Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Og til slutt, dette med passord ved innstallering for å øke sikkerheten, er det noe som kan tilpasses, feks slik at man bare trykker ja i en dialogboks eller lign?

5362340[/snapback]

Du kan slå av UAP. På siste versjon ligger det ganske godt gjemt.

Control Panel | Admin Tools | Local Security Policy |

Local Policies | Security Options

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående IE7. Det er et betaprogram på et beta-os!

Jeg husker ikke hvem som lå ut en fin avhandling av hvorfor Vista (Longhorn) ble så forsinket, men den artikkelen forklarer en hel del.

Selv om jeg ikke tror at de har skrevet absolutt ALT på nytt, tror jeg stabiliteten i dette os'et overgår alle tidligere utgivelser på tvers av plattformer. Når 5270 kjører så glatt på min maskin som den gjør, så kan jeg ikke tro annet enn at det bare vil bli bedre.

IE7 er faktisk noe jeg er svært skuffet over. Foruten nytt design, ny navigasjon (gjemming av stopp-knappen) og tab'er med avansert visning, så er oppbyggingen det samme. Det er f.eks like vanskelig å administrere passord. Google søkemotoren er PLUTSELIG forsvunnet i 5270. Jeg merker i det store og hele at IE7 fortsatt henger igjen fra XP.

Nå påstår heldigvis utviklerne selv at funksjonaliteten og sikkerheten når man kjører IE7 i Vista vil være annerledes enn på XP.

Jeg håper vi ser mer utvikling i Beta 2 der andre har kommet med innvendinger og bugs. Jeg håper...

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
At en ny Windows versjon stiller høyere krav til maskinvare er ikke noe nytt. Da jeg kjørte NT4.0 var 128mb nok i massevis, mens XP knapt ville kunnet starte på den maskinen.

Bah, XP kjører fint med 128MB Ram. Jeg har en XP med <50MB minnebruk ved oppstart.

Lenke til kommentar

Får slenge meg med her jeg også.

La merke til at det ikke skulle gå så tregt med alle de stilige knappene og gjennomsiktige tingene fordi skjermkortet skulle ta seg av dette.

Men hva når man spiller da? Blir alle de stilige effektene plutselig borte eller hva?

Selv om man kjører et program i fullscreen så ligger det vel bare oppå det andre?

Kan da umulig være bra for spillene at det er masse andre ting skjermkortet skal drive med i tilleg til spill.

Lenke til kommentar

OT: For de som synes XP, eller 2000 for den saks skyld bruker mye ressurser, kan sikker LitePC være til hjelp.

ONT: Synes Vista virker veldig interessant jeg. Mange av de nye funksjonene forstår jeg ikke bedre av. Men tror MS har kommer litt innpå et rettere spot med Vista. Jeg personlig gleder meg, og jeg skal jaggu meg kjøpe meg en lisens så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Å vudere vista nå med fart,minne bruk og brukervenlighet blir feil

for i de siste verjonen av vista så har ting kommet og forsvunnet

de tester ut nye ting.

de har laget mye mer enn hva som er i beta versjonene det er bare ikke satt sammen til en final build.

hele tiden finner de ut nye ting som gjør at alt går raskere...

Lenke til kommentar
Å vudere vista nå med fart,minne bruk og brukervenlighet blir feil

for i de siste verjonen av vista så har ting kommet og forsvunnet

de tester ut nye ting.

de har laget mye mer enn hva som er i beta versjonene det er bare ikke satt sammen til en final build.

hele tiden finner de ut nye ting som gjør at alt går raskere...

5363707[/snapback]

De har gitt ut en intern build. 5286 skal inneholde alle funksjoner som skal inkluderes i Vista. Jeg venter utålmodig på Februar sin CTP som jeg tror vil bli Beta 2.

Lenke til kommentar
At en ny Windows versjon stiller høyere krav til maskinvare er ikke noe nytt. Da jeg kjørte NT4.0 var 128mb nok i massevis, mens XP knapt ville kunnet starte på den maskinen.

Bah, XP kjører fint med 128MB Ram. Jeg har en XP med <50MB minnebruk ved oppstart.

5362638[/snapback]

Morroklumpen;-) Hvis vi snakker om standard XP installasjon med endel programmer installert er jeg sikker på at du vet at det går dårlig med 128MB.

Lenke til kommentar
Morroklumpen;-) Hvis vi snakker om standard XP installasjon med endel programmer installert er jeg sikker på at du vet at det går dårlig med 128MB.
Hmm, far mi kjører XP PRO helt ok på celly 500Mhhz, og 128MB. Word 2003 og surfing går glatt nok på den. Ingen drøm å bruke, men langt i fra en vond opplevelse. 2K på en 75Mhz p1 med 16MB ram er derimot ikke helt koselig :p

Tilbake til topic takk.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Hmm, far mi kjører XP PRO helt ok på celly 500Mhhz, og 128MB. Word 2003 og surfing går glatt nok på den. Ingen drøm å bruke, men langt i fra en vond opplevelse. 2K på en 75Mhz p1 med 16MB ram er derimot ikke helt koselig :p

5364300[/snapback]

Bare bullshitt !

Ontopic: blir det bluescreen on Vista eller ? Har hørt noe rykter om en rosa screen.

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Kan alle få lastet ned windows vista beta versjon ?. Da antar jeg at det er tilgjengelig på microsoft sin hjemmeside. Men jeg fant det ikke der. Så ville spørre for sikkerhets skyld. Har veldig lyst til å teste vista.

5364555[/snapback]

niks, enten må du være offisiell beta-tester, eller så må du ta på deg sjørøver-hatten :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...