Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Joda, jeg har forsåvidt brukt True Image, men siste backup der ble tatt 10 Oktober. Siden den tid har kanallisten til Canal Digital blitt oppdatert, jeg la om på hele epg delen, diverse oppdateringer av mp osv. Jeg pleier å være veldig nøye når det kommer til å ta nytt image så snart ting er stabilt, men det er selvsagt ikke gjort på en stund nå...

Får gi det et forsøk med å hente inn siste image å se om tv-delen virker da. Dekoder uten PVR del er ihvertfall bare tull når jeg er så godt vant, og den de selger med PVR hos CD er ubrukelig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle prøve meg på media portal igjen og har satt opp 1.1.3 med moving pictures, mp series etc. Alt fungerer krute godt og har hatt svært få problemer så langt. Må absolutt si at det har skjedd en liten revolusjon fra sist jeg var bortpå MP (da det stort sett bare fantes et par skin å velge mellom), til nå. Håper mange av funksjonene vi i dag ser i plugins/etc blir integrert med selve MP2, men det får nå komme når det kommer :)

TV kortet jeg brukte tidligere har sannsynligvis begynt å dra på årene da det virker som det ikke er 100% kompatibelt. Får et sarva bilde med masse grønne firkanter osv på Hauppauge-WinTV-PVR-500. Ser ut som at feilen er driverstøtte som beskrevet her.

Tenkte det kunne være lurt å spørre dere hva man trenger :)

Har Canal Digital over kabel, vanlige kanalpakken med noen kanaler i HD (discovery er et must), samt espn america.

Etter litt kikking kom jeg fram til at dette måtte fungere utmerket

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343802

Ønsker dog tips dersom det er noe annet som fungerer bedre.

Og til sist, hva trenger man i tillegg til det jeg linket til over? Jeg er så lite oppdatert her at jeg faktisk ikke er sikker på hva CAM-modulen er engang.. Skal jeg dytte canal digital-kortet inni der, eller må jeg bestille noe nytt kort fra CD? :p

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Jeg har samme kort og CD kabel og det fungerer. Syns kanalskifte går litt vel tregt, men tror dette er like mye et HW spørsmål som MP. Du kan benytte samme kort fra CD som før, men trenger en kortleser. Det billigste er vel å benytte Norsk Tipping sin kortleser som du får gratis, det gjør jeg.

Programvare jeg benytter for å få dette til å fungere: NewCS, ACamdMonitor og MDAPI.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Har i lang tid brukt boxee. Da det funker bra rett ut av esken, og at alt er lettvint..

Det jeg savner mest med MP, er vinduet jeg får opp i boxee etter man har sett en film/tvserie. Der er det to knapper, "share" (facebook) og "spill av neste episode" Fins der noen pluginns som gjør dette? Tungvint og gå tilbake for så velge neste episode... Også liker jeg og legge ut en liten omtale av filmen på fb, etter jeg har sett en...

Ellers er jeg imponert av alle mulighetene.

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Lurer også på hvordan jeg kan endre bakgrunnsbildene i streamedmp. Ganske så lei av de samme bakgrunnsbildene for tv-serier, se tv og de andre valgene på hovedskjermen.

En ting til, under musikkdelen så får jeg ikke opp skikkelige iconer og bilder for artistene, og ikke for de forskjellige albumene heller, kun når jeg starter en sang kommer album art opp. Er det mulig å få dette frem for artist og album også så det tar seg bedre ut?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Til dere som bruker Mediaportal og den siste i5 proesssoren fra Intel. Er prosessoren rask nok til å kjøre HD - filmer uten bruk av skjermkortet?

Denne er gammel, men svarer her "for the record";

i3 og i5 har innebygget skjermkort, og ja - INGEN problemer med å kjøre full HD! Har en i3-530 som kjørte uten å tenke seg om. Brukte da XBMC som har innebygde codecer. Men den kjørte også TV i HD etc. uten å bruke noe særlig mye "krefter" på det.

Lenke til kommentar

Lurer også på hvordan jeg kan endre bakgrunnsbildene i streamedmp. Ganske så lei av de samme bakgrunnsbildene for tv-serier, se tv og de andre valgene på hovedskjermen.

Ikke det at dette kan hjelpe, skaper det hvertfall variasjon. I streamedmp; I det du starter MP og kommet til forsiden. Trykk "H" for å komme til den alterantive Home-Screen'et. Dette er en annen visningsmulighet, som endrer både bilder og menyvisning. I innstillingene under "layout" kan få MP til å alltid åpne dette skinet.

