WebKnight Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Da har jeg fått inn youtube fm, men det vil ikke spille av videoene. Må jeg ha en spesiell avspiller eller noe mer som må gjøres før dette virker? Gi oss litt mer kjøtt på bena Hvilken codec bruker du. Har du onlineVideos? Har den selv og der fungerer youtube med SAF, men har ikke testet youtube FM, men test SAF om du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 IIRC så funker ikke YouTube om du har valgt CyberLing som HD dekoder i video. Rart, men sant.... Bruk MPC-HC, MS-DTV eller annen. Har luftet for offbyone at det hadde vært lurt å ha egen codecstrying for Online Vids. Lenke til kommentar
Springbank Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Der var MP 1.1 RC1 ute! Lastet ned nå, skal finne fram DVB-T-stikka og teste... Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Noen som har testet RC1 som kom den 20.? Er borte i vinterferien, så får ikke testet før jeg er hjemme på Søndag. Fungerer det bra? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Fungerer meget bra så langt! Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Noen som har testet RC1 som kom den 20.? Er borte i vinterferien, så får ikke testet før jeg er hjemme på Søndag. Fungerer det bra? Installerte først "oppå" 1.0.1.0 - Det gikk ikke så bra.. ..så tok uninstall på både TVserver og Mediaportal, (tok også uninstall på MS sin database, fordi Mediaportal i følge nettsiden dems fungerer best med MySQL. Installerte, og alt fungerte fint igjen. Likte spesielt at WebEPG var blitt en plugin under TVServer-konfigurasjonsmenyen.. Men stiller spm.teng med hvorfor skin er 1.0.1.0-versjonen, men den fungerer iallefall. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Noen som har testet RC1 som kom den 20.? Er borte i vinterferien, så får ikke testet før jeg er hjemme på Søndag. Fungerer det bra? Hei, Fungerer bra her hos meg og har egentlig gjort en stund, men håper jo flest mulige tester den slik at feil kan oppdages / repareres før den går til "ferdig". Roy Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Fått lagt inn RC av 1.1 jeg også nå. Fungerer veldig greit så langt. Merker ikke noe stor forskjell fra betaen. Har ikke krasjet ennå da. Betaen var flink til å krasje. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Opplever hele tiden problemer med Mediaportal. F.eks. er det en kraftig bug når man setter IP-adresse i TV-server, noe man blir tvunget til å gjøre om man må bytte port, eller bare skal sjekke porten i innstillingene. Men dette er greit nok, jeg kan godt bruke IP-adresse istedet for hostname. Men hva skjer så om jeg setter opp dette for en kamerat, også flytter maskinen over til hans nettverk, jo - maskinen får en ny lokal IP-adresse. Hva skjer videre? Innstillingene til TV-server lar meg ikke endre IP-adressen, og dermed må TV-server reinstalleres for å få det til å fungere. (Beklager at jeg ikke poster noen logger her altså, skal se på det litt senere) Andre problemer er at porten 554 brukes av andre programmer i Windows, og dermed må man bytte port. Dette går jo forholdsvis greit, men jeg opplever at Mediaportal bare blir "blå" når jeg prøver å aksessere TV. Og når jeg faktisk fikk alt til å virke, så var det noen ganger problemer med "stream2.0", noe jeg regner med er grunnet IP-adressen og port, andre ganger "kunne ikke starte graphen". Er mange problemer jeg opplever med Mediaportal. Skal prøve en reinstall nå, og se om jeg får det til å virke. Og ellers kan jeg da poste noen logger. Er så mye som er irriterende syns jeg. Håper det blir mulig å snart bruke XBMC opp mot MediaPortal sin TV-server. Dette vil være det optimale mener jeg. Beklager igjen at jeg har en syte-post uten logger. Men dette er de problemene jeg har opplevd med MediaPortal i 6 måneder, uten å klare å få det til å være stabilt. XBMC derimot har alltid vært bra. Har alle codecs som trengs, og alt bare virker! Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Ser ut som EVR skapte problemer. VMR9 ser ut til å være bedre. Noen innspill her? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Jeg får ikke noen av disse youtube pluginene til å virke, noe som kan si noe om hvorfor dette er ett problem? Finner filene jeg søker etter, men får ikke spilt de av. Når det gjelder kanal digital og søking, er enkleste måte i trondheim ihvertfall å kjøre et "transponder søk" da bruker du frekvens 306000 symbol rate 6950 da vil den finne alle transponderne og spørre deg om du vil søke på disse, trenger ikke noe .dvbc fil eller noe slikt hver gang du installerer MEN! Er det noen som vet om det ikke går å få lagret valgene en gjør i "dualaudiomono" eller hva det heter, eneste som står igjen på WAF-faktoren min nå. Irriterer frøkna at hu må gjøre 2 valg hver gang hu skal sette på barnekanaler og jeg ikke er til stede. Finner en også HD kanalene om en søker på denne måten? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Vedr. dual mono, så tror jeg dette er løst i RC2: http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2744 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Får ikke opp en eneste kanal når jeg søker. Noen som kan si hva jeg kan gjøre feil? Er snakk om canal digital dvb-c, og søker etter transponder på 306000 og 6950 men får at den finner 0 transpondere. Blir småstresset her nå. Har ett floppydtv kort, og alt fungerte fint før jeg instalerte det på nytt. Noen som kan sende meg SAF unlocked forresten? Den jeg hadde er tydeligvis utgått og gjør ikke som den skal. Endret 14. mars 2010 av svortevik Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Får ikke opp en eneste kanal når jeg søker. Noen som kan si hva jeg kan gjøre feil? Er snakk om canal digital dvb-c, og søker etter transponder på 306000 og 6950 men får at den finner 0 transpondere. Blir småstresset her nå. Har ett floppydtv kort, og alt fungerte fint før jeg instalerte det på nytt. Noen som kan sende meg SAF unlocked forresten? Den jeg hadde er tydeligvis utgått og gjør ikke som den skal. For å "unlocke" SAF, er det bare og kopiere wget filene til system32 mappen --------------- Tips til de av dere som vil ha RiksTV på PCen. CI-modulen til Hauppauge virker ikke med CAM fra Technicrypt og dermed ikke med RiksTV da du må bruke en slik CAM. Skal sende mail for å høre om de kan gjøre noe med det. Er litt tåpelig Får ikke opp en eneste kanal når jeg søker. Noen som kan si hva jeg kan gjøre feil? Er snakk om canal digital dvb-c, og søker etter transponder på 306000 og 6950 men får at den finner 0 transpondere. Blir småstresset her nå. Har ett floppydtv kort, og alt fungerte fint før jeg instalerte det på nytt. Noen som kan sende meg SAF unlocked forresten? Den jeg hadde er tydeligvis utgått og gjør ikke som den skal. For å "unlocke" SAF, er det bare og kopiere wget filene til system32 mappen --------------- Tips til de av dere som vil ha RiksTV på PCen. CI-modulen til Hauppauge virker ikke med CAM fra Technicrypt og dermed ikke med RiksTV da du må bruke en slik CAM. Skal sende mail for å høre om de kan gjøre noe med det. Er litt tåpelig Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Får ikke opp en eneste kanal når jeg søker. Noen som kan si hva jeg kan gjøre feil? Er snakk om canal digital dvb-c, og søker etter transponder på 306000 og 6950 men får at den finner 0 transpondere. Blir småstresset her nå. Har ett floppydtv kort, og alt fungerte fint før jeg instalerte det på nytt. Noen som kan sende meg SAF unlocked forresten? Den jeg hadde er tydeligvis utgått og gjør ikke som den skal. Lagt inn at du har CAM i MP TV server Config'en? Husker ikke helt hvor man gjør dette da jeg sitter på jobb og ikke får sjekket akkurat nå Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Nå har jeg lagt inn Mediaportal på nytt på windows 7, og har nå bare problemer i forhold til hvordan jeg hadde det på vista tidligere. Det er utrolig frustrerende, og like før hele pcen ryker ut vinduet. - Tv vil ikke starte. Feilmelding: Kan ikke spille av: Live2-0TS.TSbuffer - Når jeg starer en mkv fil så tar det gjerne 30 sekunder før filmen starter. - Den grønne "mediacenter" knappen på fjernkontrollen starter ikke lengre mediaportal slik den gjorde før. Dette var ting som virket utmerket før. Startet jeg en film så tok det 2 sekunder før filmen spilte, uavhengig av hvilken fil og hvilket format. Tv virket som det skulle også. Legger ved logfiler, kanskje noen kan hjelpe meg litt her? En liten oppdatering: Etter å ha gått fra RC 1 til versjon 1.0.2 så virker det meste igjen. MEN, nå virker ikke fjernkontrollen lengre. piler og ok virker, ingen andre knapper. Har merket av for at mce remote, men ingen ting ser ut til å hjelpe. MediaPortalLogs_15_03_10.zip Endret 15. mars 2010 av svortevik Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Da har faktisk utrolig nok ting ordnet seg. Måtte bruke en annen versjon av SAF + en annen versjon av MP, samt ir server suit. Edit: Nå virker ikke avi filer. Bruker SAF, og trodde avi filer skulle fungere fint da. Virker i windows mediaplayer, men ikke i mediaportal. Noen som kan hjelpe her? Endret 16. mars 2010 av svortevik Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Blir mye fra meg her nå, men kan komme med mine erfaringer etter å ha lagt inn windows 7 og mediaportal på nytt på maskinen her hjemme. Ved å gå direkte til 1.1RC1 så ville ikke tvdelen virke. For å få dette til måtte jeg legge MP 1.0.1, søke inn kanaler for så å legge inn RC1 etterpå. Da virket tv-delen utmerket. Problem nummer to var å få til HD-TV. Prøvde her med SAF 5.x og 4.x, men ingen av disse ville virke. Fikk bilde, men ingen lyd.. Endte da med å måtte benytte en beta versjon av SAF, nærmere bestemt beta4.22, da virket HD-kanaler og alt som det skulle. Videre så virket ikke divx eller xvid filer lengre. Dette viste seg å være en feil med RC1 og SAF, og måtte legge inn en register nøkkel for å få dette til å virke. Neste problem her var å få orden på over-underscan i ati sine drivere. Av en eller annen grunn så måtte jeg helt tilbake til catalyst 9.6 for at dette skulle være tilgjengelig på x64 drivere. Helt latterlig, men det virker nå hvertfall nå. Synes det blir unødvendig tungvindt å sette opp når det skal være så mye frem og tilbake og prøving og testing for å få det til å virke. Der de fleste jeg kjenner hadde gitt opp og dropet hele MP så satt jeg timer og prøvde meg frem og søkte på nett for å finne løsninger på problemene. Dersom ikke så elementære ting som å få satt opp tv, rett codec osv blir enklere så tror jeg at xbmc, VMC og andre løsninger blir foretrukket fremover fremfor MP av veldig mange. Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Kan være frustrerende til tider.. ..føler med deg Svortevik! Men takk for at du tok deg tid til å skrive ned din løsning, skal ikke se bortifra at det kommer til nytte for noen senere.. Her virker alt (nesten) som det skal, og jeg tør nesten ikke røre noen instillinger i frykt av at alt går åt skogen.. Men, om ikke lenge tror jeg jeg må igjennom nok en runde fordi jeg bland annet har fått noe ad/spy-ware drit innpå PC.. ..tenkte å gjøre det når final kommer. Når det er sagt, når ting fungerer - da er det veldig lite som kan slå fordelene som MP har å skilte med! Jeg har kun NRK kanalene, men har tatt opp så mye film, serier og dokumentarer at jeg kan sitte flere uker i strekk uten å gå tom. Og det er også veldig kjekt å kunne ta opp yndlingsseriene til småttisene, istedenfor å kjøpe en haug med DVD'er....pluss å legge inn de DVD'ene de har slik at disse ikke blir ødelagt. Joda, det er MediaPortal som er løsningen for meg! Stå på Svortevik (og dere andre som sliter) - det er verdt det! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ja jeg er helt enig i at når det virker så er det helt fantastisk. Slik jeg har fått det nå er det bortimot den ultimate løsningen, med få unntak. Serieopptak er noe dårlig. Dette er vel på grunn av epg delen, så repriser og alt blir tatt opp. Online spotlight fra tv2 og nrk skulle jeg gjerne sett bra integrert i MP slik som det er i VMC. Mulighet til å kunne fjernstyre opptak. Altså at jeg kan logge inn med ett web-grensesnitt og stille inn opptak, noe slik som med VMC. En bra måte å koble til digitalkamera og vise bilder og video som er på kamera. Mulighet til å koble til mp3 spiller og kunne overføre filmer, musikk og annet direkte til ipod i mitt tilfelle. Bortsette fra dette så er nå løsningen jeg har med MP het strålende, og både unger og kone har full kontroll når de sitter med fjernkontrollen i hånden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå