Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For XP tror jeg SAF *unlocked* med CyberLink som video og FFDShow som audio skal gi gode resultater på alt av videoformat.

krl69: MP ligger etter mtp GUI og skinengine generellt, ja.

MPII vil dog ligge milevis foran :)

Hva mener du med SAF "Unlocked"?

og hvor får jeg tak i Cyberlink? <- må ikke jeg kjøpe PowerDVD ?

Lenke til kommentar

Kan du si litt mer om dette? Evt. gi en link? Og ca. når kan vi forvente noe (i løpet av 2010)?

Kjører MP 1.0.2, men sliter virkelig med TV biten. Funket sånn passe til å begynne med, men nå er det blitt håpløst. Kanalskifte funker sporadisk og tar laaang tid, HD TV funker nesten aldri, Shoutcast funker kun etter å ha gått inn/ut av sleep, plutselig er alle shares borte, så har TV -service kræsja osv.

MP har alle funksjoner jeg er på jakt etter og er enkel å bruke når alt funker (men det er altfor sjelden). Av og til føles det som om MP krever doktorgraden i hardware, codecs, TV-signaler,Windows tweaks, ... :wallbash:

Ikke rart at WAF er ned på ZERO!! :realmad:

Men fins det HÅP? :love:

Lenke til kommentar
Gjor det enkleste gikk over til XMBC...

Men XBMC støtter ikke TV ....

Joda, jet har sett det fins 'tweaks' her også, men det virker heller ikke særlig stabilt.

Har lest at TV kommer, men det har faktisk gått årevis uten at det har sjedd ...

Men ellers er det et glimrende multi-media senter...

Lenke til kommentar

Har da akkurat formatert min stuePC og lagt inn MP på nytt. Nå brukt SAF i stedet for å legge inn codecs manuelt. Fungerer genialt og knirkefritt! Men noen spørsmål til dere som har peiling:

Hva betyr SAF *unlocked*, og hva er forskjellen fra vanlig SAF?

Hva er tidsrammen for release av MP 2.0? Snakker vi 2010? Gleder meg :D

Ser at MP 1.1 RC er nesten ferdig, når kommer den ut slik at jeg kan skifte fra beta-versjonen?:p

Til slutt vil jeg bare anbefale MP til alle,er et genialt program hvis du konfigurerer det rett, bruker det med StreamedMP, ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Har da akkurat formatert min stuePC og lagt inn MP på nytt. Nå brukt SAF i stedet for å legge inn codecs manuelt. Fungerer genialt og knirkefritt! Men noen spørsmål til dere som har peiling:

Ser at MP 1.1 RC er nesten ferdig, når kommer den ut slik at jeg kan skifte fra beta-versjonen? :p

Til slutt vil jeg bare anbefale MP til alle,er et genialt program hvis du konfigurerer det rett, bruker det med StreamedMP, ser veldig bra ut.

SAF *Unlocked* er rett og slett at det følger med noen codecs som ikke er helt gratis. Cyberlink blant annet. Cyberlink codecet hentes ut fra trial installeren, så den er på en måte gratis i og med at den kan lastes ned gratis, men det er ganske mye knot med det, og muligens ikke er helt lovlig, så derfor har han valgt å begrense distribusjonen av denne.

Gleder meg også til RC og ikke minst final kommer ut, selv om jeg er spent på hvor lang tid det blir å ta :)

Lenke til kommentar

Kan du si litt mer om dette? Evt. gi en link? Og ca. når kan vi forvente noe (i løpet av 2010)?

Kjører MP 1.0.2, men sliter virkelig med TV biten. Funket sånn passe til å begynne med, men nå er det blitt håpløst. Kanalskifte funker sporadisk og tar laaang tid, HD TV funker nesten aldri, Shoutcast funker kun etter å ha gått inn/ut av sleep, plutselig er alle shares borte, så har TV -service kræsja osv.

MP har alle funksjoner jeg er på jakt etter og er enkel å bruke når alt funker (men det er altfor sjelden). Av og til føles det som om MP krever doktorgraden i hardware, codecs, TV-signaler,Windows tweaks, ... :wallbash:

Ikke rart at WAF er ned på ZERO!! :realmad:

Men fins det HÅP? :love:

Mye er gjort siden 1.0.2, både mtp brukervenlighet og stabilitet. Siden du har avventet så lenge (ikke hoppet på 1.1.beta), så klarer du kanskje å vente litt på RC1 - hvis ikke har 1.1B + SVN gjort mange glade.

Vedr. MPII kan jeg ikke oppgi noen linker.

Ser at MP 1.1 RC er nesten ferdig, når kommer den ut slik at jeg kan skifte fra beta-versjonen? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg la inn V 1.0.2 nå og prøver og få til WebEpg, men finner det ikke...

Må det lastes ned fra noe sted?

Jeg leste at det skulle være innebygd i tv server, men det eneste jeg finner der heter Tv movie EPG import...

Jeg finner heller ikke automapping...

Noen som kan hjelpe meg videre her?

Mvh

Kjell

Lenke til kommentar

Jeg leste at det skulle være innebygd i tv server, men det eneste jeg finner der heter Tv movie EPG import...

Mvh

Kjell

Det er kun innebygget etter 1.1.0 Beta så vidt jeg husker.

Når du skal stille inn WebEPG for 1.0.2 finner du det i MediaPortal mappen (X:\Program Files\Team MediaPortal\Mediaportal\WebEPG-conf.exe). Du må bruke planlagte oppgaver for å få den til å kjøre WebEPG.exe automatisk.

Lenke til kommentar

Mvh

Kjell

Det er kun innebygget etter 1.1.0 Beta så vidt jeg husker.

Når du skal stille inn WebEPG for 1.0.2 finner du det i MediaPortal mappen (X:\Program Files\Team MediaPortal\Mediaportal\WebEPG-conf.exe). Du må bruke planlagte oppgaver for å få den til å kjøre WebEPG.exe automatisk.

Der var den ja :)

Hvor lang tid framover kan jeg få den til og ta inn program? Jeg satte de til 14 dager, men det fungerte ikke...

Den tok ikke ut kvelden en gang på en del kanaler...

Lenke til kommentar
Der var den ja :)

Hvor lang tid framover kan jeg få den til og ta inn program? Jeg satte de til 14 dager, men det fungerte ikke...

Den tok ikke ut kvelden en gang på en del kanaler...

Med Sol sin TV Guide kan du hente ned for opptil 12 dager per gang. Da skal det ta minst en halvtime å hente ned all infoen.

Lenke til kommentar

Du må lage en support/bug-rapport

http://forum.team-mediaportal.com/mediaportal-1-forums/

How to start a support or bugreport thread

changed 2009-06-02

If you think that you have found a bug in a MediaPortal 1.x.x, please start a bugreport ::here::.

Before you start a new thread:

1. Make sure that your system (windows, codecs and drivers) is up to date and matching the requirements.
  2. Remove any additionally installed plugins to verify if they caused the problem.
  3. Have a look at our wiki and read the MediaPortal Manual, TV-Server manual (if used)) + userguides. (maybe the solution is already there ;) )
  4. Have a look at our bugtracker, maybe your problem is already know
  5. Search the forums for your problem, it's very likely that someone else already encountered the same problem.

How to start a support or bug report thread:

1. Choose a meaningful title for your thread.
  2. Report only one problem per thread.
  3. At the moment you start a new thread in the support forums, the hardware specification template will be added automatically. If the template is empty, then you have not filled out your specifications in the usercp yet.
    Note: Your report MUST include a complete hardwarespecification!
  4. Add a detailed, step by step description of your problem.
  5. If your problem occurs inside MediaPortal or the configuration program, then run the "MediaPortal Logs Collector" from your Windows Start Menu (Team MediaPortal/MediaPortal) and attach the exported log.zip file to your thread/post.

Without logs it is IMPOSSIBLE for us to help you!

To create clean and conclusive logs you should use the "MediaPortal Debug" shortcut from your Windows Start Menu (Team MediaPortal/MediaPortal) which will start MediaPortal in a special debug mode.
    Reproduce the issue and close MediaPortal afterwards.
    A MediaPortalLogs_currentDate.zip file will be automatically created. Please attach it to your thread/post.

If you are using the TV-Server and it is installed on a different PC, then you have to attach its logs by hand.
    To do that open your Windows Start Menu and click at "TV-Server Logs Folder" in Team MediaPortal/TV-Server.
    Attach all these files to your thread/post.
  6. Do NOT copy/paste your logfiles (or large parts of them) in your post.

How to generate and collect Logfiles

If you are not sure about how to collect or generate clean logfiles, then please read the related wiki article.

Please note that support threads, which are missing the required information posted above will not be processed and may also be deleted.

:thx:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...