Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så hva bør jeg bruke? 32bit eller 64bit?

8616232[/snapback]

64bit. Det er ikke vanskelig å finne drivere. Bare sjekk på produsentenes hjemmesider før du kjøper OSet så finner du det ut. Det ville jo vært kjipt å måtte ut med 4000 kr nå og finne ut om et år eller to at du må bruke ytterligere 4000 kr på 64bit-utgaven fordi det er "standarden" da.

Lenke til kommentar

Finnes det virkelig noen produsenter som kun lager drivere til Vista 32-bit, ikke Vista x64? Jeg har ikke sett noen som gjør det i allfall, så jeg kan ikke skjønne at det skal være vanskeligere å få tak i drivere til Vista x64. Men så har jeg ikke oversikt over alle drivere heller, derfor spør jeg altså om det finnes eksempler på dette :)

Lenke til kommentar
så hva bør jeg bruke? 32bit eller 64bit?

8616232[/snapback]

64bit. Det er ikke vanskelig å finne drivere. Bare sjekk på produsentenes hjemmesider før du kjøper OSet så finner du det ut. Det ville jo vært kjipt å måtte ut med 4000 kr nå og finne ut om et år eller to at du må bruke ytterligere 4000 kr på 64bit-utgaven fordi det er "standarden" da.

8616529[/snapback]

Det er vel heller mer et gebyr på 120 kroner hvis du skal ha begge versjonene retail. Siden du snakker om 4.000 kroner, må jo det være Vista Ultimate Retail, og den inneholder begge versjonene.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe ny bærbar, og lurer på om det finnes noen gode argumenter for å velge Windows Vista framfor Windows XP? Såvidt jeg har forstått, er Windows Vista treigere enn Windows XP, og egentlig ikke har noen store forbedringer...

Maskina skal brukes til spill og skolearbeid.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe ny bærbar, og lurer på om det finnes noen gode argumenter for å velge Windows Vista framfor Windows XP? Såvidt jeg har forstått, er Windows Vista treigere enn Windows XP, og egentlig ikke har noen store forbedringer...

8619652[/snapback]

Se første post så får du en del gode svar ;)

Lenke til kommentar

8619652[/snapback]

8619769[/snapback]

Sjekka litt, men ble ikke noe klokere... Var linka til masse forskjellige sider da, men gidder ikke å sjekke igjennom alle de.

Håper noen er snill og gir meg en link eller svarer direkte på det jeg spurte om :wee:

Lenke til kommentar

8619652[/snapback]

8619769[/snapback]

Sjekka litt, men ble ikke noe klokere... Var linka til masse forskjellige sider da, men gidder ikke å sjekke igjennom alle de.

Håper noen er snill og gir meg en link eller svarer direkte på det jeg spurte om :wee:

8620001[/snapback]

Får prøve litt jeg da :)

Windows Vista er et mye sikrere operativsystem enn XP. Som sagt er Vista litt tregere enn XP, men jeg merker dette kun når jeg kjører tunge programmer. Så hvis du skal bruke pcen din til en del spilling trenger det ikke være så lurt å velge Vista da dette trekker mye mer ressurser. De ressursene den trekker bruker den til blant annet å indeksere harddisken slik at det blir lettere for deg å finne frem ting ved hjelp av den nye søkefunksjonen. Søkefunksjonen er meeeget bra og når du har blitt vant til den kommer du til å begynne å lete etter den i XP. :p

Når det gjelder til skolearbeid er Vista et helt greit OS. Har prøvd både XP og Vista i skolesammenheng og merker egentlig ikke noen stor forskjell. Vista er som sagt raskere når det kommer til bruk av programmer som ikke trenger så mye kraft, så det går litt fortere i skolesammenheng i Vista, men ikke noe å sette fingeren på egentlig.

Og sist men ikke minst. Vista er et mye penere OS enn XP.

Selv om de krever litt av maskinen er Vista et OS jeg tenker du kommer til å bli fornøyd med. Eneste du må gjøre er å spørre deg selv hvilke spill du skal spille og hvor mye disse krever av maskinen. Er det store tunge spill som krever mye av grafikkortet vil jeg anbefale deg å skaffe en pc med XP.

Og så en liten ting til slutt. Du må huske at XP kommer til å gli bare mer og mer ut og tilslutt er det bare Vista igjen. Så tenk litt over hvor lenge det er til neste gang du kommer til å kjøpe en PC. ;)

Ble kanskje litt langt, men håper det var til hjelp. :)

Lenke til kommentar

Takk :)

Søkefunksjonen hadde sikkert vært grei å ha, men den er ikke så viktig for meg. "Mye sikrere", hva mener du med det? Den irriterende boksen som kommer fram hver bidige gang jeg skal installere eller kjøre et program? Den kommer jeg til å slå av uansett om jeg evt. går for Vista.

Skolearbeid regner jeg med går bra på begge ja.

Jeg bryr meg ikke om hvor pent det er, det trekker jo bare systemressurser.

Det eneste jeg virkelig lurer på er om Windows XP støtter DirectX 10? Eller om jeg må ha Vista for det?

Lenke til kommentar
Takk :)

Søkefunksjonen hadde sikkert vært grei å ha, men den er ikke så viktig for meg. "Mye sikrere", hva mener du med det? Den irriterende boksen som kommer fram hver bidige gang jeg skal installere eller kjøre et program? Den kommer jeg til å slå av uansett om jeg evt. går for Vista.

Skolearbeid regner jeg med går bra på begge ja.

Jeg bryr meg ikke om hvor pent det er, det trekker jo bare systemressurser.

Det eneste jeg virkelig lurer på er om Windows XP støtter DirectX 10? Eller om jeg må ha Vista for det?

8620359[/snapback]

Tror du må ha Vista for å få DirectX 10 ja. Er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...