Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trodde jag måtte ha lcd driver før att juster Hz på skjermen i vista. Specielt siden nvida ikke har kontrollpanel som fungerer i 64bit..uanset smått trøtt på vista 64bit.

8814884[/snapback]

Denne var eg ikkje heilt med på... Eg brukar Vista 64-bit og NVIDIA sine drivarar, og der fungerer kontrollpanelet som ein draum. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Litt raskere der, litt større e-penis der. Jeg synes det er verd det. Har ikke kommet borti noen problemer med x64 Vista. Hadde støre problemer med x64 XP dog.

8816106[/snapback]

He he, joda sikkert sant det, og ordtaket sier jo at man må lide for skjønnheten (sin digre e-penis altså). Men jeg har en følelse av at litt for mange bare kaster seg på 64bit, for så i ettertid og oppdage begrensningene.

Ellers har jeg samme erfaring med deg med XP64, det var enda mye værre da, og mange vil sikker som deg oppleve Vista 64 som problemfri.

Det jeg mener er at man bør gå gjennom alle sine device's og forvisse seg om at de faktis har driverstøtte før man velger 64bits, hvis det feks innebærer at man ikke lenger kan bruke sin printer, webcam, eller hva det måtte være er det ikke sikkert det er verdt det.

Dette med 4GB minne er såvidt jeg har forstått et godt argument, men utover det, er det egentlig noe som blir merkbart bedre? Jeg har ikke helt klart å se det selv, men så har jeg heller ikke brukt 64bit over lang tid av grunnene nevnt over, så er åpen for andres erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Hva heter skjermkortet ditt? Det er vel strengt talt ikke nødvendig å justere hz på LCD-skjermer heller?

8814962[/snapback]

Du ser nedan vilket jag har. Får inte opp noen som helst kontrollpanel, det står ett utropstecken i enhetshanteraren. Och noe med att skjermkortet ikke har nog med resurser? Noe om feilkode 12, att den deler I/U...får bara inte løst det :hmm: I oppstart av 3dmark06 mangler IDirect3d9 eller något sådang står det i ett popupvindu.

Angående Mhz på skjermen står det i everest att den e på 1mhz men det må vara feil. Skjermen fungerer ellers bra..

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

Hvordan var nå dette med "Reparer Windows" i Vista?

Det var vel ikke lenger som i XP, og grunnen til at jeg lurer er at jeg skal bytte hardware i en maskin her, men vil helts ungå reinstall (altså clean install). I XP ville jeg da avinnstallert alle drivere, satt inn disken i ny maskin, inn med XP cd'n og kjørt Reparer Windows.

Hva er mulighetene i Vista?

Lenke til kommentar
Det er utrolig hva de finner på. Nå kommer Windows Vista Kitchen Home Basic

Jeg lurer på hvilke funksjoner den får kuttet bort og evt. om den får lag til noen funksjoner..

8826798[/snapback]

Kjøkken- pc må man ha, selv om det kan virke som de krever noe tilvenning hos fruene så langt jeg har erfart.

Men dette med eget OS var jo en god ide, og HP har jo allerede lansert sin Kjøkken pc HP TouchSmart IQ770 som skal være spesialtipasset formålet :p

post-56388-1181496576_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ashol: Mange av programmene vil trolig fungere, men du må regne med at noen programmer blir trøblete. Angående dataene dine så vil nok alt bli liggende. Men jeg regner med du tar litt forholdsregler og tar grundig backup av alt før du starter.

Lenke til kommentar
Har noen verdt borti at harddiskene slår seg av hver gang man restarter maskinen (med vista selfølgelig.) ?

Har det problemet her og nå.

8847629[/snapback]

Endre power plan settings :

8847962[/snapback]

Har gjort det akkurat som du har nå, men harddiskene slår seg fortsatt av når jeg restarter maskinen..

Lenke til kommentar

Er ikke noe 'annet' i Vista som vil slå av harddiskene ved en restart sammenliknet med XP .

Den settingsen jeg linket til 'skrur av diskene' etter IDLE tid .

Om du setter systemet ditt i 'dvale' / 'suspend' vil de jo spinne ned , ellers vil en varm restart ikke medføre at diskene spinnes ned ( skrus av som du kaller det) .

Det skal iallefall ikke skje.

Mulig det er noe feil i ditt system , BIOS , HD kontroller eller liknende.

Lenke til kommentar
Er ikke noe 'annet' i Vista som vil slå av harddiskene ved en restart sammenliknet med XP .

Den settingsen jeg linket til 'skrur av diskene' etter IDLE tid .

Om du setter systemet ditt i 'dvale' / 'suspend' vil de jo spinne ned , ellers vil en varm restart ikke medføre at diskene spinnes ned ( skrus av som du kaller det) .

Det skal iallefall ikke skje.

Mulig det er noe feil i ditt system , BIOS , HD kontroller eller liknende.

8853299[/snapback]

Du har sikkert helt rett, er nok den elendige biosen på kortet som har skylda.

Hadde ikke det problemet på andre pc-en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...