Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er du med i både CTP og CPP?

6525026[/snapback]

På sett og vis er jeg det. Men jeg tenkte mest på de nøkler jeg har fått via connect.

6528310[/snapback]

CPP-nøkler og 5342-nøkler tror jeg ikke går for det samme hos MS, men folk påstår altså at de har fått til dette.

Lenke til kommentar
Er du med i både CTP og CPP?

6525026[/snapback]

På sett og vis er jeg det. Men jeg tenkte mest på de nøkler jeg har fått via connect.

6528310[/snapback]

CPP-nøkler og 5342-nøkler tror jeg ikke går for det samme hos MS, men folk påstår altså at de har fått til dette.

6528348[/snapback]

 

okey, altså. (dette er veldig forvirrende)

 

Jeg sitter nå på build 5384. Om jeg velger å legge in build 5472, er det så at jeg kan bruke eksisterende serial ? :roll:

 

Edit : Det må inn med teskje vettu ;)

Endret av Silver2k
Lenke til kommentar
okey, altså. (dette er veldig forvirrende)

 

Jeg sitter nå på build 5384. Om jeg velger å legge in build 5472, er det så at jeg kan bruke eksisterende serial ?  :roll:

 

Edit : Det må inn med teskje vettu  ;)

6530075[/snapback]

Du må nok prøve selv. Folk sier de klarer det, så det er vel bare å se om det går.

Lenke til kommentar

ja det er bare og bruke samme key..

la akkurat inn 5472 sa det var ikke noe problem...

 

men det som er problem er at jeg ikke far skrivi de tre siste

bokstavene i alfabetet siden jeg har eng. layout...

hadde ikke det valget under instalasjon

 

og finner ikke ut hvor jeg kan gj;re det i vista.

 

gidder noen hjelpe meg? ;)

 

EDIT: never mind... klarte det selv :w00t:

(hmmm ikonet på taskbaren for og bytte språk var ikke der..)

Endret av dioX
Lenke til kommentar

Oppdatert førstepost med utdypende informasjon om det som den første brukeren ikke legger merke til i Vista, men som dog ligger like mye arbeid bak og vil bli like verdsatt som det visuelle.

 

Sjekk spoileren som er kalt "Nye funksjoner/programmer i Vista (utdyping)"

 

Skal fortsette å oversette/omskrive i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Vil også legge til at Office Beta 2 TR (Technical Refresh) vil komme i nær fremtid. Tilgjengelig også for CPP-testere.

 

Vista b. 5483 ser også ut til å komme til betatestere (CTP), kanskje i løpet av dagen?

6562264[/snapback]

 

Hmmm. Hvor har du denne infoen fra da? :) Vi fikk jo akkurat 5272.5 til testing.

Lenke til kommentar
Vil også legge til at Office Beta 2 TR (Technical Refresh) vil komme i nær fremtid. Tilgjengelig også for CPP-testere.

 

Vista b. 5483 ser også ut til å komme til betatestere (CTP), kanskje i løpet av dagen?

6562264[/snapback]

 

Hmmm. Hvor har du denne infoen fra da? :) Vi fikk jo akkurat 5272.5 til testing.

6562835[/snapback]

Vi fikk 5372 for rundt en måned siden ja. MS har jo lovet å lever månedlige CTPer.

 

Epost fra WDK-teamet:

 

WDK/WDF Beta testers,

 

We are pleased to announce that build 5483 of Windows Driver Kit is available for your testing!

 

Please download it and test it against your resolved bugs. If the fix has not shown up in the release, please reopen your bugs referring to the build number in which the bug occurred.

 

Release Notes are part of the iso.

 

 

Support is provided via the beta newsgroups.

 

 

Regards,

 

WDK/WDF Beta Team

 

Utvidet førstepost med MASSE informasjon. Sjekk det ut og kom gjerne med tilbakemeldinger.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Jeg har sett de samme meldingene.. men 5472.5 kom ut 17.7.. skulle bli omtrent 9 dager siden..

 

Men men, hvis XP beta er noe å sammenlikne med, kommer det builds oftere ut mot slutten.

6563412[/snapback]

Vi får se. 5472 hadde noen bugs jeg ikke likte, men Vista blir bedre. Det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Bare jeg som ikke ser noen forandringer fra build til build?

6570004[/snapback]

Bilde 1: Ny streng, altså RC1 ( :p )

Bilde 2: Anti-aliasert Flip3d tilbake igjen

Bilde 3: Glossy bilder som viser fargevalg i Vista

Bilde 4: Nye småbilder for Gadgetsene.

 

Små forandriger i UIet, store forandringer i det som ligger under.

Lenke til kommentar

Installerte Vista nå, var en del trøbbel med å få igang driverene. Når jeg først fikk det opp, såg det bra ut, men for min del synest jeg at hele grensesnitt var lite inuitivt. Lekte meg med det ett par timer, men gikk raskt tilbake til Ubuntu, hvor jeg forøvrig har omtrent den samme eye-candy'en gjennom Xgl og Compiz.

 

En ting som irriterte meg, var installasjonsstørrelsen. 12GB uten noen som helst programmer eller drivere installert, var i meste laget for meg. Likte heller ikke at den brukte så sinnsykt med minne, tror det låg på 745MB av mine 2GB rett etter oppstart.

 

For å være fair så er det fortsatt en beta. Jeg både tror, og håper, at Microsoft greier å fikse mesteparten av disse problemene. UI'et kan heldigvis velges over til klassisk, som for meg føltes langt mer naturlig, og mindre rotete. Dette er dog veldig individuelt, og det finnes sikkert nok av de som liker Aqua, jeg mener, ehem, Aero.

 

Kommer det til å bli bra? Sannsynligvis, og forhåpentligvis. Kommer jeg til å kjøpe det? Neppe, ikke med den farten Linux-miljøet utvikler seg. Det er vanskelig å konkurrere mot gratis, og full frihet.

 

Edit:

 

en annen ting som irriterer ræva av meg, hver gang jeg skal installere ett OS fra Microsoft, overskriver den automatisk MBR'en. Irriterende å måtte boote opp Ubuntu live-cd'en kun for å reparere GRUB, selv om det kun tar ett par minutter. Her kunne Microsoft med fordel lagt til rette for brukere som ønsker litt kontroll over MBR'en sin, i stedet for å overkjøre det helt.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Går det an å skru på den funksjonen at man får miniatyrbilde av åpne sider nede på oppgavelinjen noe sted?

 

På min laptop er ikke den funksjonen aktiv, og jeg antar at det blir slik fordi Vista anser at hardware er for svak?. Men akkurat den funksjonen er jeg villig til å ofre litt ytelse for å få. Helt genialt!

Er PM 1,7Ghz, 1GB minne, og Intel GMA900 128MB som skal støtte dx9. Den er såkalt "Vista Capabel" Er det mulig å legge til dette på denne maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...