Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

minimum er vel directx9 kort

Edit: Grensesnittet her bugga.

 

Forrige build installerte jeg i hvert fall på en PC med S3 Trio 64, så kravene til grafikkort kan ikke være så veldig høye :)

5368764[/snapback]

 

 

når det snakkes om grafikk kort så menes det med bruk av 3d

vista-5219-review-flip3d.jpg

wmp11a.PNG

 

seff fungerer absolutt alle grafikk kort uten 3d så du må ikke kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror vel det blir med Vista i forhold til XP som det var med XP i forhold til win2k i sin tid. "Hva er poenget med å oppgradere". Men når XP hadde kommet og "alle" så hvor bra det var, så gikk majoriteten over til XP. Jeg hadde også mine tvil om jeg kom til å satse på Vista, i og med at det virket som at med den økte sikkerheten, ville også brukernes muligheter til å bruke det som vi vil bli begrenset. Men jeg regner med at Microsoft ikke er så korttenkte at de legger en felle for seg selv ved å gjøre det til en begrensning for folk? Av det jeg har lest her og forstått av åssen vista vil bli så tror jeg jeg går for det når det blir sluppet. Like greit å kaste seg ut i det med en gang og lære å bruke det skikkelig, for jeg regner med at de fleste vil gå over til det før eller siden :D

 

(Ikke fanboy)

Lenke til kommentar

Tre innlegg fjernet. For å repetere reglene fra første post:

 

Regler:

- Ikke spør om nedlastninger til ikke-allmenn publiserte betaer.

- Windows Vista Beta 2 vil komme i Januar/Februar.

- Ikke lov å komme med hat meldinger. Vær saklig.

 

Edit:

 

Og reaksjon på moderering skal som altid gjøres på pm, ikke i tråden, da det vil bli ansett som off topic :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Da må du vel få WMP til å fungere sammen med ipod. Finnes kanskje en plugin eller noe. (lite trolig med wmp 11 men)

 

Men har du både XP og Vista på samme maskin og skal få flyttet sangene over kan du aller først tømme ipoden. Så kan du putte alle sangene inn igjen. Men denne gangen som harddisk. Da kan du fritt ta filene inn og ut.

Lenke til kommentar

la det inn i går, virka relativt stabilt. media center funka ikke først, så bare stilte jeg tilbake datoen og da funka det :!: og media player 11 var litt rar, jeg har også Legend of Johnny Cash, og den ene sangen kom for seg selv og fikk cover art mens resten ikke fikk.

 

forresten hvis de skal ha det sånn i retailen av Vista at du må trykke permit hele tida tror jeg jeg dropper å kjøpe det gitt.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Det skal gå an å slå det av. (Jeg vet desverre ikke hvordan man gjør det).

5377817[/snapback]

De som har tilgang til beta newsgruppene finner sikker ut av det. De andre synes jeg skal få lov til å plundre litt :tease:

5378238[/snapback]

Har aldri hatt behov for å slå av en funksjon som hjelper på sikkerheten.

Lenke til kommentar

2mass, hvis du ser litt bakover i tråden tror jeg du skal finne veien til å skru av dette. Siden jeg ikke er beta- tester har jeg ikke Vista, men spurte om dette tidligere da jeg hørte om denne funksjonen. Høres jo helt sinnsykt ut at man skal sitte å godkjenne alt man foretar seg selv, får da være måte på sikkerhet :) .

Lenke til kommentar
la det inn i går, virka relativt stabilt. media center funka ikke først, så  bare stilte jeg tilbake datoen og da funka det :!: og media player 11 var litt rar, jeg har også Legend of Johnny Cash, og den ene sangen kom for seg selv og fikk cover art mens resten ikke fikk.

 

forresten hvis de skal ha det sånn i retailen av Vista at du må trykke permit hele tida tror jeg  jeg dropper å kjøpe det gitt.

5377108[/snapback]

 

 

du kan skru det av... men da er du ideot..

meningen med det er at du får ikke virus så lenge du må skrive inn passord..

og du skal heller ikke være administrator når du bruker maskinen.

OSX har noe lignende system

 

Why you shouldn’t turn off UAP in Windows Vista 5270

To turn off or not to turn off . . . .

 

Lately in the newsgroups for the Windows Vista beta and a number of different online forums people are disabling one of the key pillars of Windows Vista’s increased security, UAC (User Account Control) formerly UAP (User Account Protection).

 

This is really rubbing me the wrong way as it is ultimately going to hurt this technology succeed. Plus, it will undermine the effectiveness of much of the testing these individuals are doing on Windows Vista. Not only is how to do this making its way around the beta audience, but now even the main stream tech sites like bink.nu are advertising how to do this. (Ryan you bad boy!)

 

Without this technology you are losing a large part of the security value adds for Windows Vista. You instantly lose the ability to do Protected Mode Internet Explorer which one could argue is the major attack vector for today’s malware. You lose Protected Admin which, it seems many admin’s are not too fond of but it helps protect us from ourselves. You can say you don’t need this, you’re too good to make a mistake like some common user, but you are fooling yourself.

 

The sad truth is that Malware is getting far more sophisticated and soon even the well intentioned and educated admin will end up with malware on his system and probably from an unlikely place. Take Mark Russinovich’s recent experience with a rootkit on a Sony CD, I can’t think of anyone I know, that knows more about Windows and he still got a rootkit on his machine, that just scares me.

 

[Counter-Argument]: Alternatively, Microsoft should see this as feedback to the effect that they need to make UAC less obtrusive. If people are looking for a way to turn it off, you've got to ask the question 'why?', and try and rectify the source of the problem, not just moan at the resultant. - Andrew.

 

Continue At Source

 

kilde

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar
hallo folk. Her sto det mye (gadd ikke å lese alt). Jeg slet litt med å laste ned BETA-versjonen av Vista, men er den egentlig tilgjengelig for alle? Hvordan skal jeg laste den ned i såfall? Lette lenge på microsoft sine nettsider....

5383914[/snapback]

Nei, den er ikkje tilgjengeleg for alle. Du må ha MSDN abbonement for å få tilgang til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...