karakas Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) CLVsd.ax er MPEG-2 decoderen ikke h.264. Får å gjøre denne tilgjengelig gjør følgende: start -> kjør -> cmd (kjør som administrator) gå til den mappa hvor du har lagret clvsd.ax regsvr32 clvsd.ax H.264 decoderen er det litt mer arbeid med. Med mindre du ønsker å installere hele PowerDVD (trialen) så er dette en løsning: Installer PowerDVD9 trial på ei anna maskin. Gå til mappa hvor det ble installert og kopier ut videofilter mappa (kan også være greit å kopiere ut navfilter mappa i samme slengen) legg de gjerne på en USB-penn. Nå kan du avinstallere PDVD på maskina igjen. Så tar du med deg USB-pennen til HTPCen og kjører regsvr32 cl264dec.ax edit: Lastet opp PDVD codecene her: http://www.fileqube.com/shfolder/192269tkCcwWq#d:192269 Endret 3. mai 2009 av karakas Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg har en ting jeg virkelig irriterer meg over med hensyn til mediaportal. Når jeg ser tv så er det med lyden av og musikk på istedet. Men, hvordan kan jeg få dette til via mediaportal? Jeg vil altså ha bilde fra tv med lyden fra musikken jeg velger. Er dette mulig å få til på et vis, eller må jeg få kjøpt meg en annen mulighet for å få spilt av musikken? Lenke til kommentar
karakas Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Eneste måten jeg kan se for meg er å mute MediaPortal og bruke ett annet program for å spille av musikken. Men hva er poenget med å se på TV uten lyd? Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Hei. Vil først si at jeg er imponert over innsatsen til Spragleknas og de andre som så aktivt har hjulpet oss med våre små og store problem. Jeg har ikke tall på alle rådene jeg har fått her og andre plasser, som har ført til at jeg har fått løst et problem, eller som har fått meg inn på et nytt spor. Tusen takk! Og så.. ..jeg har et problem med TV over DVB-T PC-specs: Gigabyte GA-MA78GM-S2H med AMD 780IGP (RadeOn 3200) 4 GB minne Pinnacle PCTV Tuner kit for MS Vista USB Vista 64-bit Catalyst 9.4 Mediaportal 1.0.1.0 og TV-Server 1.0.1.0 StreamedMP-0.8.448 Matroska splitter ffdshow rev2925_20090429 ac3filter_1_51a mpchc_x86_v1.2.908.0_MPCVideoDec med rlfm_bin1_5 FLVsplitter_20081115 PowerDVD 9 (trial) (som en del av feilsøkningen etter at problemet ble oppdaget) Bakgrunn: Har kjørt MP siden i fjor sommer/høst med få problemer, uninstall og installerte MP 1.0.0.0 i januar (uten større prob) Bestemte meg for å reinstallere Vista for noen dager siden. Brukte denne guiden her for å sette opp MP. Problem: Får ikke TV til å fungere, kjører ikke noen CAM, ser bare på NRK kanalene. Jeg får lyd, men ikke bilde. Har prøvd med både live TV, gamle opptak og nye opptak. Prøvde meg litt frem og tilbake i MPConfig men ingen ting. Installerte PowerDVD 9 (trial) (brukte PDVD 8 trial før) men fortsatt ingenting. I drop-down-listen under Television-delen i MPConfig Får jeg kun "ffdshow" og "MPC" som valg. Hvis jeg åpner PowerDVD for så og dra filene fra "recordings" og "timeshiftbuffer" så får jeg både ly og bilde. Så det utelukker vel TV-server delen.. Har også forsøkt å spille av en .ts-fil i "My Videos" Har prøvd å skifte skin til Blue2Wide (fra StreamedMP) Når jeg spiller av TV/opptak så "fryser" menyene og jeg får ikke skiftet frem og tilbake i menyene, men det blir gjort i bakgrunnen kan jeg se på displayet på Antec Fusion-kabinettet mitt, og når jeg trykker stopp, hopper den direkte dit jeg har navigert meg til. Kan noen av dere se noe som jeg ikke ser? Edit:Trykkleifer og mer info Endret 3. mai 2009 av JrRRr Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Eneste måten jeg kan se for meg er å mute MediaPortal og bruke ett annet program for å spille av musikken. Men hva er poenget med å se på TV uten lyd? Tja, jeg bare liker å ha tv på i bakgrunnen når jeg gjør andre ting, i tillegg er jeg avhengig av å høre på musikk:) Men ser at det kanskje kan bli vanskelig, så et alternativ kan jo kanskje være å kjøpe inn en squeezebox eller noe. