:---{D Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Internet TVDet finnes en del kanaler som kan streames vha. MP. En liste finner du her (ja, denne delen må utfylles/oppdateres. Will do later....) 5307368[/snapback] Interessant. Akkurat begynt å interessere meg for programmet. Du ville ikke gidde å skrive ned noen få ord? Og når det gjelder radio-delen. Er det noen som har linker til norske radiokanaler sine *.pls filer? Om det finnes... Takk for flott førstepost btw. Endret 12. juli 2006 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Og når det gjelder radio-delen. Er det noen som har linker til norske radiokanaler sine *.pls filer? Om det finnes... 6475842[/snapback] Er vel nevnt en del steder i denne posten, men gå til DENNE tråden på mediaportal sitt eget forum, så finner du det du leter etter samt en del annen info nyttig for oss skandinaver Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Oppskalering av DVD til 720p - Har sett skrevet om dette rundt om kring og lurer på om dette er mulig via MP, eller om man da må gå om andre programmer/codecer... 6473975[/snapback] Hvis du har en skjerm på 1366x768 (typisk LCD-tv) og ser på en DVD-film som har 720x576 pixler så er bildet allerede oppskalert så lenge bildet fyller skjermen. Uskalert bilde ville bli en liten rute midt på skjermen... -k Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hei, For dere som har lyst til a leke litt med NRK streamingen for Radio i 170 kbs, slett ikke dårlig kvalitet på stue-anlegget :!: Her er linken for mpetre: http://nettradio.nrk.no/php/includes/chann...l=mp3&quality=h Hvis du vil endre til p1 eller p2 etc bruk denne og bytt til det du ønsker, åpne en eksisterende pls fil i notisblokk og endre strengen "File1=": http://nettradio.nrk.no/php/includes/chann...nnel="sett inn kanalen du ønsker her"&quality=h Roy Lenke til kommentar
ohb Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Det er nå laget en tråd på Mediaportalforumet for oss skandinaver, den finner dere HER. Der finner man bl.a ikoner for TV- og radiokanaler , linker til bilder man kan benytte under MyWeather mm. 6470222[/snapback] Jeg sjekket linkene for satelittbilder og fant link til met.no (http://met.no/radar/). Her ligger det fine animerte radarbilder, MEN jeg får dem ikke til å fungere fordi filnavnet på bildene endres. Har noen fått disse bildene til å fungere i Mediaportal? Jeg har testet Aftenposten sitt radarbilde (http://cache.aftenposten.no/template/import/vaer/sornorge_anim.gif) og det ser ut til å fungere. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Hei, Fungerer fint here testet denne: http://met.no/images/image_000004_1152783749.gif og den virker i MediaPortal. Men sant som du sier linken endres og da vil det ikke virke, hadde de brukt den samme og oppdatert den så ville det virket. Roy Endret 13. juli 2006 av ronilse Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 NB: MediaPortal infected by a Trojan? Written by mPod Friday, 14 July 2006 We heard that the latest avast! Anti-Virus reports that one file in our installer (belc.dll) is infected by a Trojan Horse (Win32:Agent-AKK [Trj]). Fortunately we can assure you that this is not the case, all our publications are 100% checked for any malicious code before we distribute it. This is just one of those famous "false positives", avast! has to update their code/definitions, there's nothing we can do about it. Other than being very seductive MP won't harm you or your HTPC. So as long as you download MediaPortal installers, plugins, whatever from THIS website (rather than any other ways of distribution, Torrent or other networks/servers/websites), we can guarantee everything is and will be clean. Only SourceForge and Download.com are officially mirroring our installers. Also all uploads in our repository get checked before being published. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hei, Vet ikke om det er noe interesse for å lage språkpakken slik at vi kan droppe, Min - Mine og Mitt foran de tingene vi har i menyen. I den Engelske versjonen vet jeg at det er mulig, ved å legge inn en ekstra linje i Mediaportal.xml, den Norske språkpakken inneholder ikke dette enda og det er det jeg lurer på om vi skal ha (tar noe tid å lage), hva synes Dere? Her er en med: Og her uten: Roy Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Vil gjerne slippe Min/Mine/Mitt ! Hva må evt. gjøres (mengde arbeid og "kompetamse" som trenges)? