Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig dette er tatt opp før. Men jeg har flere brukere på min Vista Ultimate Maskin. Hvordan kan jeg "låse" mappene slik jeg kunne i Xp under mine dokumenter så brukerne ikke snoker på hverandres private mapper? Ser bare ut som at jeg kan sette opp nettverk sperring... Takker for alle svar!

Endret av Bare Ban
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Må få si at jeg imponert over hvor rask Vista ble med SP1 installert, det hadde jeg virkelig ikke trodd ut i fra diverse såkalte nett tester rundt omkring.. Jeg hadde en brukbar maskin før installasjonen av SP1, men etter at jeg la inn den så går alt så det griner gitt.

Ser ut til MS har fått ut fingeren på denne, de kan tydeligvis tingene sine når de gidder gitt.. :)

Edit: Typo

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Må få si at jeg imponert over hvor rask Vista ble med SP1 installert, det hadde jeg virkelig ikke trodd ut i fra diverse såkalte nett tester rundt omkring.. Jeg hadde en brukbar maskin før installasjonen av SP1, men etter at jeg la inn den så går alt så det griner gitt.

Ser ut til MS har fått ut fingeren på denne, de kan tydeligvis tingene sine når de gidder gitt.. :)

Edit: Typo

Kan noen sende en link til nedlastinga av SP1?

Om jeg ikke husker feil så kan du bruke "Alt + Pil opp".

Takk ^^ funka fint

Lenke til kommentar
Mulig dette er tatt opp før. Men jeg har flere brukere på min Vista Ultimate Maskin. Hvordan kan jeg "låse" mappene slik jeg kunne i Xp under mine dokumenter så brukerne ikke snoker på hverandres private mapper? Ser bare ut som at jeg kan sette opp nettverk sperring... Takker for alle svar!

bump

Lenke til kommentar

Sliter litt med å avinstallere ting og tang i Vista.

Da jeg fikk maskina, installerte jeg avast! Antivirus og ACDSee 5.0.

Ingen av de var kompatible med Vista eller noe sånt. De fungerte i alle fall ikke.

Så prøvde jeg å avinstallere de, men da kom det bare feilmeldinger av ymse slag.

F.eks. om at programmet ikke ble funnet eller lignende.

Så ignorerte jeg det og glemte det, da jeg ikke brukte maskina med Vista noe særlig annet enn til å ha når jeg reiste hjem i helgene, men i det siste har jeg begynt å bruke den.

Fikk tak i en ny versjon av ACDSee som var optimalisert med Vista, men da jeg installerte den, ble det litt kluss med ACDSee 5 som popper opp nå og da uten videre.

Har ikke merka meg noe problemer, bare litt irritasjon over at jeg ikke får fjerna ACDSee 5 og slikt.

Jeg prøvde også - igjen - å avinstallere avast! for å legge inn NOD, men plutselig kom det opp en feilmelding om at avast! ikke ble funnet og så forvant det fra legg til / fjern programmer-lista.

Tenkte ikke mer over det og installerte NOD, men da kom det opp at det var komplikasjoner med avast! og at det ikke ville fungere helt.

Bare pes med dette OSet som jeg prøver å lære meg og like og overvinne.

Lenke til kommentar

Jeg var i kontakt med microsoft i dag apropo det å bestille en installasjons dvd med SP1 intigrert. Jeg ble litt overasket når jeg ble fortalt at siden jeg har en norsk retail lisens av Vista Ultimate ville den lisensen ikke fungere med en engelsk installasjons dvd av Ultimate. Kan det stemme? Jeg kan jo forandre språk fritt i Ultimate uansett, hvorfor spiller det da en rolle hvilket språk som ligger i bunn av installasjons dvd-en?

Lenke til kommentar
Nå lurer jeg fælt på om det er meg, maskina mi eller Vista det er noe galt med.

Først så teiter antivirusen seg, så bildeprogrammet, deretter vil ikke Guitar Hero 3 fungere mer og nå WinAmp.

Dette operativsystemet blir min død...

For en kompis av meg "endte" hele greia med at desktopen ble snudd på hodet, alle ikonene forsvant og menylinja svarte ikke -.-

Så skaffa han seg xp media center edition via jobben. x)

Lenke til kommentar

Siden jeg har Vista, så poster jeg det her å.

Jeg fikk mange ganger BlueScreen når jeg var på laptopen, og så prøvde jeg å ta en recovery. Da gikk alt feil, da jeg måtte vente litt etter recovery moduset var ferdig så fikk jeg BlueScreen og det har fucket opp hele pcen. Noen som vet om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Raste Lagt til I dag, 18:27

Siden jeg har Vista, så poster jeg det her å.

Jeg fikk mange ganger BlueScreen når jeg var på laptopen, og så prøvde jeg å ta en recovery. Da gikk alt feil, da jeg måtte vente litt etter recovery moduset var ferdig så fikk jeg BlueScreen og det har fucket opp hele pcen. Noen som vet om hva jeg kan gjøre?

He he, det er mulig jeg bare begynner å bli litt for gammel, for jeg er litt usikker på nøyaktig hvordan en fucka pc arter seg i praksis. Så med fare for at rådet er like upresist eller dårlig som feilbeskrivelsen ville jeg nok rett og slett prøvd å sette inn og bootet fra Vista cd, og deretter forsøkt alternativet "reparer maskinen". Dette valget får du ganske tidlig i installasjonsprosessen, forutsatt at Windows ikke er så fucka at den ikke finner noen installasjon å reparere.

Hvis du kommer inn i Windows er det kanskje litt drastisk å reparere, men da bør du sansynligvis forklare litt nærmere akkurat hva som skjer for å få noe hjelp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...