Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei den change security settings finner jeg ikke

6320157[/snapback]

Trykk slik det er vist nedenfor:

Control Panel -> User Accounts and Family Safety -> User Accounts -> Change security settings (nederste valget)

Hvis dette ikke funker, så kan det ha med å gjøre at du ikke er logget inn med administrator (men er nok der uansett)?

Lenke til kommentar
Kjekt lite program som lar deg ta kontroll over bootmenyen til Vista

Vista Boot Pro

6321355[/snapback]

Hallo, Einar! Velkommen til tråden ;)

Programmet du fant funka utmerket!

Har også installert:

WLM (Windows Live Messenger 8 build 689 - norsk)

Adobe Reader (7.0.8 - norsk)

Office 2007 Beta 2

Både Windows Calendar og Outlook 2007 klarer å laste ned min Gmail Calendar...

Så langt har jeg sittet timevis og surfet uten noen problemer med IE7+. Det eneste negative er den trege oppstarten av Windows. HD jobber mange minutter før/under/etter innlogging.

Lenke til kommentar

*Bokmerke*

Skal til og innstalere vista. Går det an å ha både vista og windows xp på samme partisjon?

Edit: Bruker windows sitt fingerprint tastatur. Vil det fungere fra starten av?

Edit2: Har en dwl G520+ pci kort. I kompatibilitetslisten står det at det er problemer med kortet uten +. Er det egentlig det samme kortet?

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Sikker linket flere ganger til denne nå, men:

Windows Vista: Beta 2 preview

Gaming performance

The overall performance penalty on the current version of Vista depends largely on what the game is. Among the games tested, there doesn't seem to be any rhyme or reason as to why some games do worse than others. The only clear pattern is that Vista gaming performance is almost universally worse than under XP.

Hvis dette ikke blir rettet i den endelige versjonen har jo MS feilet stort i å lansere Vista som en gamingplatform.

Dette er jo beta 2, så de nærmer seg jo et ferdig produkt.

Lenke til kommentar

Hva snakker du om? Dette er jo snakk om bakoverkompabilitet. Nye spill som vil være spesielt designet for Vista er jo spill som benytter seg av DX10. Bakoverkompabiliteten vil bli bedre, dette er en beta. Vista vil være et mye bedre spill-OS enn XP noen gang vil bli.

Du vet at man ikke trenger mye arbeid på å porte spill fra XBOX 360 til Vista sant?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro dette vil bli rettet opp. Beta er ikke et ferdig produkt, og Microsoft BØR slippe ut et ferdig produkt som er feilfri for slike problemer og et produkt som vi blir tilfredstilt av.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Hva snakker du om? Dette er jo snakk om bakoverkompabilitet. Nye spill som vil være spesielt designet for Vista er jo spill som benytter seg av DX10. Bakoverkompabiliteten vil bli bedre, dette er en beta. Vista vil være et mye bedre spill-OS enn XP noen gang vil bli.

Du vet at man ikke trenger mye arbeid på å porte spill fra XBOX 360 til Vista sant?

6324373[/snapback]

vil ta tid før de fleste spillene kjører DX10.

at man kan spille alle de spillene som er ute i dag med samme flyt som på xp er jo et must.

Lenke til kommentar
Sikker linket flere ganger til denne nå, men:

Windows Vista: Beta 2 preview

Gaming performance

The overall performance penalty on the current version of Vista depends largely on what the game is. Among the games tested, there doesn't seem to be any rhyme or reason as to why some games do worse than others. The only clear pattern is that Vista gaming performance is almost universally worse than under XP.

Hvis dette ikke blir rettet i den endelige versjonen har jo MS feilet stort i å lansere Vista som en gamingplatform.

Dette er jo beta 2, så de nærmer seg jo et ferdig produkt.

6324353[/snapback]

Har ikke lest noen sted at Vista har fått integrert sin API for slikt ennå. Bruker vel fremdeles den fra XP/2003 om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...