Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De som ikke orker å vente til SP1 kan laste ned disse to:

http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=41874

Hjelper på ytelse og kompatibillitet, og vil være en del av SP1 når den kommer.

9396491[/snapback]

Men disse blir jo også installert av Windowsupdate ser jeg, (lastet ned, men så at de allerede var installert her), så det gjelder vel bare de som eventuelt har dette avskrudd.

Ellers syns jeg de skal bruke lovlig lang tid på SP1, har i grunn levd i den fantasien at den skulle komme litt før jeg...

Det jeg også lurer litt på er hvor mye nytt det faktisk vil være når den kommer. Det blir jo tydeligvis lite eller ingen ny funksjonalitet, annet enn da feks valgfri disk ved defragmentering, og slike småting. I forhold til versjonen man har på dvd'en er det sikkert mye forskjell, men hvor mye av dette vil vi ikke allerede ha fått gjennom Windowsupdate?

Eller for å si det på en annen måte, sitter MS å gnir på fiks for ting som dvalemodusproblemer, tregt nettverk, IE crash, osv men venter med release gjennom Windowsupdate for å lage en mer imponerende SP1, eller hvordan er dette?

Simen1 Postet i går, 22:44

Ja, du sier noe der. Lurer på hvordan folk fra Lund gleder seg over den nye og flotte Vistaen? 

Ja, sånn går det når det lokale E-verket bruker sære servere... :p

He he, nei men det er jo en litt interessant sak. Etter hva jeg har sett andre steder skal det være noe med måten Vista spør om IP adresser som ikke passer serveren. Noe mer konkret om problemet har jeg ikke sett, selv om en masse tabloider har slått opp denne nyheten. Det er jo "litt i vinden" å disse Vista for tiden. Litt spesielt i den saken er at MS ikke har hørt om det før, og de lover jo en løsning dersom de får mer informasjon.

Det jeg da syns høres litt rart ut er at dette ikke har kommet frem før, dersom dette er et nett med en brukermasse av noe nevneverdi betydning, skulle man tro dette problemet ville dukket opp for lenge siden?

Lenke til kommentar

Kan vi forandre pollen?

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

- Den vil gjøre Vista perfekt.

- Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.

- Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.

- Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.

- Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.

- Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.

Lenke til kommentar

mornsann..leste ikke gjennom hele denne tråden etter svar..så jeg spør:

Jeg kjøpte en acer bærbar pc til skoln hvor jeg fikk med vista...: jeg har lest og sett mye om denne 3d funksjonen ved vinduene som gjør at du kan feste notis lapper bakpå vinduene osv osv..men åssn jeg får til det er jeg ikke helt sikker på..der har dere et spørsmål

Lenke til kommentar

Jeg bruker Vista 32 bit og kjører 128 ppt størrelse på teksten siden jeg kjører 1600 x 1000 skjerm. Hvis jeg bruker 98 må jeg jo bruke forstøllelses glass.

Jeg har dog et program som er nødvendig å kjøre 98 ppt innstilinger for at det skal bli bra, og ikke all teksten forsvinner osv. Det betyr at jeg må def. ppt innstillingene til dette programmet inviduelt.

Noen som aner hvordan jeg kan fikse dette problemeT? Hvis ikke er jeg nødt til å legge inn XP i tilleg. TAkk for svar

Lenke til kommentar

Har et lite problem.

Netshop bygde PCen til meg og installerte da Vista. De la inn en bruker med navnet "Per", men jeg som skal bruke dataen heter "Sindre".

Jeg har gått innpå brukerkontoer og endret navnet til Sindre. Så det står Sindre når jeg skal logge inn osv. Men det er også flere plasser det fortsatt står Per. F.eks. på C:/Users/ så står det bare Per. Og innpå der ligger "Koblinger", "Kontakter", "Musikk" osv. Og der er jo jeg, Sindre som bruker de, men likevel står det fortsatt Per der. Og samme innpå Oppgavebehandling > Brukere. Der står det Per, og ikke Sindre. Har dere peiling på hva jeg kan gjøre for å forandre også dette til Sindre?

Lenke til kommentar

Men er det noe jeg må gjøre på nytt eller noe da? Legge ikoner på skrivebordet på nytt, forandre målmappen til "Musikk" på nytt osv.?

EDIT: Nei, DET gidder jeg ikke! :!: Da må jeg legge til alle programmer på nytt i startup, ordne gadgets på nytt og alt. Da begynner man som om Windows er ny! (Med installerte programmer osv. da selvsagt).

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar
Men er det noe jeg må gjøre på nytt eller noe da? Legge ikoner på skrivebordet på nytt, forandre målmappen til "Musikk" på nytt osv.?

EDIT: Nei, DET gidder jeg ikke! :!: Da må jeg legge til alle programmer på nytt i startup, ordne gadgets på nytt og alt. Da begynner man som om Windows er ny! (Med installerte programmer osv. da selvsagt).

9415856[/snapback]

Men det lukter bedre, nyformatert. :love:

Lenke til kommentar

Jeg har et problem...

Jeg kjører Vista Business, og når jeg skal prøve å bruke PuTTY mot servern min, får jeg bare feilmelding om:

Unable to open connection to xxx.xxx:

Permission Denied

og lignende.. Så, etterpå, logga jeg meg på som administrator istedetfor den pene brukerkontoen min, DA var det rett på! Inget problem!

Så, jeg lurer rett og slett på hva som kan være problemet her. Jeg har prøvd å legge inn alt av administratorrettigheter..

edit:

Vel! Jeg bare flytta putty til C:\ istedetfor nettverksdisken som den lå på, og da fungerte den med en gang! Latterlig..

Er det forresten en måte å tvinge Aero til å fungere? Jeg har bare 1.9 på skrivebordsytelse, 1 på grafikk, men 5.5 og lignende på alle andre.. møkkaskjermkort, men resten er top notch. :)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har "Gratis SMS"-gadget'n i Windows Sidepanel?

Hvordan legger man til kontakter der?

En annet spørsmål.

Kan man bruke Partition Magic i Vista?

edit; Fant det ut. La bare til kontakter i "kontakter" mappa i vista :p

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...