Gå til innhold

Koolance

Anbefalte innlegg

Det er 3 80mm vifter på radiatoren...

Disse tror jeg har 3000rpm ved 100%. Dette er sikkert ikke PAPST, derfor vil hver vifte sikkert støyniva på rundt 35db? Merk: ved full load.

OCshoot regner ut at det blir 40db tilsammen, som vel er ganske mye, men det er ikke poenget.

Sa noen at de hadde hatt problemer med disse viftene, og bør jeg kjøpe noen papst vifter, 69m³/time, 32 dB(A)?

Videre...spørsmålet kommer egentlig her: Koolance miditower bruker samme tower som chieftech osv...men Koolance har en vanntank foran der chieftech har en vifteholder i sine kabinett. Vet noen hvor mange ekstra vifteplasser det er i Koolance sitt miditower? 2 80mm bak? Og hvilke vifter bør jeg bruke der...om nødvendig? Romtemperaturen min er utrolig høy året rundt så kanskje er ikke vannkjøling noe for meg, men er det noe jeg kan gjøre for å holde det så kaldt som mulig?(Nei, ikke peltier!) Siden jeg skal ha kjøleblokker på de fleste komponentene så vil vel ikke noen kabinettvifter ha noen nytte heller?

Blir vel enest å lede toppviftene mot en ventil i veggen eller noe?

...og batterivann er destillert vann med frysevæske?

Hva inneholder den Koolance-væsken? Bare anti-alger? I så fall bruker jeg bare Water Glow...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at Koolance sine vifter bråker(!) på det "laveste"

Enermax kan stilles ned til 14dB, den roligste PAPST-viften er 12dB...men den kan ikke justeres oppover hvis jeg skulle trenge litt kjøling! Det er jo tross alt vifter, og luftstrømmer lager lyd uansett...

Så virker ikke som jeg hadde særlig valg!

Lenke til kommentar

Har selv det samme oppsettet. Startet med en PC-02 som jeg bygget om til en tilnærmet PC601b.

Skiftet ut original viftene med Enermax vifter, og det fungerer utmerket. Når en setter disse på det laveste så lager det knapt nok lyd i det hele tatt.

Når det kommer til kabinett vifter så har jeg en stående foran HD'en samt en bak (dette også Enermax, begge satt på det laveste). Tilsammen blir det et ganske så støyfritt system. Noe utover dette med kabinettvifter kan jeg ikke se behovet for da systemtemperaturen og stabiliteten er helt fin.

Lenke til kommentar

Har brukt coolermaster, papst, enermax + annet junk.

av disse viftene var papst de mest stillegående, men så flytter de heller ikke noe særlig luft. enermax er det beste alternativet da de som sagt 100 ganger før kan justeres. Det man må huske på er jo at andre faktorer har veldig mye å si for støy, så hvis man har flere vifter som drar luft igjennom kabinettet er rated til f.eks 28db. så vil du ikke høre så mye til viftene, men du vil høre luften suse igjennom kabinettet. Så for å redusere støy er det viktig at du ser på hvordan luften beveger seg i ditt kabinett samt kutter vekk alle griller som er integrert i kabinettet.

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...