Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller så er jeg en av tyve stykker som har fått lov til å teste Vista på norsk?

6305215[/snapback]

Kondolerer. Du har min dypeste medfølelse :) Jeg foretrekker helt klart engelsk windows. Men, når det er sagt så håper jeg du klarer å bidra til fornuftige oversettelser.

Lenke til kommentar

Har samme problem som Manx.

Det jeg gjorde:

1. Formatere hele hoveddisken

2. Lagde 3 like store partisjoner (1 til xp 1 til vista og 1 til diverse)

3. innstalerte xp

4. Innstalerte vista

Kommer rett til xp uten å få velge. Harddisken er av typen 232gb sata.

Kan jeg fikse dette problemet manuelt?

Lenke til kommentar

Tja, tenkte mer på om du lastet driverene til den SATA disken din når du installerte Vista? Ellers vil den bare installere bootloaderen på IDE-disken framfor SATA-disken. Derfor får du ikke valg ved oppstarten om å starte XP eller Vista.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg kobbler ut ide disken så skal alt funke, men fikk jo aldri et spørsmål om jeg ville innstallere s-ata drivere.

6332179[/snapback]

Nei, det sier jeg ikke. Først må Vista kunne vite at SATA-disken er der. Du velger "Load driver". Mulig du må klikke på "Advance" først.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg kobbler ut ide disken så skal alt funke, men fikk jo aldri et spørsmål om jeg ville innstallere s-ata drivere.

6332179[/snapback]

Nei, det sier jeg ikke. Først må Vista kunne vite at SATA-disken er der. Du velger "Load driver". Mulig du må klikke på "Advance" først.

6332238[/snapback]

Når du sier det så var det vel noe sånt i innstalleringsprossessen. Bør jeg formatere disken eller går det greit å innstallere over den"gamle".

Er egentlig ikke noe stort problem nå, har ikke tid før neste helg uannsett...

Lenke til kommentar
Tja, tenkte mer på om du lastet driverene til den SATA disken din når du installerte Vista? Ellers vil den bare installere bootloaderen på IDE-disken framfor SATA-disken. Derfor får du ikke valg ved oppstarten om å starte XP eller Vista.

6332151[/snapback]

Jeg bare koplet fra 40 gig disken. Trenger den egentlig ikke

Lenke til kommentar

6332179[/snapback]

6332238[/snapback]

Når du sier det så var det vel noe sånt i innstalleringsprossessen. Bør jeg formatere disken eller går det greit å innstallere over den"gamle".

Er egentlig ikke noe stort problem nå, har ikke tid før neste helg uannsett...

6332781[/snapback]

Installer Vista på en egen partisjon. Det er best.

Lenke til kommentar

Helt herlig dette operativsystemet :D

Eneste jeg sliter litt med er installasjon av drivere til grafikkkortet. Merker ingen forskjell på windows sin driver og ATI sin beta-driver, så regner med de ikke fungerer som de skal. Får nemlig bare 7000 poeng i 3dmark01 med både Windows og ATI sine drivere, burde hatt 13000.

Kortet er ett ATI Mobility Radoen 9600 64mb. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Jeg kommer meg ikke på nett i vista. Hverken med kabel eller trådløst

Bruker gigabit på asus a8n sli deluxe og d-link g-dwl 520+

6333582[/snapback]

Det er en del problemer med nettverks-delen i Vista, siden denne er skrevet om/på nytt.

Når jeg prøvde Feb-CTP'en måtte jeg koble ADSL-modemet direkte, da Vista fryste ruter'n min.

Med Beta 2 hadde jeg ikke noe slikt problem. Den fant nettverket og Internett automatisk på første boot.

Nå har jeg installert Beta 2 på min brors bærbare. Når vi kobler til det trådløse nettverket, får vi beskjed om "Limitied access"; vil ikke koble til Internett. Med kabel funka det, selv om vi må ta software-reset på ruter'n innimellom...

Dette er en Asus Notebook med GeForce Go 6200. nVidia slipper ikke drivere til bærbare, det er opp til produsenten. Asus har ikke sluppet beta-drivere til Vista. Men heldigvis har gutta på laptopvideo2go.com (linka til tidligere i tråden) modifisert Beta 2 driverne til å funke på bærbare. Så nå funker Aero!

Gikk utrolig tregt de første gangene vi kjørte Vista, men etter ett par timer og restarter løsna det. Nå ser det ut til å gå like glatt som hjemme på min egen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...