Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
32 og 64bit er med retail.

ok takker. Har hørt rykter om at MS kommer til å redusere prisen på de forskjellige Vista Retail versjonene med 25% Isåfall begynner det å bli aktuellt å vurdere å slå til med retail. Venter dog til "SP1 Edition" er salgsklar over disk.

Men hvis man får med begge dvdene i Retail versjonen av Home Premium, hvike versjoner var det da man måtte etterbestille 64 bits dvd plate mot prisen av frakt? (eller noe deromkring)

Jeg "fryktet" at man muligens måtte kjøpe råådyre Vista Ultimate (retail) for å få med både 32/64 DVD. Isåfall hadde det vært uaktuellt for min del.

Det med etterbestilling er kanskje gjeldene for Vista Home Basic(retail)?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Noen som vet om eksakt dato når SP1 til Norge kommer?

Alt som er sagt er at den kommer i "mid-april". Kanskje i morgen, eller kanskje om noen uker.

Lenke til kommentar

Slik jeg har fått det med meg, så kjøper alle Vista Ultimate. Men hvis:

-Jeg ikke trenger å jobbe hjemmefra.

-Jeg heller vil bruke Winamp og VLC i stedet for Windows Media Center.

-Jeg ikke er en småbedriftseier.

Trodde de fleste av oss var slik. Hvorfor kjøper dere ikke bare Home Edition? Er jo halvparten så dyr. Hva er det jeg går glipp av her.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Men hvis man får med begge dvdene i Retail versjonen av Home Premium, hvike versjoner var det da man måtte etterbestille 64 bits dvd plate mot prisen av frakt? (eller noe deromkring)

Jeg "fryktet" at man muligens måtte kjøpe råådyre Vista Ultimate (retail) for å få med både 32/64 DVD. Isåfall hadde det vært uaktuellt for min del.

Det med etterbestilling er kanskje gjeldene for Vista Home Basic(retail)?

Det er nok bare i Ultimate versjonen at både 32 og 64-bit dvd følger med. Det har vertfall blitt sagt et par ganger tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Trodde de fleste av oss var slik. Hvorfor kjøper dere ikke bare Home Edition? Er jo halvparten så dyr. Hva er det jeg går glipp av her.

For mange er det truleg namnet, Ultimate, som frister. Dei ønskjer det største og sværaste, sjølv om dei ikkje faktisk har bruk for alle dei ekstra funksjonane. Det er i alle fall min teori.

Lenke til kommentar

Jeg greier meg helt fint med Home Premium iallfall. Har absolutt ikke bruk for de ekstra funksjonene i Ultimate. Eneste jeg kunne tenkt meg å prøve DreamScene som lar deg velge å bruke filmer som bakgrunn på desktopen. Hadde sikkert gått lei av det rimelig fort uansett.

Lenke til kommentar
Frittstående SP1 for x64 kan isåfall lastes ned her.

Takker, den har jeg ventet i spenning på, har ikke funnet noe tilsvarende SP1 32bit.cab pakke for 64bit. :thumbup:

Blir spennende å se hvordan denne fungerer. Don't fix it if it's not broken er det jo et ordtak som sier, og den 64 bits installasjonen jeg har her har i grunn vært veldig bra, og uten tull.

Mevon Lagt til 14/04-2008 : 22:52

Det er nok bare i Ultimate versjonen at både 32 og 64-bit dvd følger med. Det har vertfall blitt sagt et par ganger tidligere i denne tråden.

Ja riktig, jeg mener også bestem å vite at det var slik, og at det da følger med en bestillingslapp i coveret som man kan sende inn og få tilsendt medium for 64bit mot en lav sum. Produktnøkkelen man får er gyldig for både 32 og 64 bit.

Hadde vært fint om noe som VET dette kunne bekrefte, eller avkrefte.

Det eneste jeg vet med 100% sikkerhet er at begge dvd platene følger med i retail versjon av Ultimate.

LunarPoet Lagt til 14/04-2008 : 22:42

Slik jeg har fått det med meg, så kjøper alle Vista Ultimate. Men hvis:

-Jeg ikke trenger å jobbe hjemmefra.

-Jeg heller vil bruke Winamp og VLC i stedet for Windows Media Center.

-Jeg ikke er en småbedriftseier.

Om "alle" kjøper Ultimate er jeg ikke så sikker på, som du sier koster det vel for de fleste mer enn det smaker ifht Home Premium. Men alle som har ulovlig Windows kjører nok Ultimate ja, så ser ikke bort fra at det drar opp andelen litt...

Ser heller ikke bort fra at ttt er inne på noe, at når man først kjøper dette, vil man gjerne ha den beste versjonen, enten man trenger det eller ikke.

Selv syns jeg Business er det som passer best på en laptop, da man slipper Medicenter, men får med backup/restore mulighetene fra Ultimate.

Lenke til kommentar
Mevon Lagt til 14/04-2008 : 22:52

Ja riktig, jeg mener også bestem å vite at det var slik, og at det da følger med en bestillingslapp i coveret som man kan sende inn og få tilsendt medium for 64bit mot en lav sum. Produktnøkkelen man får er gyldig for både 32 og 64 bit.

Hadde vært fint om noe som VET dette kunne bekrefte, eller avkrefte.

Det eneste jeg vet med 100% sikkerhet er at begge dvd platene følger med i retail versjon av Ultimate.

Det er helt riktig det du sier. Koster en hundrings å få tilsendt en 64-bit plate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...