Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns fortsatt ikke UAC er noe å forsvare. Ok, jeg shønner at ting skal være sikkert. Men microsoft har enda mye jobb igjenn før jeg "aktiverer" UAC.

6247196[/snapback]

Nå vet ikke jeg noe om deg som bruker, men jeg vet såpass at en rekke oppegående brukere kommer til å jobbe med Vista uten UAC, sikkert meg selv inkludert. Men, Vista er ikke utelukkende laget for mentalt oppegående personer, og USA er (Ref: Colin Lyth, Microsoft) "The land of lawyers" hvor man er nødt til å beskytte seg selv og kundene sine mot alt og intet for ikke å bli saksøkt. Derfor er UAC såpass tungt inne, og jeg mener bestemt at det er en god ting for den vanlige menigmann.

Lenke til kommentar
Jeg syns fortsatt ikke UAC er noe å forsvare. Ok, jeg shønner at ting skal være sikkert. Men microsoft har enda mye jobb igjenn før jeg "aktiverer" UAC.

6247196[/snapback]

Nå vet ikke jeg noe om deg som bruker, men jeg vet såpass at en rekke oppegående brukere kommer til å jobbe med Vista uten UAC, sikkert meg selv inkludert. Men, Vista er ikke utelukkende laget for mentalt oppegående personer, og USA er (Ref: Colin Lyth, Microsoft) "The land of lawyers" hvor man er nødt til å beskytte seg selv og kundene sine mot alt og intet for ikke å bli saksøkt. Derfor er UAC såpass tungt inne, og jeg mener bestemt at det er en god ting for den vanlige menigmann.

6247287[/snapback]

Dere snakker begge stygt om denne funksjonen, noe jeg også har lett for å gjøre. Antall feilmeldinger og spesielt oppbyggingen av denne funksjonaliteten er det som blir arbeidet med. Prøv 5365 etterfulgt av 5384.4 og finn ut hvor denne funksjonen er på vei. Jeg kan love dere at den ikke vil være så irriterendes som den er nå.

Lenke til kommentar

6247196[/snapback]

6247287[/snapback]

Dere snakker begge stygt om denne funksjonen, noe jeg også har lett for å gjøre. Antall feilmeldinger og spesielt oppbyggingen av denne funksjonaliteten er det som blir arbeidet med. Prøv 5365 etterfulgt av 5384.4 og finn ut hvor denne funksjonen er på vei. Jeg kan love dere at den ikke vil være så irriterendes som den er nå.

6247404[/snapback]

Jeg håper den endelige versionen av Vista vil ha en enda mer "nedstrippet" UAC, men at de fokuserer mer på de viktigste områdene i OS. Jeg mener det er helt uakseptabelt at man må godkjenne 2-4 ganger for å få tømt papirkurven.

Men vi arbeider fortsatt i en beta, og må ta enkelte områder med en klype salt.

Endret av Silver2k
Lenke til kommentar

UAC

Denne er endelig noe som har kommet til Windows, og som finnes for MAC og UNIX. Jeg anser meg selv som en avansert bruker, men kommer allikevel til å ha den på. Hvorfor? Jo, for hvis jeg får et virus ol, kan jeg få en varsel om dette prøver å gjøre noe som krever admin tilgang. Dette gir dramatisk forbedring i sikkerhet.

Jeg vil anbefale alle å ha denne på. Videre vil jeg anbefale alle å lese dette innlegget. Det viser at det er stor fokus på dette fremover. Der finnes mer info, men dette er under NDA. Uansett, dere kan være trygge på at dette funker ved RTM.

Lenke til kommentar
Jeg har nå instalert denne builden, men jeg får ikke noe internett conection? Den nekter å ta Asus cden som jeg brukte til å instalere nvidia chipsettet, hva gjør jeg?

6245251[/snapback]

Driverane blir lastet ned av seg sjølv som ei slaks "update" det er det som er best med Vista, du slipper det og leite på nettet eller i heime etter cder osv. Det blir automatisk lasta ned :D...

Bruker Vista no sjølv, men det er jo litt kjedeligt fordi den går ut om 14 daga p.g.a Aktivering :p.. Og det går ikkje ant og spille i OpenGL på cs heller :thumbdown: . Og når man spiller i D3D lagger det :(

Lenke til kommentar
Når kommer den helvettes CTPen??

6251238[/snapback]

Det lurer jeg også på, var så heldig og fikk en lovlig versjon av den forrige betaen (februar), men har ikke fått denne desverre. Den forrige kræsja d-link ruteren med en gang jeg koblet den til, er litt spent på å se om denne gjør det samme!

Lenke til kommentar
har tatt lang tid nå syntes jeg ...

6257908[/snapback]

enig.

Men vil heller ha en god BETA enn en full av bugs.

6260826[/snapback]

det er helt sannt.. Bare det kommer før sommerferien nå ;) Sugen på Vista jeg :D

6261451[/snapback]

Hm...CTP = ny build ? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...