Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er så tungvindt å måtte holde musa over mappen. For det første tar det lang tid, og for det andre er det vanskelig å sammenlikne størrelsen på to mapper. Hadde vært fint å ha det i Size feltet sånn som filer er, men det er kanskje ikke mulig.

Men det jeg ville ha i statuslinjen er størrelsen på den mappen du har åpen nå. Dette ble vist i XP, og jeg skjønner ikke hvorfor de har tatt det bort.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Har også filmene i undermapper, og mange er alt fra fem til tjue, alt etter hvor du er i alfabetet.

Er forøvrig ikke bestandig det er sånn, men det virker som om Explorer kalkulerer (eller no) ut thumbnailen mange ganger jeg er i mappa...

Lenke til kommentar
Jeg slengte nettopp inn en WD 500GB i pcen, men er det noen som vet hvordan jeg setter navn på den i vista? f.eks E:

8581645[/snapback]

Høyreklikk Computer -> Manage. Klikk på Disk Management. Du kan endre stasjonsbokstav ved å høyreklikke på en disk/partisjon.

Samme måte som i XP, med andre ord.

Hvis du bare skal gi den et navn (som f.eks. System) kan du bare høyreklikke disken i Computer, og velge Properties.

;)

Lenke til kommentar

Hvor mange filer har dere i Vista?

Driver å scaner pcen med AdAware akkurat nå og på antall filer som er scannet står det over 6 millioner!

Dette synes jeg er veldig mye siden jeg ikke lå på mer enn 300.000 - 400.000 i XP.

Er det normalt med så mange i Vista eller er det bare jeg som har veldig mange?

Lenke til kommentar
Tror det er du som har ekstremt mange filer.

8597060[/snapback]

Ja...

Begynner å nærme seg 7 millioner nå :ermm:

Kan da umulig være så mange filer. Har ikke fylt opp mer enn ca. 60 giga...

EDIT: Må ha vært noe galt med scanningen. Mappen den fant alle filene i hadde denne adressen:

C:\Documents and Settings\All User\Application Data\Application Data\Programdata\Programdata\Programdata\Application Data\Programdata\Application Data.....

Sånn fortsatte den veldig langt. Fikk ikke sett hvor langt siden jeg ikke fikk plass på skjermen. Så jeg stoppet scanningen tilslutt og da hadde den kommet over 8 millioner "objects".

Ble nesten litt skremt når jeg så de tallene :(

Endret av _Zero
Lenke til kommentar

Har fått meg en ny bærbar HP Pavillion dv9000 med Vista Ultimate, så jeg må lese denne guiden så jeg får utforsket Vista litt. :)

Det eneste som er ganske irriterende er at den åpner IE7 bestandig fra Google -desktop, selv om jeg har Firefox satt som standard webleser. :thumbdown:

Endret av Kimme
Lenke til kommentar
Det eneste som er ganske irriterende er at den åpner IE7 bestandig fra Google -desktop, selv om jeg har Firefox satt som standard webleser.  :thumbdown:

8608564[/snapback]

Kjeft på Google =)

De som har kodet inn det, hvis linker fra andre programm åpner i Firefox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...