Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbake igjen fra ferie. Selv om jeg skrev det i signatur, ser det ikke ut til at alle har fått det med seg. Laster ned nyeste builden og skal teste idag, men er fortsatt trøtt fra flyturen.

:)

Vil forøvrig si at den såkalte testen til DinSide var latterlig dårlig. Kritikk kommer senere...

1: Det at Vista bruker 12 gb av harddisken er feil i tillegg til at det er unødvendig kritikk. MS har ikke begynt nedskjæringer ennå. Selv om Vista trenger mer plass, er det fordi det trengs.

2: Ressursbruken er foreløpig for stor, men også dette vil bli ordnet. Det at Vista av og til har "hikke" kommer av at det er en betaversjon. Hvordan forklarer ressursfanatikerne at Vista kjører glattere enn XP da?

3: DinSide-journalistene er tydeligvis inkompetente matematikere. Ratingen til Vista gis ikke av et "snitt" av delkarakterene. Denne karakteren skal kunne brukes av spillutviklere, programutviklere for å gi et sterkere bilde av hva PCen er klassifisert for. Klarer ikke alle komponentene over fire, får PCen tre i karakter.

4: Å nei, fikk dere driverproblemer? Brukerproblemer og maskinvareproblemer kaller jeg det for. I tillegg til at dette er en beta, er Vista ikke XP. Drivere fra XP KAN gi problemer. Lyddrivere må gjennomgå en stor forandring fra XP til Vista.

5: Å klage på UAC er som å klage på deigen til et brød.

6: Oppsummeres med "Too little, too late". Dog jeg kan være enig, er IE langt ifra ferdig. Dette er en av programmene som fortsatt vil være under utvikling etter RTM.

7: Og hva så? XP er ikke Vista, Vista vil heller ikke være 100% kompatibel med all XP programvare.

8: Hvilken build er det dere bruker? UI'et er fortsatt ikke fullstendiggjort.

9: Beta på Beta.

10: Her viser journalistene i DinSide/ITavisen hva de er laget av: gress. Det stråargumentet rammer bare programutviklerne som tydeligvis har gjort noen feil. Er det MS sin feil hvis et program velger å ikke bruke Default-rammer i XP? Nei.

11: Slik er det ikke hos meg.

12: Synes dere at XP sin løsning er bedre? Har dere prøvd den integrerte søkefunksjone i startmenyen?

Alt i alt en svært svak og lite gjennomtenkt test. Punktene på positiv-siden er like latterlig og rettferdiggjør ikke Vista sitt helhetsinntrykk. Det at DinSide sikter seg inn på Vista på samme måte som Computerworld er heller ikke svært vellykket.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Tilbake igjen fra ferie. Selv om jeg skrev det i signatur, ser det ikke ut til at alle har fått det med seg

6418602[/snapback]

Vel, jeg kikker aldri ned på signaturen til folk. Det har bare blitt en vane å ikke bry meg om det feltet der nede p.g.a. at det som folk skriver der er i 99,9% av tilfellene helt uinteressant for meg. Jeg er ikke aleine om det vet jeg. Bare noe å tenke på neste gang du har planer om å skrive viktige eller mindre viktige beskjeder i signaturen din. ;)

Lenke til kommentar
Ble litt skuffet over Vista, det var tregt og så nesten likedan ut som XP.

Innstillinger og slikt også, ikke store fornandringen fra XP nei :no:

6418695[/snapback]

Da har du blitt lurt! Det er ikke Vista du har prøvd, men XP med lett modifisert tema...

Lenke til kommentar
kremt: Og hvor lenge har du testet Vista?

6418757[/snapback]

Et par uker nå, ikke prøvd spille enda....

6418828[/snapback]

OK. Så du har altså ikke merket noe til:

- Nettverkshåndteringen?

- UAC?

- Hvordan lyder kan styres i volum for hvert individuelt program og hvordan lydkort behandles?

- Hvordan program kan dra nytte av WPF og WCF?

- Superfetch?

- Designet, animasjonene og hardware-aksellereringen?

- Program som standard inkluderes?

For meg må du begrunne hvorfor Vista er så likt XP som du mener det er. Kontinuitet er det ja, hva så?

Lenke til kommentar
Syns bare det var slike irriterende småting som bruker ikke har nytte av :hrm:

6419381[/snapback]

Utvidet og forbedret nettverksoperabilitet har alle nytte av. Du har ingen nytte av å kunne velge selv hvilke programmer som skal få lov til å lage lyd ut høyttalerne på PCen din? Du ser ingen nytte i UAC? Du har heller ingen nytte av å kunne bruke maskinvaren til å få en utvidet opplevelse av operativsystemet? Neivel, sier jeg. Hold deg til XP du :yes:

Lenke til kommentar
Ble litt skuffet over Vista, det var tregt og så nesten likedan ut som XP.

Innstillinger og slikt også, ikke store fornandringen fra XP nei :no:

6418695[/snapback]

Syns bare det var slike irriterende småting som bruker ikke har nytte av :hrm:

6419381[/snapback]

Facelift av XP med innebygget forsinkelse tenker jeg vi sier :yes::hrm:

6421643[/snapback]

Dette er bare flaut. Du forteller oss akkurat hvor gammel du er, og hvor ditt kompetansenivå ligger. Det er jo akkurat som å høre seksåringen min argumentere.

Lenke til kommentar
Dette er bare flaut. Du forteller oss akkurat hvor gammel du er, og hvor ditt kompetansenivå ligger. Det er jo akkurat som å høre seksåringen min argumentere.

6421720[/snapback]

Jaja, dere får si hva dere vil :tease:

Jeg er kanskje ikke så god til å argumentere, men har hvertfall gjort meg opp en mening om dette.

Gidder ikke å skamrose dette, så bra er det ikke.

Lenke til kommentar

6421720[/snapback]

Jaja, dere får si hva dere vil :tease:

Jeg er kanskje ikke så god til å argumentere, men har hvertfall gjort meg opp en mening om dette.

Gidder ikke å skamrose dette, så bra er det ikke.

6421783[/snapback]

Alle har rett til egen mening, men det er måten du sier det på. Det er nesten som å si at Rolex er en dårlig klokke. Det er ikke et dårlig ur selv om du ikke liker det. Hvis man har mangel på kompetanse om et produkt, har man ikke noe man skulle ha sagt heller. Nytter ikke å si at det er dårlig bare fordi du ikke liker det. Jeg liker ikke Rolls Royce, men jeg er fullt klar over hvor bra det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...