Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver igjen jeg :)

Har ett Mobility Radeon 9600 grafikkkort med Vista Beta 2.

Problemet mitt er at selv med ATI sine beta-drivere, omegadrivers eller cat 6.5 driverne får jeg ikke hardware-acceleration. Aero funker fint, men alle spill hakker og klager på driverne. Noen som har samme kort som har funne en løsning? Har hørt at å installere 6.5-driverne for XP manuellt skal fungere, men har ikke fått dette til, noen forslag?

Mitt største problem er at jeg ikke klarer å gå tilbake til XP, Vista :love:

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å få innstallert mitt trådløse nettverkskort i Vista.

Jeg har et X-micro WLAN 11g USB Adapter (54Mbps) kort.

http://www.x-micro.com/drv-wlan.htm#XWL11BUZX

Jeg får innstallert medfølgende programvare, men Vista klager fortsatt over at enhete USB2.0 WLAN adapter ikke er innstallert. Den klarer ikke å innstallere det selv heller.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

(Sitter på en annen pc nå siden jeg ikke får nett på Vista-pc'en. ;p )

32-bits versjon.

Lenke til kommentar

1. Hvor er "Min datamaskin" / "My Computer"?! Har de gått bort fra en slik ordning, eller bør jeg oppsøke opptiker?

2. Hvorfor tar det usannsynelig lang tid å kopiere filer? (20 min, på 3 gb)

Har nettop lagt inn x64 versjonen.

Lenke til kommentar
Noen her som kjører x64 versjonen. Ifølge AnadTech sin test ser det ut til at den er mye tregere, mer tungvindt å bruke etc. Stemmer det fortsatt?

Erfaringer?

Edit: Stemmer det att det er mye mer stress å skaffe driver etc til 64-bit'en?

Bør jeg heller kjører 32'en?

6342562[/snapback]

Paul Thurrott fra WinSuperSite.com:

I cannot stress this enough: Download and install the 32-bit version, and not the 64-bit version, regardless of what kind of hardware you have. There are many reasons for this. The most important is that the 32-bit version of Windows Vista Beta 2 offers far better software and hardware compatibility than the 64-bit version, so you'll have much better luck hooking up various hardware peripherals and installing application software.

If you start the Vista install from within Windows XP, Windows Vista will be installed to the D: drive. But if you install by booting the DVD, Vista will appear to be on C: when you're within Vista (likewise, from within XP, the XP install will appear to be on C:, while Vista is on D:). This has a few benefits, but keeping Windows on the C: drive is especially helpful for those poorly-written applications that are hard-coded to work with specific folder locations on the C: drive. If Vista is on the D: drive, these applications could overwrite information in your XP install. Long story short: Always install Windows Vista Beta 2 by booting the PC with the Vista install DVD.

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Håper dette blir endret framover!

Problem #2: Handles? What are they? The new Resource limit.

Most people don't know what handles are. Most people don't need to care about them. But unless Windows Vista is able to do something about them, the term "user handles" will start to become something people know about, read about, buy utilities to deal with.

Right now, hit Ctrl-Shift-Esc on your computer. This brings up the task manager on Windows XP. Go to the Performance tab. How many handles are you using right now? I've got a ton of programs going right now and I'm using 18,000 handles. When my machine boots, it's using around 2,400 handles.

What does that number mean? Depending on your configuration, somewhere around 25,000 handles your Windows machine will start to slow down dramatically and eventually programs will fail to launch, weird errors will start to show up and eventually things will start to crash or not function.

My Windows Vista box starts out at around 12,000 handles on boot up and quickly climbs to 15,000 without really doing anything. Loading up Internet Explorer 7 takes it up rather quickly to 800 megs of memory and a lot more handles being used.

My concern is that non-power users are going to start bumping up against the handle limit. The 64-bit version of Vista doesn't seem to have a problem with lots of handles so there is an escape path for the long term.

What I am hoping is that if someone with clout at Microsoft will have this issue brought to their attention and have it dealt with. The handle issue is already a problem for many power users on Windows XP. It's probably the most common cause of system instability. With Windows Vista having built in search (which consumes a lot of handles just as Google Desktop does), handles could become a serious problem.

Kuttet fra denne artikkelen hos WinCustomize

Lenke til kommentar

Hei,

Innstallerte noen programmer i går, bla logitech musdriver (2.60), Nvidia skjermkortdriver (88.61), Disc2phone for SE mobiltlf.

Alt funket helt knirkfritt helt til jeg tok en reboot. Når det kommer opp "Starting windows Vista" skjer det ikke noe mer. Fikk tilslutt kjørt i Safe Mode, men nå funker heller ikke det. Noen tips om hvordan jeg kan få dette til å funke uten formatering?

Lenke til kommentar

Er det slutt på å laste ned Beta versjonene nå?

Prøver å laste ned 32'bit versjonen, men det går ikke. Ingen av linkene for å laste ned Vista funker...

Noen som vet av andre steder en kan få lastet ned 32 bits versjonen?

Lenke til kommentar
Har en bærbar pc og jeg har hørt at vista kommer til å bruke mye av batterikapasiteten. Er dette sant eller er det bare bullshit? Vis det er det så blir det vista på meg :dribble:

INNLEGG 50 :D

6354896[/snapback]

Stemmer det. Vista blir å bruke mer strøm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...