Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter fælt med et merkelig nettverks problem


Anbefalte innlegg

Endret DNS nå, hjalp desverre ikke.

5307117[/snapback]

 

Og du har fornyet IP-adressen på maskinen?

Hva sier kommandoen ipconfig /all på DNS?

5307123[/snapback]

 

Jeg har ikke fornyet IP adresse nei, var ikke klar over at jeg skulle gjøre det - puttet inn de tallene på DNS der og klikket save settings.

 

Hvis jeg kjører den kommandoen der i cmd at jeg får beskjed:

 

DNS-servere: 193.75.75.75, 193.75.75.193 og 81.167.36.3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke fornyet IP adresse nei, var ikke klar over at jeg skulle gjøre det - puttet inn de tallene på DNS der og klikket save settings.

 

Hvis jeg kjører den kommandoen der i cmd at jeg får beskjed:

 

DNS-servere: 193.75.75.75, 193.75.75.193 og 81.167.36.3

5307129[/snapback]

 

Prøv ipconfig /renew og se om du blir kvitt de gamle DNS-ene

Lenke til kommentar

teha5gw.jpg

 

Prøvde å gå inn i WoW nå også, strevde i ca 5 min før jeg kom inn på serveren. Da så jeg såvidt jeg hadde 12 459 ms og jeg ble disconnected. Har 3 venner som atm spiller på den serveren med under 100 i ms (to av de har Lyse, bor 2-3 kilometer unna).

 

www.worldofwarcraft.com (den amerikanske versjonen) fungerer forresten utmerket.

Endret av superreven
Lenke til kommentar

tels6mf.jpg

 

Har prøvd å komme inn på www.linksys.com i 15-20 min nå.. kommer ikke inn. Fikk overskriften oppe på browseren "Welcome to Linksys.com" men kom ikke lenger. Prøvd å refreshe mange ganger, lukke vindu - åpne nytt.. prøvd i Opera osv. samme som jeg har med de andre sidene jeg ikke kommer inn på.

 

edit: fikk nå frem den øverste grafikken på linksys siden.. men ikke noe mer.. og den er gått helt i stå.. slapp sikkert igjennom noe trafikk i et svakt øyeblikk...

Endret av superreven
Lenke til kommentar

kan være winsock katalogen som er feil i registret .....

 

har du Windows xp med sp2?

 

prøv i såfall og skriv

 

 

netsh winsock reset

 

i cmd

 

Reboot

 

men tviler på at det funker...

 

har du prøvd og hente nye adresser til routeren din?

 

Husk at du må holde inn knappen i 30 sek for og restarte routeren med fabrik defaults.

 

Sikkert noen skrive leif her og der. (trøtt)

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, etter å ha lest gjennom all infoen din så er jo modemet det eneste som kan virke noe sannsynlig - du har vært flink å feilsøke for å si det slik..

 

Kan ikke lyse bare sende deg et nytt modem? Det gjør iallefall min leverandør dersom jeg dem om det...

 

Evt. bare resette modemet, ringe til lyse og få all infoen som trengs for å confe det opp igjen?

Endret av Atypic
Lenke til kommentar
Slik jeg ser det, etter å ha lest gjennom all infoen din så er jo modemet det eneste som kan virke noe sannsynlig - du har vært flink å feilsøke for å si det slik..

 

Kan ikke lyse bare sende deg et nytt modem? Det gjør iallefall min leverandør dersom jeg dem om det...

 

Evt. bare resette modemet, ringe til lyse og få all infoen som trengs for å confe det opp igjen?

5307233[/snapback]

 

Lyse har resetet modemet opptil flerne ganger over telefon... mener jeg har skrevet det.

 

Ja, som jeg skrev tidligere, så tror jeg feilen enten ligger i modemet eller i en lokal stasjon/trafo enhet her i nabolaget..

Lenke til kommentar

Du kunne ha prøvd å bytte modem med dine foreldrer. Sjekk først med Lyse support om det er muligt. De kan vær sån at de autentiserer modem med MAC-adresser mot sine switcher/noder.

 

Flytter du på feilen til dine foreldrer er det modemet / hvis felen er der er det i Lyses node.

Lenke til kommentar
Du kunne ha prøvd å bytte modem med dine foreldrer. Sjekk først med Lyse support om det er muligt. De kan vær sån at de autentiserer modem med MAC-adresser mot sine switcher/noder.

 

Flytter du på feilen til dine foreldrer er det modemet / hvis felen er der er det i Lyses node.

5307486[/snapback]

 

Modemet er ikke så lett å flytte på, det er fastmontert i veggen og linja som går inn i det må du skru opp selve boksen for å komme til.. ikke noe jeg skal begi meg ut på tror jeg.

Lenke til kommentar

prøv å sett opp en statisk ip og dns i windows.

 

gå først inn på kontrollpanel --> nettverkstilkoblinger --> "den du har tilkoblet lyse" -->

 

høyre klikk og velg egenskaper.

 

trykk på internett protokoll (tcp/ip) og velg egenskaper.

 

ip2.JPG

 

 

 

skriv så inn en ip som IKKE er i bruk på nettverket, subnett kan du bruke samme som meg og på gatewway også. (har linksys wrt54g). på dns kan du også bruke samme som meg da jeg også har lyse. trykk ok og prøv.

 

ip3.JPG

 

 

håper du skjønte alt.

 

 

OffTopic: hvis du vil se noe morsomt så trykk her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...