Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Leste denne artikkelen på HW.no-forsiden ("Vista-beta på vei ut"). Kan alle betatestere få Vista billigere, også hvis man ikke har levert noen bugrapporter?

 

Hvor mye billigere er det snakk om, og gjelder det alle versjoner?

Hvor får man tak i det?

 

Vet ikke om dette er tatt opp tidligere i tråden, i så fall, gi meg gjerne en link.  :)

8471931[/snapback]

Tillater meg å bumpe denne... Tilgi meg hvis det er tatt opp tidligere i tråden, hadde i så fall satt pris på et hint om hvor det står. :)

 

har fat32 på pc'n :(, noen som vet hvordan man får til NTFS?

man må nemlig ha det for å installere vista. :(

8493886[/snapback]

Det enkleste er vel å gjøre det under installasjonen av Vista, som syar2003 nevnte. Du må/bør jo i alle fall formatere eller opprette en ny partisjon til Vista.

Sjekk alternativene under installasjonen. Og husk basckup! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... Står nå mellom å prøve Radeon 9500 driverene til Vista eller 9200 driverene til XP på Vista, skjermkortet mitt er 9200, help anyone?

 

EDIT: XP driverene funket iallefall ikkje.

 

EDIT2: Ingen av driverene funket, eg sitter da her med Vista uten grafikkdrivere med 2 skjermsoppsett hvor bare en skjerm virker, og det er den eg vanligvis bruker som alternate, den står da i en posisjon hvor eg får fryktelig vondt i nakken av å bruke den fast =/ Greier rett og slett ikkje å få den til å forstå at det ikkje er LCD'en som er hovedskjerm, får ikkje forandret noe, den boksen med "primary screen" er grå slik at eg ikkje kan trykke på den :hmm: Noen som kan hjelpe?

 

EDIT3: Fikset det ved å dra ut kontakten til LCD'en og restarte, slik at billedrørs skjermen ble main, koblet så til igjen LCD'en og satt den til extend desktop, men det var da fryktelig tungvint :hmm:

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Jeg har Windows Vista Ultimate 32-bit.

Når jeg starter den opp så viser de vanlige tingene med hvit skrift og svart bakgrunn, men så blir skjermen helt svart. :no: Så står det

Ugyldig bot.ini-fil
Starter opp fra C:\Windows\

Til slutt blir skjermen svart med en liten prikk som blinker i venstre hjørne oppe :cry:

 

Blir det bra igjen hvis jeg installerer Vista på nytt? Hvis ikke, hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Jeg har Windows Vista Ultimate 32-bit.

Når jeg starter den opp så viser de vanlige tingene med hvit skrift og svart bakgrunn, men så blir skjermen helt svart. :no:  Så står det

Ugyldig bot.ini-fil
Starter opp fra C:\Windows\

Til slutt blir skjermen svart med en liten prikk som blinker i venstre hjørne oppe :cry:

 

Blir det bra igjen hvis jeg installerer Vista på nytt? Hvis ikke, hva kan jeg gjøre?

8520327[/snapback]

Sett inn Vista Cden. Boot fra den/ start opp fra innstalasjons cdeen.

Deretter går du inn og velger reparer oppstarten. Med denne funksjonen kan du få fikset oppstarten din. