Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan "fucka" opp? Det sier meg fantastisk lite.

hehe ... Joda, han merket at internetten var veldig ustabil på vistaen (klarte ikke å finne nettverket og brukte lang tid på å laste sider) PC-en gikk treigere, brukte veldig lang tid på å starte, sikkerheten tok "over" maskinen (måtte godta ting hele tia), 1000 oppdateringer HELE tiden. Mer husker jeg ikke av hva han sa.

Nå gliser han hver gang han skrur på PC-en der XP venter. Da hører man alltid: Wohoo!

Ja, det går fint. Når du aktiverer kopien din på din egen PC, vil den andre kopien slutte å fungere.

Takker :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg har ei venninne som har kjøpt seg ny pc med Vista.

Hu prøver å bli admin for å få installert ting, da det ikke fungerer med f.eks. "Kjør som admin".

Har fulgt denne linken for å hjelpe henne:

http://www.interopsystems.com/community/tm.aspx?m=10345

Men det har ikke fungert så bra, siden hu mangler viktige kriterier i "Datamaskinbehandling".

Sånn er det til meg:

http://sjurvaage.com/bilda/der2.jpg

Mens hos henne har hun bare Oppgavebehandling, Enhetsbehandling og Stabilitet og ytelse.

Ergo kommer hun seg ikke inn for å få aktivert admin-kontoen.

Når hu kjører lusrmgr.msc, får hu ikke opp Administrator.

I henhold til dette bildet

http://sjurvaage.com/bilda/help%20admin.jpg

står hu som leke-admin allerede, men hu får fortsatt ikke installert hva enn hu skal installere.

Når hu prøver, får hu opp ei feilmelding hvor det står noe sånt som "Du må være administrator for å få lov til å utføre denne handlinga".

What to do?

Lenke til kommentar

Det skal ikke være nødvendig å sette seg som admin i Vista. Systemet skal spørre om hevet rettigheter når det er nødvendig. Tipset du viser til inneholder veldig mye feilinformasjon også.

Hvilket program er det hun skal installere? Får du sjekket om hun er lagt til administratorgruppen? Bortsett fra det skal det ikke være nødvendig å gjøre noe for å kjøre et installasjonsprogram.

Lenke til kommentar

Hmm, okay.

Hu hadde ikke tilgang til administratorgruppa virka det som ut av det jeg fikk ut av henne.

Men forresten, er det normalt at Vista resetter innstillinger sånn helt uten videre?

Uten restarter eller noe som helst.

F.eks. i går lå jeg på senga og spilte Age of Mythology.

Gikk ut av spillet på vanlig måte, la laptopen på bordet og la meg til å sove.

Da jeg i sted skulle spille videre, var alle innstillinger etc resatt, PCen så like fresh ut som første gang jeg starta den (minus alle spill og programmer installert), og alle savegames og alt mulig jeg hadde på hvert eneste spill var gone with the wind.

Er helt sikker på at PCen ikke har restarta seg i løpet av natta også.

Lenke til kommentar
Det er klart ikke normalt. Har aldri hørt om at Vista oppfører seg slik før. Jeg ville ha sjekket disken for feil ved å kjøre scandisk. Mulig noen sektorer er skadet hvor viktige systemfiler er lagret.

-Ligger scandisk program inne i Vista??

_Har jeg ikke lagt merke til, isåfall hvor?

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Det du har i Vista er CHKDSK, som gjør omtrent det Scandisk gjorde, samt mulighet for retting av feil. Dette finner du om du høyreklikker på harddisken, velger egenskaper, og verktøy. Der har du mulighet for å kontrollere disken for feil (knappen Kontroller).

Lenke til kommentar

Vil en maskin med 1.60 GHz og 768 MB RAM klare å kjøre Vista? Maskinen er fra den tiden XP ble lansert (altså fra W98 sine "glansdager, eller hva man skal si) så det hadde vært litt fett om den klarte Vista nå. Viser liksom hvor kraftig den var på den tiden :p

Edit: I følge "Windows Upgrade Advisor" vil den klare det. Kan jeg stole på det?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...