Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Silencer91: Du må uansett krympe C-partisjonen din for å få en som er stor nok til Vista. Les guiden jeg linket til tidligere, og bruk Partition Magic eller et lignende program til å krympe partisjonen og lage en ny.

Men husk for all del å ta backup før du gjør noe som helst!

Du må helst vite hva du gjør, hvis ikke, opprett en egen tråd på et passende sted (f.eks. i lagringsmedier). ;)

EDIT:

Til alle som lurer på hva partisjonering er, eller hvordan man gjør det:

Hardware.no > Guider > Partisjonering

(riktignok fra 2003, men står mye interressant der)  ;)

6275939[/snapback]

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vista funker forsåvidt greit her,men jeg oppdaget en ting da jeg skulle prøve de spillene som ligger der. Etter kort tid får jeg blåskjerm og maskinen restarter, dette gjenntar seg hver gang jeg prøver å spille dem.

Opplever ellers aldrig blåskjerm :hmm:

Lenke til kommentar

har nå brukt vista beta2 ca en uke.... og har enda ikke fått en blåskjerm! alt funker fjell! :D

har bare spilt CS:S på den men det funker strålene det også...

*glede seg til Vista kommer ut!*

hehehe :!:

EDIT: eneste driveren jeg måtte legge inn var til lyden..

Endret av dioX
Lenke til kommentar
Er det noen ordning slik at jeg kan ha det mer en 2-3uker?

6364935[/snapback]

hviste ikke at det var noe sånn jeg :blush:

men isåfall er det jo bare og bytte produckt key..

(jeg har en harddisk med xp på og en med vista..) tillfelle jeg må bruke xp til no ;)

EDIT: så ikke posten over. :hm:

Endret av dioX
Lenke til kommentar

Mener det var samme error jeg også fikk da jeg holdt på å dele opp. Da fant jeg ut at den skyldtes at XP (evt annet OS ikke var avsluttet ordentlig). Løsningen på det var å starte opp til innloggingsskjermbildet, vente der uten å logge på, for så å skru maskina av på ordentlig måte. Men som sagt, ikke helt sikker på at det var samme feil, men verdt et forsøk.

Bruker du Partitionmagic i Windows, eller fra boot-cd elns?

Lenke til kommentar
Mener det var samme error jeg også fikk da jeg holdt på å dele opp. Da fant jeg ut at den skyldtes at XP (evt annet OS ikke var avsluttet ordentlig). Løsningen på det var å starte opp til innloggingsskjermbildet, vente der uten å logge på, for så å skru maskina av på ordentlig måte. Men som sagt, ikke helt sikker på at det var samme feil, men verdt et forsøk.

Bruker du Partitionmagic i Windows, eller fra boot-cd elns?

6368526[/snapback]

Bruker det i windows.

Lenke til kommentar

Andre som har opplevd at Intels innebygde trådløsenettverkskort til bærbare, i915 brikkesettet, BG-versonen, har vært veldig ustabilt? Mister kontakt med internett veldig ofte, oftere hvis jeg bruke IE7 enn FF. Ganske irriterende. Vista blir heller ikke den samme opplevelsen uten Aero, og føler at noen av forbedringene har gjort det mye mer tungvidt, feks bytte bakgrund/tema/skjerm innstillinger dialogen.

Ellers så syns jeg at Microsoft fortjener en god porsjon skryt. Jeg syns det er veldig bra at de gir ut beta-versoner til offentligheten, og ikke bare en lukket krets. Jeg tenker da på Vista, Office 2007 og Visual Studio pakka. Strålende! Men baksiden av det, er jo at folk som absolutt ikke burde begyne å tukle med OSet sitt skal ha inn Vista.

Lenke til kommentar

Det er riktig. Flere programmer og et OS fra Microsoft uten å betale for det eller være med i en gruppe for utvalgte personer :dribble:

Men folk som f.eks. ikke vet hva partisjoner og partisjonering er bør egentlig ikke legge inn Vista Beta, selv om det har vært en del spørsmål om det her.

Jeg derimot har nok for dårlig PC. Vista klikket hele tiden da jeg prøve det, så jeg gav opp.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Det gikk knirkefritt å installere men jeg får en liten feil angående nvidia driveren (88.61) da disse prøves å kjøre får jeg kun opp en feilmelding at de var for gamle og at standard driveren i windows ble kjørt i stede.....noen som har en forklaring på dette?? kjører vista beta2 build 5384

Lenke til kommentar

Vet ikke om denne har vært nevnt tidligere, men:

Partition Logic

er et gratis partisjonering-program som man brenner på CD og booter med.

Partition Logic is a free hard disk partitioning and data management tool. It can create, delete, format, defragment, resize, and move partitions and modify their attributes. It can copy entire hard disks from one to another.

Partition Logic is free software, based on the Visopsys operating system. It boots from a CD or floppy disk and runs as a standalone system, independent of your regular operating system. It is intended to become a free alternative to such commercial programs as Partition Magic, Drive Image, and Norton Ghost...

Programmet er lenket til hos Paul Thurrott (winsupersite.com, uten at han har prøvd det) og omtalt i HjemmePC (siste utgave). Så tror ikke dette er noe hjemmesnekra jalla :!:

Lenke til kommentar

For de som prøvde Windows Wistler, eller det som skulle bli det i allefall, Beta versonen til XP, husker vel at det som et traumatisk mareritt som forstatt gir frysninger langt nedover ryggen. Det var rett og slett fantastisk dårlig, ustabilt, tregt og stygt. Men så ble det langsert, og da var det neimen ikke så ille lengre.

Jeg har hørt den kommer ALDRI til å bytte, etter folk har prøvd betaen, en uke etter launchen sitter de på nyeste verson og er strålende fornøyde. Så mange som nekta å bytte til XP når det ble vist frem på beta-stadiet. Stort sett alle nyvinninge kontra 2000 ble kraftig kritisert av mange, men nå er de så innarbeida at man sitter å undrere seg over hvorfor de ikke inplemneterte det for lenge siden.

Et år etter Vista lunchen vil 60-70% av de med XP nå sitte på Vista, uansett hvordan folk kritiserer utsende, funksjoner og stabilitet på beta-versonen.

Jeg syns ikke Vista er tregere enn XP uten Aero. Med Aero blir det litt seigere, men det er forstålig.

Maskinvare:

Intel P-M 1.1GHz ULV, 1280MB, 60GB 4200 RPM, GMA900

AMD Opteron 144 @ 2.7GHz, 2048MB @ 237MHz, 80GB 7200RPM, 9700PRO

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

Det er helt korrekt. Vi kan ikke uttale oss om hvordan ytelsen og stabiliteten i den endelig versjonen av Vista vil være. Dette er en smakebit og en testversjon av Windows Vista, så klart den inneholder problemer og ustabilitere.

Problemer i beta blir oppdaget og fikset i den endelige versjonen av Vista.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...