(Sitter ikke med MP foran meg nå, så det er vanskelig å være presis)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har i lang tid brukt boxee. Da det funker bra rett ut av esken, og at alt er lettvint..

Det jeg savner mest med MP, er vinduet jeg får opp i boxee etter man har sett en film/tvserie. Der er det to knapper, "share" (facebook) og "spill av neste episode" Fins der noen pluginns som gjør dette? Tungvint og gå tilbake for så velge neste episode... Også liker jeg og legge ut en liten omtale av filmen på fb, etter jeg har sett en...

Ellers er jeg imponert av alle mulighetene.

Ikke FB kobling, men trakt.tv pluginen virker å være bra.... Sjekk nettsiden http://trakt.tv/ (mener det kan postes på FB)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En ting til, under musikkdelen så får jeg ikke opp skikkelige iconer og bilder for artistene, og ikke for de forskjellige albumene heller, kun når jeg starter en sang kommer album art opp. Er det mulig å få dette frem for artist og album også så det tar seg bedre ut?

c:\programdata\team mediaportal\mediaportal\ski\streamedmp\media\smpbackgrounds

Der har du de forskjellige mappene for bakgrunnsbilder til musikk, bilder, tv etc.

Lenke til kommentar

Canal digital hadde iallefall ei større omlegging i dag der kanaler har skifta plass. Så det er nok i samanheng med dette at du har mista epg-oppføringene

Ja selvsagt.

De sender nå epg på blant annet nrk kanalene, så velger jeg en av disse så får jeg full epg på alle kanalene frem i tid.

Er et lite problem til.

Etter at tv har vært av og pc i dvalemodus og alt starter opp igjen, så er aldri MP i fullskjerm lengre og jeg må restarte MP.

Lenke til kommentar

Anbefaler dere å bytte ut alt av MP TV-server med Argus fra ForTheRecord. Kjører perfekt! Har kjørt dønn stabilt i et år til meg nå. Jeg har som sagt tidligere oversatt TV-plugin til MediaPortal klient, og den fungerer også perfekt.

Trenger ikke å være nervøs for å miste kontakt med server etc. Da jeg kjørte MediaPortal sin TV-server føltes det litt som å stable krystallglass i høyden, og hele tiden passe på at man ikke kom borti.

Man kan også bruke Android mot core service på FTR, noe jeg virkelig liker! I tillegg får man web-UI.

For de som liker MP, så vil dette kun erstatte server og TV-plugin i MP. Dvs. MP vil se ut akkurat som før.

Jeg venter dog på XBMC-klienten som er rett rundt hjørnet :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er et lite problem til.

Etter at tv har vært av og pc i dvalemodus og alt starter opp igjen, så er aldri MP i fullskjerm lengre og jeg må restarte MP.

Kjent bug - ref. Mediaportal bugtracker:

Windows 7 Half & Full Screen problem

Supert, da skal det testes:-)

Du vet tilfeldigvis ikke hva som kan foresake at lyden blir borte etter at jeg kommer tilbake igjen fra dvale? Absolutt all lyd i windows er dø og maskinen må restartes. Skjer sjeldent, men irriterende når det skjer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Anbefaler dere å bytte ut alt av MP TV-server med Argus fra ForTheRecord. Kjører perfekt! Har kjørt dønn stabilt i et år til meg nå. Jeg har som sagt tidligere oversatt TV-plugin til MediaPortal klient, og den fungerer også perfekt.

Trenger ikke å være nervøs for å miste kontakt med server etc. Da jeg kjørte MediaPortal sin TV-server føltes det litt som å stable krystallglass i høyden, og hele tiden passe på at man ikke kom borti.

Man kan også bruke Android mot core service på FTR, noe jeg virkelig liker! I tillegg får man web-UI.

For de som liker MP, så vil dette kun erstatte server og TV-plugin i MP. Dvs. MP vil se ut akkurat som før.

Jeg venter dog på XBMC-klienten som er rett rundt hjørnet :thumbup:

Tenkte å teste dette nå etter jeg fikk problemer med tv-server.

Men har et lite problem.

Alle kanalene som ligger på frekvens 290 000 klarer den ikke å finne.

Noen tips her?

Der er jo også en million innstillinger. Noen tips til hvilke en bør endre på og hvilke en kan la ligge?

Finner heller ikke ut hvordan jeg kan spesifisere søk etter kanaler til en spessiel frekvens og qam fremfor de som alt er ligger der.

Jeg mister også alle logoene på tv-kanalene ved å bruke for the record.

En siste ting er EPG. Hva anbefales her?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...