kjeb Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg ser at det er to forskjellige versjoner: Download [ FFDShow MPEG-4 Video Decoder 2010-07-07 SSE ] Download [ FFDShow MPEG-4 Video Decoder 2010-10-06 MMX ] Hvem bør jeg velge? Og er det bare og instalere og velge den, eller må den settes opp? Jeg kjører foresten Win 7 32 bit Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Nå krasjet den når jeg prøvde og gå fra Nat geo wild HD til Nat geo HD Det kommer mange rare farger på skjermen og høye pipelyder... Om jeg stopper tv og starter det igjenn så kommer Nat geo HD uten prolem... Fint om du kan se på loggen -Kjell MediaPortalLogs_09_11_10__22_54.zip Endret 9. november 2010 av kjeb Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hei, For ffdshow brukes Tryouts versjonen, den kan lastes ned fra her. Det er også viktig å endre en ting i "ffdshow Audio decoder configuration -> Codecs & sette "MP1, MP2" til "mp3lib"" (trengs for noen spesielle kanaler som sender i 4x mono(f.eks.Disney channel) eller 2x mono (f.eks. Animal Planet). Loggen skal jeg se på litt senere i dag. Roy Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Nå krasjet den når jeg prøvde og gå fra Nat geo wild HD til Nat geo HD Det kommer mange rare farger på skjermen og høye pipelyder... Om jeg stopper tv og starter det igjenn så kommer Nat geo HD uten prolem... Fint om du kan se på loggen -Kjell Hei, Prøv den ffdshow versjonen jeg linket og se om det samme skjer, ifølge loggen er det enten lyd kodekeren eller MP som misser hvor den skal begynne å vise. Skulle teste selv i dag men det viser seg at Win 7 update for mediacenter tuller med MP / tunerne som jeg har, så etter a ha avinstallert den igjen, var tida brukt opp, men ny dag i morgen Roy Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hei, Ser WebEPG for sol er ødelagt, har en fikset versjon liggende på mspc sine sider, hvis noen trenger. Roy Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei folkens! Har ENDELIG fått inn Canal Digital i MediaPortal med mitt Terratec Cinergy C PCI kort. Er det noen som vet hvordan oppsett for EPG bør være? Jeg fikk i går (satt opp systemet i går) nåværende + neste program på nesten alle kanaler, men i dag er det helt tomt. Hva bør innstillingene settes til? - CRC sjekk av eller på? - Always try to fill holes? - Always try to update existing entries? - EPG grabbing while timeshifting/recording? - Timeout? - Refresh every n minutes? Blir forvirret her. Hva bør velges? I NextPVR oppdaterte den hele EPG lista for alle kanaler i en uke fram i tid i løpet av 1-2 sekunder etter du skrudde på programmet. Hvordan gjør man dette i MediaPortal? Hvordan får man det til å bli automagisk? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Canal digital kabel sender ut epg på SVT1. Kryss av for denne i listen over kanaler og det vil komme epg for 10 dager etter en stund. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Canal digital kabel sender ut epg på SVT1. Kryss av for denne i listen over kanaler og det vil komme epg for 10 dager etter en stund. Haha, der det sto "grap EPG for these channels" så valgte jeg ALLE kanalene. Burde jo stå "from these channels". (så tipset ditt fra avforum). Thanks dude! Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Får fortsatt ikke EPG info for alle kanaler. Kan du poste bilde av oppsett i TV-server? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Ja det kan jeg vel. Hva trenger du bilde utav? Kun epg delen da eller? Sist måtte jeg restarte maskinen før jeg fikk EPG, og måtte se litt på tv før den valgte å hente ned. Kan også gjøre det manuelt. Skal se om jeg får tatt et bilde eller to nå etterpå. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Legger ved noen bilder her med hensyn til EPG oppsettet. Ser forresten ut til at hvilken kanal en skal velge kommer an på hvor en bor i Landet. Her er det som sagt SVT1, bor i Bergen, men har lest om andre som har måtte velge TV2 Zebra, Nickelodeon eller Visjon Norge. Prøv først med SVT1, se på tv en liten stund og sjekk så tv-guide om den er oppdatert. Dersom du har fått på et par kanaler så er det bare å vente så kommer resten også. Her pleier TV2 og NRK kanalene og komme først. Bare sjekk at du har fått for flere dager og ikke bare nåværende og neste program. Virker ikke det med SVT1 så prøv med en av de andre kanalene som nevnt over. Dersom du skal bytte driver på Firewire kortet ditt, så kan jeg tipse om at jeg måtte slå av pcen etterpå, kutte strømmen helt i ca 30 sekunder før jeg startet maskinen på nytt. Før jeg gjorde det så tok den ikke inn bilde eller lyd, men så snart dette var gjort så virket det helt utmerket:-) Siste bildet er bare lagt ved for å vise hvor du manuelt kan refreshe epg. Endret 25. november 2010 av svortevik Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Takker for disse svortevik! Skal se om jeg får inn EPG info i løpet av kvelden. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Ser fint ut her nå ja. Men tror ikke jeg har "fill holes" og "update existing". Får se om den vil oppdateres i framtiden Takk for fine tips ang EPG! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Du får si i fra hvordan det går... Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Du får si i fra hvordan det går... Perfekt! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hva kanal måtte du velge for å få epg i tid fremover? Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Er det laget en shortcutter versjon for 1.2? Skulle gjerne hatt igang de siste knappene på fjernkontrollen Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hva kanal måtte du velge for å få epg i tid fremover? Brukte SVT1. Skal følge med om den fortsetter slik =) Btw. finnes the en snarvei for å trykke "restore" på det ikonet som kommer ved statusbar? Altså når jeg lukker MediaPortal, så lukker jeg kun GUI, og jeg ønsker å få dette opp igjen uten å bruke mus. Lenke til kommentar
IronZapper Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg har MediaPortal 1.1.1.0 og bruker Floppy-DTV til å få inn Riks-TV. Jeg får inn alle kanaler utenom "National Geographics Channel." Er det noen som opplever lignende problemer med NGC? Jeg bruker disse codecene, som fungerer fint med andre kanaler: Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nå fungerer de fleste kanaler helt fint hos meg på Canal Digital kabel. Opplever dog et par problemer med CNN og Bloomberg (ikke at jeg ser så mye på de men). Jeg får verken bilde eller lyd, og MP bare henger når jeg bytter til dem. På HTPC som har både server og klient, kan jeg trykke enter og bytte til en annen kanal, men på andre klienter så henger MP seg helt. Noen som vet hvilke codecs jeg må sjekke ang. CNN og Bloomberg? Btw: Bloomberg virket plutselig i morges... Ingen endringer er gjort. Jeg bruker Cyberlink PDVD10 på H.264 og Cyberlink PDVD9 på MPEG-2. Brukes begge codecene? Og kanalskift tar 1-3 sekunder, og gjerne et par sekunder ekstra på bærbare klienter. Er dette normalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå