Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skjønte an no....e litt trøtt :p ....det står ukjent partisjon..

EDIT: Hvordan skal jeg finne ut hva den inneholder da??

6357947[/snapback]

BUMP, ingen som kan si meg det??

EDIT: Hva er EISA konfigurasjon?

Endret av Silencer91
Lenke til kommentar
Har en bærbar pc og jeg har hørt at vista kommer til å bruke mye av batterikapasiteten. Er dette sant eller er det bare bullshit? Vis det er det så blir det vista på meg :dribble:

INNLEGG 50 :D

6354896[/snapback]

Tror ikke det vil være stor forskjell på batteri-bruken mellom XP og Vista. Men det nye Aero-utseendet vil trekke ressurser.

(Igjen :p ) Paul Thurrott på WinsSuperSite.com:

Windows Vista Basic was originally codenamed "Aero To Go." It was envisioned as a user interface that would most often be utilized by mobile users because of its more battery-friendly characteristics. Microsoft also promised that notebooks running Vista would drop into Vista Basic mode automatically when on battery power, but this feature has been dropped from the product.

Lenke til kommentar
Kan med glede informere om at jeg har fått til grafikkkortet nå. Har endelig 3d-støtte i spill, desverre forsvant støttet for Aero med de "nye" driverne. Men får leve med det til ATI hoster opp noen bedre Vista-drivere.

Trengte forresten bare å installere dhozorpoint (?) sine 6.5 cat-drivere manuellt :)

6360338[/snapback]

Hvilket grafikkort har du? ATI sin betadrivere (direkte fra ATI) funker helt utmerket her med mitt Radeon 9800 Pro...

Lenke til kommentar

1:

Noen som får intellipoint eller intellitype til å fungere?

Evt. noen som vet av tilsvarende programmer som fungerer til å sette opp snarveisknapper etc.

Må også ha akselrerende scroll greier. Noen som kan hjelpe meg til å få det til i Vista?

2:

Får ikke installert Macromedia Flash Player. Bare meg som sliter med det?

3:

Mulig dette ikke har med Vista, men prøver her likevel:

Når jeg bruker Thunderbird til å lese mailen min med, laster den ned alle mailene til maskina, og sletter de som "ligger på internett"(Yahoo.no). Er det noen instilling for at mailene bli liggende på Yahoo, samtidig som jeg får lest de med Thunderbird? Altså bare laste ned en kopi...

Endret av kjor1
Lenke til kommentar
3:

Når jeg bruker Thunderbird til å lese mailen min med, laster den ned alle mailene til maskina, og sletter de som "ligger på internett"(Yahoo.no). Er det noen instilling for at mailene bli liggende på Yahoo, samtidig som jeg får lest de med Thunderbird? Altså bare laste ned en kopi...

6360461[/snapback]

Det endrer man vel bare i instillinger?

I OE velger man kontoer, avansert ->la det være en kopi av meldingen på serveren. Var noe lignende i TB mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Takk! Fant det etter hvert. Lå bare på en uventa plass...

1:

Noen som får intellipoint eller intellitype til å fungere?

Evt. noen som vet av tilsvarende programmer som fungerer til å sette opp snarveisknapper etc.

Må også ha akselrerende scroll greier. Noen som kan hjelpe meg til å få det til i Vista?

2:

Noen som vet mer om 1 eller 2?

Spesiellt ivrig på å få intellitype/point eller tilsvarende opp å gå! Hjelp ang. dette blir satt pris på!

Lenke til kommentar

Men har et problem til :blush: jeg klarer ikke å finne ut hva partisjonen inneholder...Den ligger ikke i windows utforsker. på diskbehandlingen ligger den som ukjent partisjon, noen som har peiling på hvordan jeg kan se hva den inneholder? Se vedlegg for bildet

Lenke til kommentar
Men har et problem til :blush:  jeg klarer ikke å finne ut hva partisjonen inneholder...Den ligger ikke i windows utforsker. på diskbehandlingen ligger den som ukjent partisjon, noen som har peiling på hvordan jeg kan se hva den inneholder? Se vedlegg for bildet

6361871[/snapback]

Hvis du forteller hvilken type maskin du har kan sikkert noen fortelle deg omtrent hva de partisjonene inneholder. Jeg tipper det er en slags skjult partisjon for gjenoppretting.

En annen sak er at partisjonen er for liten til å installere Vista på, og dessuten bør du lage en egen forumtråd for å spørre om slikt som ikke har noe med Vista å gjøre.

Lenke til kommentar
Kan med glede informere om at jeg har fått til grafikkkortet nå. Har endelig 3d-støtte i spill, desverre forsvant støttet for Aero med de "nye" driverne. Men får leve med det til ATI hoster opp noen bedre Vista-drivere.

Trengte forresten bare å installere dhozorpoint (?) sine 6.5 cat-drivere manuellt :)

6360338[/snapback]

Hvilket grafikkort har du? ATI sin betadrivere (direkte fra ATI) funker helt utmerket her med mitt Radeon 9800 Pro...

6360396[/snapback]

Har Ati Radeon 9600 Mobility, driverne fungerer dårlig med det kortet, dvs de fungerer ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

2:

3:

2) Blir ikke denne installert automatisk første gang man besøker en side som bruker Flash? Mener dette skjedde hos meg...

3) Sjekk server-innstillingene under kontoen din. Huk av for "Last ned kopi..." (noe i den duren... :) ) Edit: Sjekka ikke hele tråden før jeg svarte :blush:

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Hvis du forteller hvilken type maskin du har kan sikkert noen fortelle deg omtrent hva de partisjonene inneholder. Jeg tipper det er en slags skjult partisjon for gjenoppretting.

OK...orker ikke å lage en ny tråd for dette :p ...Jeg har en dell i6400, den er nesten helten ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...