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Problem:Får ikke TV til å fungere, kjører ikke noen CAM, ser bare på NRK kanalene. Jeg får lyd, men ikke bilde. Har prøvd med både live TV, gamle opptak og nye opptak. Prøvde meg litt frem og tilbake i MPConfig men ingen ting. Installerte PowerDVD 9 (trial) (brukte PDVD 8 trial før) men fortsatt ingenting. I drop-down-listen under Television-delen i MPConfig Får jeg kun "ffdshow" og "MPC" som valg. Hvis jeg åpner PowerDVD for så og dra filene fra "recordings" og "timeshiftbuffer" så får jeg både ly og bilde. Så det utelukker vel TV-server delen.. Har også forsøkt å spille av en .ts-fil i "My Videos" Har prøvd å skifte skin til Blue2Wide (fra StreamedMP) Når jeg spiller av TV/opptak så "fryser" menyene og jeg får ikke skiftet frem og tilbake i menyene, men det blir gjort i bakgrunnen kan jeg se på displayet på Antec Fusion-kabinettet mitt, og når jeg trykker stopp, hopper den direkte dit jeg har navigert meg til. Kan noen av dere se noe som jeg ikke ser? Edit:Trykkleifer og mer info Hei, Kan du legge ved MediaPortal loggene samlet med "MP Log collector" som du finner i start menyen -> Team MediaPortal, så skal jeg ta en titt. Når det gjelder PDVD 8(siste patch) og PDVD 9 full så har cyberlink deaktivert så andre en de selv kan bruke h 264 codecs.... Roy Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei, Kan du legge ved MediaPortal loggene samlet med "MP Log collector" som du finner i start menyen -> Team MediaPortal, så skal jeg ta en titt. Når det gjelder PDVD 8(siste patch) og PDVD 9 full så har cyberlink deaktivert så andre en de selv kan bruke h 264 codecs.... Roy Takk for info om Power DVD, jeg fikk løst problemet. Finnes det ingen H264-dekoder som er gratis? (Trodde det var det som fulgte med MPC-dekoderen, men mulig jeg gjorde noe feil/glemte å gjøre noe..) Ja, ja.. ..tusen takk for hjelpen iallefall! Keep it up! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Siden du fulgte guiden, antar jeg at du bruker SAF. Da skal man kunne fa DXVA i HD vha MPC-HE codecene, ja. Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Siden du fulgte guiden, antar jeg at du bruker SAF.Da skal man kunne fa DXVA i HD vha MPC-HE codecene, ja. Ja, jeg mener at jeg har fulgt den guiden igjennom alle punkter. # MPC Video Decoder: The best, free DXVA-capable H.264/AVC/VC-1 decoder. Direct download link to version 1.2.908.0: MPC Video Decoder. * Download the zip file to a safe location. * Create the following folder under your Program Files: C:\Program Files\MPCVideoDecoder. * From the zip file you downloaded extract MPCVideoDec.ax to C:\Program Files\MPCVideoDecoder. * From the Start menu select Run and type in the following command: regsvr32 "C:\Program Files\MPCVideoDecoder\MPCVideoDec.ax". You should get a pop-up message telling you the filter/file was registered successfully. That means the decoder is installed and registered on your system. * Now that the decoder is registered on your system it has to be configured for DXVA. Get RadLight Filter Manager here: RadLight Filter Manager. Run it, and under DirectShow Filters select "MPC - Video decoder" and hit the Property Page button. Now in MPC Video Decoder's properties, go to the Codecs tab and enable all of the check boxes, particularly "H.264/AVC (DXVA)" and "VC1 (DXVA)". Da jeg åpnetRadLight var disse sjekkboksene allerede krysset av. Så jeg gjorde ingenting her.. ..skal sjekke det igjen.. ..når ungene er ferdig å se barnetv.. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Min erfaring med SAF er at H.264 dekoderen ikke virker med Riks-TV i MP. Det er to dekodere jeg får bilde med, den ene er Cyberlink og den andre er CoreAVC, men CoreAVC tar noe sånt som 1/8 av bildet og blåser dette opp over hele skjermen så den er ubrukelig den også. Så da står man tilbake med Cyberlink. Har du prøvd å avinstallere PowerDVD og legge inn codecene nederst i posten øverst på sida her? Har dog ikke prøvd FFDShow på en stund. Endret 4. mai 2009 av karakas Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Min erfaring med SAF er at H.264 dekoderen ikke virker med Riks-TV i MP. Det er to dekodere jeg får bilde med, den ene er Cyberlink og den andre er CoreAVC, men CoreAVC tar noe sånt som 1/8 av bildet og blåser dette opp over hele skjermen så den er ubrukelig den også. Så da står man tilbake med Cyberlink. Har du prøvd å avinstallere PowerDVD og legge inn codecene nederst i posten øverst på sida her? Har dog ikke prøvd FFDShow på en stund. Kopierte VideoFilter-mappa til PDVD 8 fra en av de andre PC'ene mine. Så nå fungerer det smooth.. ..men vet ikke om jeg har lyst til å kjøpe PowerDVD, føler at den er litt "bloated" Men du må vel betale for deluxe eller ultra for å få muligheten til å spille av h264.. ..hadde jeg ennå kunnet kjøpe PDVD 8 til en rimeligere pris. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Kjøp en billig brenner og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=448678#ProductTabs (burde vel funke?) Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Min erfaring med SAF er at H.264 dekoderen ikke virker med Riks-TV i MP. Det er to dekodere jeg får bilde med, den ene er Cyberlink og den andre er CoreAVC, men CoreAVC tar noe sånt som 1/8 av bildet og blåser dette opp over hele skjermen så den er ubrukelig den også. Så da står man tilbake med Cyberlink. Har du prøvd å avinstallere PowerDVD og legge inn codecene nederst i posten øverst på sida her? Har dog ikke prøvd FFDShow på en stund. Kopierte VideoFilter-mappa til PDVD 8 fra en av de andre PC'ene mine. Så nå fungerer det smooth.. ..men vet ikke om jeg har lyst til å kjøpe PowerDVD, føler at den er litt "bloated" Men du må vel betale for deluxe eller ultra for å få muligheten til å spille av h264.. ..hadde jeg ennå kunnet kjøpe PDVD 8 til en rimeligere pris. Full PDVD 9 lar deg fakrisk ikke få lov til å bruke h.264 i andre programmer, så det er bomkjøp. Det skal være mulig å installere trial versjonen kopiere noen filer -> avinstallere den igjen for så å registrere h.264 filtret på nytt, husker ikke hvor det var nevnt men enten på dette forumet eller avforum. Roy Lenke til kommentar
karakas Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Kopierte VideoFilter-mappa til PDVD 8 fra en av de andre PC'ene mine. Så nå fungerer det smooth.. ..men vet ikke om jeg har lyst til å kjøpe PowerDVD, føler at den er litt "bloated" Men du må vel betale for deluxe eller ultra for å få muligheten til å spille av h264.. ..hadde jeg ennå kunnet kjøpe PDVD 8 til en rimeligere pris. Med mindre du skal spille av BluRay plater så er det ingen grunn til å kjøpe PDVD, og selv om du skal det så finnes det ett alternativ i Arcsoft TMT. Det eneste du trenger fra PDVD for å spille av H.264-materiale i MP er Videofiltermappa. Og videofilter mappa til PDVD9 finner du her: http://www.fileqube.com/shfolder/192269tkCcwWq#d:192269 Endret 4. mai 2009 av karakas Lenke til kommentar
karakas Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Er det flere enn meg som sliter med tekstingen på TV? Jeg mangler teksting på NRK-kanalene ihvertfall, de samme kanalene har tekst når jeg ser på va grundig-dekoderen, men ikke gjennom MP. Samtidig så fungerer tekstingen på TV2 helt fint. Endret 4. mai 2009 av karakas Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Er det flere enn meg som sliter med tekstingen på TV? Jeg mangler teksting på NRK-kanalene ihvertfall, de samme kanalene har tekst når jeg ser på va grundig-dekoderen, men ikke gjennom MP. Samtidig så fungerer tekstingen på TV2 helt fint. Fungerer bra her på både sat og dvb-t, legg ved logger etter å ha sett på en slik kanal som ikke viser undertekst. Roy Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Kjøp en billig brenner og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=448678#ProductTabs(burde vel funke?) Hmm.. Godt tips. Men fant ikke ut om denne versjonen inneholder H264. Går nesten ut ifra at dette cerken er deluxe eller ultra versjon.. Kanskje Cyberlinks DVD Suite 6 (med PowerDVD 7 BR/HD) er tingen, selv om det da begynner å bli dyrt igjen.. (Har faktisk DVD suite på HP-lappisen, men der ser den ut til å ikke ha PowerDVD - den er byttet ut med QuickPlay-spilleren til HP) Off topic: En merkelig ting jeg oppdaget på HP-lapptoppen nå: - Når jeg søkte etter *.ax under HP-folderen, så fikk jeg opp masse treff, bl.a. en som heter "CL264dec.ax.d" Merkelig extension "d", er dette gjort fordi jeg ikke har Blueray-spiller i PC'en? Lenke til kommentar
karakas Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Er det flere enn meg som sliter med tekstingen på TV? Jeg mangler teksting på NRK-kanalene ihvertfall, de samme kanalene har tekst når jeg ser på va grundig-dekoderen, men ikke gjennom MP. Samtidig så fungerer tekstingen på TV2 helt fint. Fungerer bra her på både sat og dvb-t, legg ved logger etter å ha sett på en slik kanal som ikke viser undertekst. Roy Her er loggene MP er fra MediaPortal og TVS er fra TV-Server MediaPortalLogs_05_05_09__MP_.zip MediaPortalLogs_05_05_09__TVS_.zip TV-kortene jeg bruker er forøvrig FireDTV Synest det er merkelig at dette problemet bare eksisterer på NRK sine kanaler mens det fungerer fint på andre. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Her er loggene MP er fra MediaPortal og TVS er fra TV-Server MediaPortalLogs_05_05_09__MP_.zip MediaPortalLogs_05_05_09__TVS_.zip TV-kortene jeg bruker er forøvrig FireDTV Synest det er merkelig at dette problemet bare eksisterer på NRK sine kanaler mens det fungerer fint på andre. Hei, Ingen åpenbare feil å se, du har konfigurert MP til å vise både dvb tekst og "teletekst" i MP configuration -> TV Client -> Subtitle settings? Roy Lenke til kommentar
karakas Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Nei, hadde ikke merket av noen av de, men nå merket jeg DVB, og da ser det ut til å virke. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå