Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En god, gammel sliter, X850XT PE. (Husker ikke fra hvilken produsent, men kan sjekke det opp om det skulle være relevant)

Byr det på problemer?

6338862[/snapback]

Det byr ikke på problemer. Bare last ned den siste Vista Beta 2-driveren fra ATI.com. Det skal være en Catalyst-driver som du helt sikkert vet.

Min 9800 Pro funker fint, da skal X850X virke helt toppers.

Lenke til kommentar
Vil dere anbefale 32bit eller 64 bit?

Er det som i XP 64 bit, at en må streve etter å skaffe spesille drivere, programversoner osv. for at det skal funke i 64-bit'en? Eller er det slik i begge versjonene?

6338909[/snapback]

Hvis du har prosessor som støtter det (som du jo har), bør du nok velge 64 bit.

Lenke til kommentar
Snip...

Det hjalp ikke, den fant ingen drivere på hverken asus cden eller disketten med s-ata drivere. Men det funket å dra ut strømmen fra ide disken, så nå kan jeg velge xp eller vista i oppstarten.

Nå sliter jeg litt med å finne et virus program som vil innstallere seg på vista, noen som har noen linker til beta versjoner av et 64bit virusprogram eller noe som er kompatibelt med vista. Har prøvd Nod32, Norton 2006, McAfee, Trend eller hva det nå enn heter...

PS! innlegg nr. 1 fra Vista :)

Lenke til kommentar
Snip...

Det hjalp ikke, den fant ingen drivere på hverken asus cden eller disketten med s-ata drivere. Men det funket å dra ut strømmen fra ide disken, så nå kan jeg velge xp eller vista i oppstarten.

Nå sliter jeg litt med å finne et virus program som vil innstallere seg på vista, noen som har noen linker til beta versjoner av et 64bit virusprogram eller noe som er kompatibelt med vista. Har prøvd Nod32, Norton 2006, McAfee, Trend eller hva det nå enn heter...

PS! innlegg nr. 1 fra Vista :)

6339590[/snapback]

Tips til dere som trenger Virus Prog. til Vista Beta2

http://www.zoomerang.com/recipient/survey....=WEB225C5LSJ3YG

Lenke til kommentar

Trenger hjelp her:

Har lasta ned Beta 2 x64 nå, mounter den i deamon-tools, men ingenting skjer. Ingen autorun av noe slag. Dobbelklikker jeg på "CD-rom-ikonet" kommer det bare opp en feilmelding som forteller meg at setup.exe ikke er en "valid" Win32 aplikasjon. Samme om jeg går inn på CD'en og åpner enkelt-filer.

Er dette noe å bry seg om? Eller er det bare å brenen ISO fila på DVD, og plugge denn i når maskina startes opp (som med windows XP)?

Lenke til kommentar

OK. Så det er sannsynelig at fila er iorden da?

Er det bare å brenne den på vanlig måte, eller må en spesiell ISO/image-fil-brennesak brukes? Prøvde "Burn Image to Disk" i Nero, men den ville bare mounte fila på en eller annen måte.

Edit: Ser det er en funksjon for ISO filer i Nero Burning ROM, men der er det millioner av instillinger å velge mellom. Noen som vet hva jeg skal gjøre der? Først velge DVD-Rom(ISO) eller DVD-Rom(Boot)?

Edit 2: En skal vel velge DVD-Rom (ISO)? Isåfall, File System ISO 9660: 1999 benyttes? Eller 9669+ Joliet? Så det går å ha lengre filnavn enn 31 bokstaver? (Filnavnet på Beta2 fila har ca 70 bokstaver, så...)

Endret av kjor1
Lenke til kommentar

Noen her som kjører x64 versjonen. Ifølge AnadTech sin test ser det ut til at den er mye tregere, mer tungvindt å bruke etc. Stemmer det fortsatt?

Erfaringer?

Edit: Stemmer det att det er mye mer stress å skaffe driver etc til 64-bit'en?

Bør jeg heller kjører 32'en?

Endret av kjor1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...