Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hei,

Merkelig at det ikke virker innenifra MP.

Annet:

Fint om de som bruker den Norske språkpakken kommer med forslag til forbedringer eller oppdager feil i den. Meld i fra her, hoved forumet, last opp patch til SourceForge eller send meg en mail.

Litt sladder:

De som leser litt på hovedsiden og følger litt med på IRC har nok hørt dette før. :cool:

Siden 0.2 final nå er ute er kode frysningen opphevet, dette betyr at programmererne nå kan legge nye ting til samt forbedre de gamle. For oss brukere kan SVN versjonene nå by på total krasj, så det er viktig å ta backup av den gamle MP folderen før oppdatering.

Noe av det som er på gang:

Frodo jobber med ny TV motor og database (denne vil virkelig sparke MCE i r...).

Les mer om TvEngine version 3.0 her,

SteveV har planer om en ny musikk spiller utenom WMP med støtte for flere typer musikk filer + + ,

James planlegger ny grabber for EPG info som støtter flervalg og mix av sider

JoeDalton planlegger ny og forbedret utgave av ekstern display plugin

Når dette implementeres i MediaPortal vet egentlig ingen, og det nytter ikke mase heller :) , vi som brukere går uansett en spennende MediaPortal tid i møte.

Hilsen

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. ny TV-motor:

TvEngine version 3.0

Written by Frodo

Tuesday, 04 July 2006

With the announcement of the final version 0.2 dman already mentioned that i'm working on the new tv engine.

So.. what can we expect from this new engine? here's a list:

* - seperate front/backend

* - supports multiple frontends

* - analog/atsc/dvb-c/dvb-s/dvb-t support

* - True mpeg-2 program stream timeshifting and recording

* - multi tuner support of course

* - epg / mhw grabbing right from the DVB stream

* - network streaming via rtsp

* - teletext grabbing

* - ci / cam support for firedtv, twinhand and technotrend

* - placeshifting

Some things are worth mentioning in more detail. For example the front/backend story. The new tvengine will run as a windows-service in the background. This means that it will keep running even if mp is stopped or when you are not logged in at all!!

But... thats not all. You can install the service on any machine you like. it does not need to run on the same pc as mediaportal. So for example you can have 3 htpc's with mediaportal on it and 1 pc which has 6 tuner cards. All 3 htpc's will be able to see & timeshift live tv over the network, do recordings etc etc and that all in true .mpg format

Another thing which is very nice is that the new engine auto-discovers new cards and is able to use them. There is no need anymore for an up-2-date capturecards.xml

So whats the timeline for this great stuff? Right now we released an internal beta for testing. Depending on how the tests go i hope to have a sneak-preview ready within lets say 1 month

Lenke til kommentar

Jeg har et problem som flere andre MP bruekre har rapportert:

Når jeg velger suspend(S3) så går maskinen i dvale og våkner øyeblikkelig opp igjen. Jeg har google og snakket litt på forumet men jeg er ikke sikkert på hva som gjør dette. I BIOS har jeg skrudd av alle opsjoner for å "wake from sleep" som usb, lan etc. Likevel bråvåkner maskina...

Dette problemet gjelder selv om jeg velger suspend fra windows og MP er lukket. I følge en forumbruker så kan problemet likevel knyttes opp mot MP fordi en fresh install av windows funket fint helt til en eller annen MP versjon ble installert. Visstnok noe om at MP endret kapabilitetene til nettverkskortet til "enable wake on lan", men jeg har disablet mitt interne nettverkskort.

-k

Lenke til kommentar

Hei,

Wake on lan er det Windows update som har sørget for :cool:

Har du slått av alt på alle USB porten(e) for å sjekke (spesielt mus)?

Skal sjekke litt nærmere angående MCE fjernkontrollen (vet det var en del ting jeg slo av der også), har du denne?

Jeg måtte i tillegg slå av at kabinettets LCD skjerm ikke skulle vekke datamaskinen.

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

Wake on lan er det Windows update som har sørget for  :cool:

Har du slått av alt på alle USB porten(e) for å sjekke (spesielt mus)?

Skal sjekke litt nærmere angående MCE fjernkontrollen (vet det var en del ting jeg slo av der også), har du denne?

Jeg måtte i tillegg slå av at kabinettets LCD skjerm ikke skulle vekke datamaskinen.

Roy

6443652[/snapback]

Når jeg i BIOS skrur av alle "wake" inputs så burde det ikke gjøre noen forskjell om usb-enheter var plugget inn eller satt opp til det ene eller andre?

Irriterende at de skal gjøre dette så mystisk. S3 er jo genialt når det funker...

-k

Lenke til kommentar

Hei,

Windows overstyrer BIOS i mange tilfeller, for å være sikker sjekk i Windows enhetsbehandling -> Vis etter tilkobling og sjekk (høyreklikk & strømstyring) alle USB portene at ingen er gitt tillatelse untatt det du ønsker skal vekke opp dataen.

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Hei,

Windows overstyrer BIOS i mange tilfeller, for å være sikker sjekk i Windows enhetsbehandling -> Vis etter tilkobling og sjekk (høyreklikk & strømstyring) alle USB portene at ingen er gitt tillatelse untatt det du ønsker skal vekke opp dataen.

Roy

6443733[/snapback]

Takk takk. Jeg skal fikle litt mer når jeg kommer hjem, nå med fornyet mot =)

Jeg fant power options bare for USB hubs, ikke enkelt-enheter.

-k

Lenke til kommentar
jorgeng:

Hvorfor ikke bruke den innbygde WebEPG?

God støtte for de fleste kanaler og settes den til fredags dagbladet som kilde, har den i tillegg veldig utfyllende informasjon om programmene.

Roy

6356042[/snapback]

Når man skal velge hvor info skal hentes fra står det at hvis man velger fredags dagbladet at den er ustabil og der anbefales sol som kilde, men fra sol syntes jeg at det var veldig lite informasjon om programmene. Har du erfaring med at dagbladet er ustabilt og bruke?

Har også et par andre ting jeg lurer på

- MyWeather - Denne oppdateres ikke automatisk når man går inn, må trykke refresh. Noen måte og ordne dette på?

- FFDShow, hva er egentlig det godt for og hvilken versjon er ansett som den beste?

- Lydcodec, hvilken er best?

Ellers må jeg si jeg bare digger MP og gleder meg til fortsettelsen :)

Lenke til kommentar

Hei,

""WebKnight""

Fredags dagbladet fungerer utmerket her, faktisk er den raskere også.

My Weather, skulle ha oppdatert seg selv. Her er det også mulig å gå inn i MP Setup -> Weather - for å forandre intervall tiden for oppdatering.

ffdshow er an multi codec med en del instillinger for forandring av lyd og bilde, er kjent for å kunne lage problemer med andre codec's, ikke bruk den før du må :cool:

Dagens skjermkort er såpass bra at videre behandling på bilde siden ikke skal være nødvendig, driverne pleier også å ha mulighet for "overscan".

MPA og nvidia er bra (i allefall her med digital tilkobling), bruk den som skaper minst problemer for deg og gir best lyd.

Roy

Lenke til kommentar

Takker for meget bra svar, da skal jeg teste dagbladet sin når jeg kommer meg hjem fra jobb. Og FFDshow lar jeg da bare ligge foreløpig.

Når det gjelder MyWeather så formulerte jeg meg litt galt, nå vet jeg ikke om infoen oppdateres etterhvert, det har jeg ikke testet, problemet er at når jeg går inn på "My Weather" så er det bare ?-tegn istedenfor værinfo, så jeg må trykke refresh for at ikoner og info skal dukke opp, tidligere ble dette oppdatert automatisk når man gikk inn.

En liten ting til jeg kom på.

- Channel icons og genre; brukte o2grabber tidligere og da kunne man huke av for å laste ned disse, noen mulighet for dette med WebEPG?

Ellers må jeg takke deg "ronilse" og seff "Okay" som startet denne tråden, veldig kjekt å ha for oss som har litt spørgesmål!

Ha en suveren dag, helg og sommer!

Lenke til kommentar

Hei,

Når det gjelder været skal jeg sjekke dette, men nå som kilde koden ikke er frosset lenger så vil "bugs" komme tilbake igjen, selv om mesteparten blir tested før SVN kommer ut hver natt.

Ikoner, her må vi som er Norske brukere lage en pakke selv å laste den opp på hoved forumet eller her (helst begge steder), jeg har web plass til bruk hvis det trengs, men desverre ikke nok tid til å lage det.

For kjappere hjelp, så kan IRC være løsningen, hovedkanalen går på engelsk men det er Norske brukere der for privat prat.

Roy

Lenke til kommentar

Hei,

MediaPortal kommer nå med patcher fremover for MP 0.2 Final, disse er i motsetting til SVN releaser, stabile og skal ikke skape noe problem ved installering. Les mer her når det gjelder nedlasting og slikt.

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
skal definitivt laste ned dette.. virker genialt..

skal koble pcen til tvn med tv-utgang.. men har dette programmet støtte for fjernkontroll av noe slag? (til pc) hvis det finnes...

edit: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309575 <-- funker denne?

6473163[/snapback]

Funker som bare juling den :)

Til info : Siden denne fjernkontrollen er beregnet på MCE tviler jeg på det følger med drivere. Hvis du har XP home trenger du drivere, har du XP pro ligger driveren allerede inne i likhet med Windows Media Center versjonen.

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...