Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg mener å fjerne dem for alltid ja. Som et vanlig program.

Men Simen1, du må da forstå at jeg ikke avinstallerer Vista for å få fjerna Movie Maker liksom.. Synes det var litt vel off-topic å avinstallere Vista og legge inn Linux og bla bla. Dette er Vista-tråden. Ikke Linux-tråden. Ja, jeg har prøvd Ubuntu. Nei, jeg likte det ikke. Smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg vil også gjerne vite hvordan man fjerner f.eks movie maker, dette er et program som jeg aldri har bruk for, og som bare fungerer som et irritasjonsmoment at denne mappen eksisterer i det hele tatt. Noen som vet om det går an å fjerne denne i vista? Jeg har prøvd å trykke meg inn på turn on/off windows features, men her fant jeg ikke movie maker..

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Som Sony123 lurer jeg også veldig på hvorfor noen absolutt vil fjerne disse elementene?

I "Gamle dager" var det jo vanlig å slanke XP for å få mer plass men dette er da ikke lenger noe tema. Plassen feks MovieMaker opptar er ubetydelig i en hver målestokk.

Hvis snarveiene er plagsomme er det bare å slette dem. Mappene kan også slettes selv om det riktignok er litt styr. Så hvorfor ikke bare fjerne snarveiene fra startmenyen, og glemme de? :)

Ellers er det selvsagt mulig å bare innstallere Linux, på samme måte som en Windows installasjon vil løse alle Linux problemer med noen få tastetrykk.

Personlig er jeg lut lei å få til svar: Firefox :thumbup::dribble::w00t: hver gang det er noe problem med IE7, eller "Kjøp Ford" når Opelen har stoppet.

Men får håpe det er nyttig for noen, selv om jeg finner det litt irriterende ;)

Lenke til kommentar
Som Sony123 lurer jeg også veldig på hvorfor noen absolutt vil fjerne disse elementene?

I "Gamle dager" var det jo vanlig å slanke XP for å få mer plass men dette er da ikke lenger noe tema. Plassen feks MovieMaker opptar er ubetydelig i en hver målestokk.

9495860[/snapback]

Jo fordi slik får den samme maktfølelse som Putin and the Rusians.

Offtopic ja, men så er det er jo Onsdag. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en gadget som heter 'Now Playing' en stund i Sidebar, og inntil nylig har den fungert perfekt. Problemet dukket opp etter at programmet informerte meg om at en oppdatering var tilgjengelig. Jeg valgte å la den oppdatere seg og dermed dukket irritasjonsmomentet opp. Problemet er at hver gang en ny sang begynner å spille i MediaMonkey så dukker meldingen jeg har vedlagt i denne posten opp. Jeg fatter ikke hvorfor og har heller ikke funnet noen løsning. Er det flere som bruker 'Now Playing' gadgeten som har dette problemet? Eventuelt noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få løst problemet?

post-26550-1189987000_thumb.png

Lenke til kommentar
Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få løst problemet?

9510404[/snapback]

Bare et forslag: Du kunne jo prøvd å sku av DEP for det programmet:
Du går på:

Start --> Kontrollpanel --> System --> Avanserte systeminstillinger --> Avansert (fanen) --> Innstillinger (Ytelse) --> Datakjøringsforhindring (fanen) --> Slå på DEP for alle [blablabla] ..bortsett fra de jeg velger.

Da velger du runfila (.exe) for programme(ene) du vil tillate.

Det bør funke :D

8951899[/snapback]

Lenke til kommentar
Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få løst problemet?

9510404[/snapback]

Bare et forslag: Du kunne jo prøvd å sku av DEP for det programmet:
Du går på:

Start --> Kontrollpanel --> System --> Avanserte systeminstillinger --> Avansert (fanen) --> Innstillinger (Ytelse) --> Datakjøringsforhindring (fanen) --> Slå på DEP for alle [blablabla] ..bortsett fra de jeg velger.

Da velger du runfila (.exe) for programme(ene) du vil tillate.

Det bør funke :D

8951899[/snapback]

9513698[/snapback]

Takk for tipset, men det fungerte dessverre ikke. Er det andre måter man kan eksludere programmer fra brukerkontrollen? Jeg har et par andre programmer også som jeg må godkjenne hver gang jeg starter det (Everest blant annet), så det hadde vært kjekt å kunne legge de til som unntak for UAC.

Lenke til kommentar

Slik kan du gjøre :

Step 1

-Mark your application as administrator application (You need to locate the application executable that needs UAC first)

-Right-click the application Click Properties, and then click the Compatibility tab.

-Under Privilege Level, select the Run this program as an administrator check box, and then click OK.

Step 2

-Change the group policy for UAC

-Open secpol.msc (use the run command)

-Open the security options from the local policies

-Select User Account Control: Behavior of the elevation prompt for administrators in Admin Approval Mode.

-Select elevate without prompting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...