Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hva er det som skjer?

Laster ned samme cover på flere av filmene, men dem legger seg ikke inn/lagrer seg ikke?

Hva er det jeg gjør galt?

Når en har fått lastet ned coveret, så har man flere muligheter som valg av cover osv, men hva gjør "Sett" knappen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei.

Håper noen flere enn meg kan være med å påvirke MediaPortal utviklerne og CoreAVC utviklerne for å samarbeide for å få CoreAVC codec til å virke med HD-kanalene (altså live-TV).

Se disse trådene for detaljer:

http://forum.corecodec.com/viewtopic.php?f...;p=11173#p11173

http://forum.team-mediaportal.com/general-...002069-a-57497/

Som dere ser er det problemer mellom MediaPortal's TsReader og CoreAVC codec. Fint om noen flere enn meg hiver seg på lasset og ber utviklerne samarbeide for å få en løsning på dette.

Eneste codec som har støtte for hw accelleration som funker nogenlunde er PDVD8, men også denne ser ut til å ikke funkere optimalt. Bl.a. tidvis lagg i avspilling og avspilling klikker når man bytter mellom SD og HD kanaler.

Lenke til kommentar

Hei!

Dette faller nok under denne -> http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2069

EDIT: Så at du hadde ref. til denne

Er nok ikke bare å "be utviklerene samarbeide" ;-). Dersom CoreAVC tar kontakt er jeg sikker på at teamet vil samarbeide (vi har allerede et samarbeid med flere andre, deriblant iMon). Mener CoreAVC var høyt aktet hos enkelte medlemmer av teamet, men usikker på hvordan ståe er nå. Skal se om jeg ikke kan finne ut mer....

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Det hadde vært greit ja. Ser ikke ut som utviklerne i CoreAVC er så samarbeidsvillige i alle fall om du leser i tråden på forumet deres.

Ser forøvrig at Tourettes i MP er litt mer åpen for det, men det hjelper jo lite om de ikke får noe hjelp av CoreAVC :)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg sliter med lyden på animal planet og Discovery travel & living.

Er det noen codec som dekker lyden bra på disse?

Jeg får heller ikke vist History HD selv om den er i pakka mi hos canal digital...

Det kommer bare opp at denne er kodet (de andre HD kanalene virker uten problemer)

Noen som har en ide?

Mvh

Kjell

Endret av kjeb
Lenke til kommentar
Hei

Jeg sliter med lyden på animal planet og Discovery travel & living.

Er det noen codec som dekker lyden bra på disse?

Jeg får heller ikke vist History HD selv om den er i pakka mi hos canal digital...

Det kommer bare opp at denne er kodet (de andre HD kanalene virker uten problemer)

Noen som har en ide?

Mvh

Kjell

Hei,

ffdshow for lyd pleier å fungere på alle i kombinasjon med pdvd for video(for video blir det litt smak å behag og hvordan det fungerer på ditt system).

Ellers bør du legge ved tv.log(eller helst alle ved hjelp av MP logs collector) når du får kodet kanal.

Roy

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg holder på å få fjernkontrollen min til å fungere med MP. Har en iMon PAD-fjernkontroll. Lagt inn driverne fra soundgraph, og brukt denne guiden for å få ting til å fungere. Ting fungerte som en drøm første gang jeg startet opp MP. Men når jeg gikk ut av programmet så forsvant muspekeren helt og jeg restartet. Når jeg da går inn i MP på nytt så fungerer "piltastene" i midten på fjernkontrollen som muspeker og ting fungerer ikke i det hele tatt. Grunnen er at jeg ikke kan få satt Fjernkontrollen i "keyboard mode", fordi det alternativet finnes ikke hos meg, selv om jeg har akkurat samme driverversjon som han i guiden. Noen som har peiling på hvordan jeg kan løse det?

Edit:

Tror kanskje det kan være pga at jeg har en gammel firmware på imon-greierne. Jeg har 0x38, og han i guiden har 0x80. Leter rundt og googler som bare det, men finner ingen plasser der det står noe om oppdatering av firmware til imon. Er vel ikke noen her som har peiling?

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar

Hei!

Har oppgradert til 1.1.0 alpha for å få støtte for noen codecs. Problemet mitt da er at WebEPG ikke var i MediaPortal mappen, så jeg fikk ikke konfigurert de. Har imidlertid løst dette ved å kopiere en MP 1.0.2 mappe og kjøre WebEPG fra den. Dette funker bra, men jeg lurer fremdeles på hvorfor WebEPG er blitt fjernet fra 1.1.0. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Hei!

Har oppgradert til 1.1.0 alpha for å få støtte for noen codecs. Problemet mitt da er at WebEPG ikke var i MediaPortal mappen, så jeg fikk ikke konfigurert de. Har imidlertid løst dette ved å kopiere en MP 1.0.2 mappe og kjøre WebEPG fra den. Dette funker bra, men jeg lurer fremdeles på hvorfor WebEPG er blitt fjernet fra 1.1.0. Noen som har peiling?

Hei,

Den er fjernet pga at den var integrert med den gamle tv motoren(som ble fjernet), det vil komme en ny da som plugin for TV Server(driver å tester en beta av den om dagen, noe som så langt ser bra ut for sol/dagbladet).

En uke eller to til så vil den være integrert(selvsagt hvis ingen store feil/mangler/problemer oppstår) i TV Server.

Roy

Lenke til kommentar

I dag fungerte været helt av seg selv. Formaterte HTPCen i natt, og masse "feil" ble borte. Er deilig å ha en fullt fungerende HTPC med fjernkontroll og alt. Alle timene med lesing og styr var verdt det.

Men et spørsmål, bruker dere den innebygde greia for å spille av musikk? Bruker mediamonkey å spotify jeg nå, men hadde vært fint å hatt noe lignende inne i MP.

Lenke til kommentar
Men et spørsmål, bruker dere den innebygde greia for å spille av musikk? Bruker mediamonkey å spotify jeg nå, men hadde vært fint å hatt noe lignende inne i MP.
Bruker en blanding av iTunes, Spotify og MediaPortal.

Er godt klar over at iTunes er djevelen, men det er lettest å bruke for kjæresten og venner. WAF vettu, 80% av nytten til en HTPC.

Lenke til kommentar

Trenger litt tips fra MediaPortal folket her :)

Har per dags dato et MSI TV @nywhere A/D Hybrid kort, som jeg ikke er spesielt fornøyd med. Men takket være ronilse fikk jeg det til å funke for et par år siden, men har ikke tatt det i bruk før nå. Må si at jeg har falt i elsk :wub:

Er derfor nå på jakt etter et analogt TV kort til bruk på Canal Digital sitt kabel TV nett. Bør helst være HW encoding da jeg vil ha to tunere (enten på samme kort, eller to ulike kort) og hvis jeg skal kunne se på TV samtidig har jeg erfart at min AMD 4850e ikke er tilstrekkelig for god kvalitet da. Er det noen som har tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...