Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Vedrørende dette med blåskjerm; hva skjer i Vista hvis man gjør noe som typisk vil gi blåskjerm i XP da, restarter den bare?

5366471[/snapback]

Det skjer det samme men her vil det skje endring når alt kommer i usermode

får du blåskjerm klikker bare enheten og ikke kernerelen så da er det bare til å starte enheten på nytt uten restart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skjer det samme men her vil det skje endring når alt kommer i usermode

får du blåskjerm klikker bare enheten og ikke kernerelen så da er det bare til å starte enheten på nytt uten restart.

Ok, dette blir veldig interessant å se i praksis etterhvert da. Det høres for meg ut som blåskjermer da også vil kunne gi mer nøyaktig informasjon om akkurat hva som feiler.

Jeg får haugevis med blåskjermer i XP (altså ikke ved normal bruk, men typisk ved klokking til enden, gjort fra Windows...)

Lenke til kommentar
Skulle ikke problemet med "blåskjerm" i det hele tatt være løst i vista i og med at allt kjører i usermode eller noe sånnt?

Men hva blir prisen på home premium edition?

5366665[/snapback]

ja det bør forsvinne spessielt når enhetene for mindre makt over hva de kan gjøre. ( for oss dødlige virker dem på samme måte :p )

å spørre om pris på noe som ikke er laget ferdig blir litt rart ingen som vet det sikkert.

men tviler på det er mer enn 1000kr for oem lisens.

btw har hørt microsoft tjener lite på windows det er ikke der de tjener mest penger, men all den ekstra programvaren som microsoft selger.. blant annet office

som også selges på mac..

de kan faktisk gi windows gratis og enda tjene sykt mye penger

i følge balmar

Lenke til kommentar
men alt absolutt alt må jo være 64bit for fulleffekt. noe som ikke er tilfelle med winxp64 i dag de fleste programmene som blir brukt er 32bit.

Her tar du nok feil. Siden hele .NET rammeverket og bakenforliggende kall er 64-bit kan du oppleve ytelsesforbedringer selv i 32-bits programmer.

Lenke til kommentar
men alt absolutt alt må jo være 64bit for fulleffekt. noe som ikke er tilfelle med winxp64 i dag de fleste programmene som blir brukt er 32bit.

Her tar du nok feil. Siden hele .NET rammeverket og bakenforliggende kall er 64-bit kan du oppleve ytelsesforbedringer selv i 32-bits programmer.

5367034[/snapback]

erm fulleffekt sa jeg.. det betyr at det går raskere når alt er 64bit

enn at du kjører ett system der noe er 64bit og noe er 32bit.

ta deg en tur på channel9.

så forteller de litt om 64bit der.

Lenke til kommentar
erm fulleffekt sa jeg.. det betyr at det går raskere når alt er 64bit

enn at du kjører ett system der noe er 64bit og noe er 32bit.

5367182[/snapback]

Gikk visst litt fort her, selvfølgelig riktig. Jeg er bare litt for vant til å høre uttalelser om at du ikke drar nytte av 64-bits OS når du kjører 32-bits programmer :)

Lenke til kommentar

Men altså dette med 64Bits blir vel ikke egentlig noe anderledes enn det er med XP idag, altså forskjellene mellom 32 og 64?

Ellers må jeg si meg ening med mrMKE at full effekt kan man da umulig få før alt unytter dette skikkelig. Pr idag byr 64 bits på mer problemer enn gleder må jeg si, og det var også derfor jeg lurte på dette med mulighet for å velge, med samme lisens tidligere i tråden.

Enda det har vært såpass lenge på markedet som det har, er det jo temmelig begrenset hva man kan innstallere, og de tingene den potensielt bedre ytelsen virkelig hadde vært interessant, er det fortsatt lite å finne. Tenker da på ting som spill, antivirus ol. Det meste av slikt jeg har på min 64bits XP kjører jo som 32bits fortsatt.

Dette må forøvrig være noe av de seigere overgangene man har hatt i datanormer, bare det at IE 64bits ikke engang kan brukes på MS egen update sier jo litt...

Lenke til kommentar
Ganske bra på mange ting. Alle drivere ble installert automatisk på min.

5367712[/snapback]

Jeg har et litt sært hovedkort (se sig.), så jeg måtte legge inn drivere for lyd og nettverk. Ellers gikk installasjonen glatt.

2mass:

5270 har selvfølgelig mange feil, men den er stabil nok for daglig bruk på min maskin. Men jeg vil fraråde å ha en beta som eneste OS. Legg i tilfelle Vista på en egen partisjon og behold XP.

Lenke til kommentar
Hvordan blir det med hardware?    Har hørt noe snakk om at skjermkort må ha noe støtte for ett eller annet for å kjøre vista... Og brikksett?    Vil "dagens" hardware funke på vista?

5368488[/snapback]

Dagens hardware vil fungere med Vista, men det er ikke gitt at all funksjonalitet vil gå glatt. Et skjermkort uten god 3D-aksellerasjon vil blant annet ikke klare 3D-grafikk spesielt godt.

Det går dessverre en hel del rykter om diverse hardware som ikke skal være støttet på Windows Vista. Ingen av de ryktene jeg har hørt har jeg kunnet spore tilbake til fakta på noe som helst vis.

Lenke til kommentar
Hvordan blir det med hardware?    Har hørt noe snakk om at skjermkort må ha noe støtte for ett eller annet for å kjøre vista... Og brikksett?    Vil "dagens" hardware funke på vista?

5368488[/snapback]

i dag så fungerer alt med radeon x300 og oppover

og geforce 6000 og opp

sjekk www.nvidia.com og www.ati.com

minimum er vel directx9 kort

framtiden blir grafikk kort like viktig som god prossesor..

og nei du trenger ikke eget brikkesett.

det blir ingen låsing av vista. Den vil fungere på alle x86 hovedkort.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...