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei, Har hatt litt tid til overs så jeg har egentlig gjort den ferdig, skal bare få lastet den opp til SVN, så gir jeg melding tilbake her om hva som skal gjøres for å slippe det. Roy Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei, For dere som har lyst til å prøve nå så ligger den nye språkfile her (strings.xml) Strings.xml legges (overskriv den gamle) i mappen "MediaPortal\language\Norwegian" Åpne deretter MediaPortal.xml i notisblokk, og finn linjen "<section name="general">" Nederst på det som står under general, setter vi inn denne nye linjen "<entry name="myprefix">no</entry>" på bildet under kan man se hvordan det skal være. Hvis du finner noen skrivefeil så si ifra. Den Norske språkpakken kommer også i neste SVN utgave eller patch utgave Roy Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei, Fra neste SVN er valg av språk lagt til "skin" seksjonen i MP Setup -> General. Der kan du også velge å fjerne Min, Mine eller Mitt heretter("Use string prefixes (e. g. TV = My TV"), så slipper man å redigere MediaPortal.xml Legger ved bilde av hvordan det blir: Roy Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Det pågår akkurat nå en avstemniing om hva som blir neste standard-skin. Kampen synes å stå mellom Blue Two: og det nye 3DMP Alle registrerte MP forumbrukere oppfordres til å stemme. Endret 18. juli 2006 av Okay Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Heisann! Hvordan er det å bruke Imon sine fjernkontrollere med MP ? Tenker da spesielt på den interne RF kontrolleren. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 iMon er jo et veldig vanlig system, så skulle tro det går greit. Se bla her: http://forum.team-mediaportal.com/viewtopi...&highlight=imon Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 iMon er jo et veldig vanlig system, så skulle tro det går greit. Se bla her: http://forum.team-mediaportal.com/viewtopi...&highlight=imon 6514148[/snapback] Okei, takk for linken. Driver å tester MP litt på hovedmaskinen, og det ser utvilsomt veldig lekkert ut. Så blir vel litt oppgradering av den gamle SFF'en, iløpet av de to neste ukene, inkl. den imon fjernkontrollen, viss ikke du har noen andre forslag ? La merke til at man kun se netttv via radio funksjonen, men er det noen muliget til å få nettv under min tv kategorien ? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Ang. TVoIP/IP TV - mye som skjer her - svarer derfor ikke enda. Fjernkontroll: De som følger med Hauppauge TV-kortene (MS MCE-klone) samt orginal MCE remote er gode valg. X10 er støttet dirkete og er billige (se SHG) Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ang. TVoIP/IP TV - mye som skjer her - svarer derfor ikke enda. Okei, satser på du informerer i tråden ved en senere anledning. Fjernkontroll: De som følger med Hauppauge TV-kortene (MS MCE-klone) samt orginal MCE remote er gode valg. X10 er støttet dirkete og er billige (se SHG) 6515265[/snapback] Oi, X10 er jo veldig billig. 185kr vs. 800kr. (koster 700 med usb stick isedet for pci kort) Den gir utvilsomt bang for the bucks, men jeg personlig syns Imon kontrolleren er finere, siden det er den interne utgaven av kontrolleren jeg har sett meg ut, har jeg og muligheten til å slå av/på maskinen, det følger med ett eget imon mediasenter. Det er ett vanskelig valg, men Imon kontrolleren er så altfor dyr =/ X10 benytter vel RF ? Klikkbare Thumbs! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Hmm... litt problemer med å skjønne hva du lurer på, men..... etter hva jeg har forstått er ikke iMon kontrollerene noe særlig. Min anbefaling er denne: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=910350 Evt. spare litt og kjøpe denne X10'en Endret 18. juli 2006 av Okay Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hmm... litt problemer med å skjønne hva du lurer på, men..... etter hva jeg har forstått er ikke iMon kontrollerene noe særlig. Min anbefaling er denne: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=910350 Evt. spare litt og kjøpe denne X10'en 6515635[/snapback] Ok, litt synd. Men takk for ett fint forslag, den skal vurderes sterkt. Uansett tror jeg at jeg velger ut fjernkontroll sist og tar resten av hw'en først, det er enklere det. Men har ikke så veldig lyst på en IR kontroll ivertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå