Playmofetish Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Min farfar på 83 år er en ivrig PC-bruker, og har fått med seg en gjeng pensjonister på PC-kursing, der de får leid lokaler og får venner og bekjente til å holde foredrag om bruk av PC, samt digitalkamera og lignende. Nå vurderer de å skaffe seg en projektor, da de leide en slik en gang, og fant ut at det var svært praktisk. Han har da vært på blant annet Telehuset, og fått anbefalt en Benq et eller annet, DLP, 2000:1, SVGA DVI osv til rundt 11000,- Personlig mener jeg en Epson EMP-S3L er bra nok til dem. Eneste måtte være litt slapp oppløsning for å vise frem kontorbehandling, men på en annen side er det ganske positivt da man får større ikoner. Kjempehøy oppløsning har ikke noe for seg hvis 90% av publikum har vanskelighet for å se skikkelig. Hva mener dere? Er det verdt å legge særlig mye penger i en "møterom"-projektor som da skal brukes til undervisning av en gruppe med beskjedne krav. Dette er ikke sure business-japper som blir drittsur hvis bildet er uklart i et hjørne og ikke tålererer å se på en projektor som veier mer enn 2kg. På sitt meste er de vel 25 stk som skal samles for å lære å skrive mail, bruke Word, surfe, osv. Det blir vel også aktuelt å ha et lerret de kan ta med seg, da det kan variere hvilket lokale de skal sitte i. De er heller ikke avhengig av å måtte ha projektoren bakerst i et 15m langt klasserom, det går nok helt greit å sette den på en pult 2-3m unna. Støtter dere min påstand om at de billigste modellene vil være greie nok, eller vet dere om kriterier denne gruppen sikkert har som gjør at de må ha noe dyrere? På forhånd takk Endret 18. desember 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå