Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man bruke Partition Magic i Vista?

9428049[/snapback]

Ifølge Symantec (som nå eier PartitionMagic8) er ikke Vista støttet.

 

edit: Jeg har prøvd å bruke PM8 (boote fra egen CD) på en maskin som hadde partisjoner som var opprettet og formattert av Vista, og PM8 ga klar beskjed om at den ikke ante hva slags partisjoner det var. Jeg tok ikke sjansen på å bruke PM8 til å endre partisjonsstørrelser i dette tilfellet ...

 

Men Acronis Disk Director Suite 10.0 har nå støtte for Vista, og du kan gjøre det samme med den som med PartitionMagic.

 

Med dagens dollarkurs er det kanskje verdt å spandere $50?

(Velg i så fall riktig "Country", ellers blir det 50 Euro ...)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har også problemer med ratingen. Først hadde jeg 1 GB med RAM og satte inn 2 GB til, slik at jeg fikk 3 GB tilsammen. Og scoren endret seg ikke.

 

Men, så bryr jeg meg heller ikke så mye om scoren, da det ikke har noe å si.

Lenke til kommentar
Oisann, jeg fjernet den, jeg. Noen andre muligheter for meg?

9437017[/snapback]

Søk på diverse torrents, eller få en kompis til å låne deg DVDen når du trenger den. Jeg har selv lastet ned Vista fra torrents, da det eneste som er ulovlig med det er når du bruker feil registreringskode - les: ikke din. 30 dagers evaluering regner jeg dette for.

Lenke til kommentar
Har ingen erfaring fra Xp Pro :)

 

Problemet mitt vet jeg egentlig ikke hva er, eg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å sette opp PCen for eksternt skrivebord.

9446233[/snapback]

Jeg sitter ikke ved noen Vista-maskin akkurat nå, så jeg kan ikke forklare deg det steg for steg, men det er vel ikke verre enn at du gir Vista's innebygde help-system en sjanse og skriver "eksternt skrivebord" i søkfeltet. Da finner du sikkert svar på det du spør etter.

 

(På min XP-maskine kom det bl.a. opp en artikkel om "How to enable Remote Desktop for this machine.")

Lenke til kommentar
Har ingen erfaring fra Xp Pro :)

 

Problemet mitt vet jeg egentlig ikke hva er, eg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å sette opp PCen for eksternt skrivebord.

9446233[/snapback]

 

1. Sørg for å ha en brukerkonto som er passordbeskyttet (gjøres fra kontrollpanel og brukerkontoer dersom du ikke allerede har passord)

 

2. Høyreklikk min datamaskin, og klikk egenskaper.

 

3. Klikk avanserte systeminnstillinger i menyen til venstre.

 

4. Velg arkfanen Eksternt.

Kryss av for å tilate (enten alle som er enklest for å komme igang, eller bare samme versjon av RDP dersom du bare skal koble deg til fra Vista, eller XP som er oppdatert med RDP 6.0)

 

Da er du good to go.

 

Om du har et lokalnettverk er det enkelt å bare teste dette fra en annen maskin ved å fra en annen maskin gå på start, alle programmer, tilbehør, og klikk "tilkobling til ekstert skrivebord"

 

Så skriver du ip adressen til den maskinen du nettopp satte opp til å godta dette i tilkoblingsvinduet som kommer opp. feks 192.168.1.2, eller 10.0.0.2 eller hva den nå måtte hete hos deg.

 

IP adressen på den maskinen som skal fjernstyres kan du enten finne fra nettverkssenter, eller start - kjør skriv cmd og skriv ipconfig i dos vindu. da ser du ip adressen du skal bruke fra den andre maskinen.

Man kan også bruke navet på maskinen i steden for IP adresse.

 

Dersom du skal gjøre dette fra utsiden av lokalnettverk må du gjøre endringer i ruter slik at innkommende anrop blir forwardet til rett maskin, så det er greit å bli kjent med dette på lokalnivå først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...