GT, Utganger: DVI-I, VGA, TV-utgang. Så jeg kobler en slags gul kabel på tv-utgangen, å plugger den inn i tv'en, men det blir bare svart/hvitt. I de eksisterende postene sier dem at man må endre en innstilling på tv'en, altså bytte fra ntsc til pal, hvis det ikke var omvendt, men jeg har ikke en slik innstilling på tv'en, ei finner jeg det i nVidia-innstillingene på pc'en. Noen som har et forslag? Ble helt forelsket i Mediaportal etter jeg installerte det.. :love:

Lenke til kommentar

Hei,

pettergulbrandsen, Åpne MP Setup -> Television -> Capture Cards -> Fjern begge tunerne og legg til den du ønsker, klikk edit & tune inn dine kanaler (ikke bruk wizard inne ifra MP (denne er ikke helt ferdig og kan gi problemer)), hvis ikke det fungerer post MediaPortal.log etter tuning fra MP Setup.

Roy

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har et lite problem her, når jeg kobler skjermkortet til tv'en så blir det svart/hvitt. Har søkt på forumet om dette problemet, men ingen av de gamle postene hjelper problemet mitt. Har et POV 6800GT, Utganger: DVI-I, VGA, TV-utgang..................

Hei,

Prøv å finne i oppsettet til Skjermkortet noe om TV utgang og sett denne til composite.

Roy

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har et lite problem her, når jeg kobler skjermkortet til tv'en så blir det svart/hvitt. Har søkt på forumet om dette problemet, men ingen av de gamle postene hjelper problemet mitt. Har et POV 6800GT, Utganger: DVI-I, VGA, TV-utgang..................

Hei,

Prøv å finne i oppsettet til Skjermkortet noe om TV utgang og sett denne til composite.

Roy

6718446[/snapback]

Hei, jeg fikk det til nå. Lastet ned nye drivere, å da var det null problem. Takk for at du prøvde å hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Hei igjen Roy

Da jeg prøver det og legge til da analog antenne som jeg har, får jeg bare beskjed

om Unable to create graoh for this device.

-------

Petter

6718509[/snapback]

Hei,

Hvilken driver cd fulgte med kortet ditt, har denne cd'n denne filen? Sofware_Encoder_Setup_1_1_24013.exe

Roy

Lenke til kommentar
Roy:

Det hadde den...

----

Petter

6718618[/snapback]

Kan du installere den i steden, mulig Hauppauge har forandret noe på navn eller kobling i den nye, bruk legg til/fjern programvare i windows til å fjerne den gamle.

PS, hvis du bruker MSN er jeg å treffe på: [email protected]

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...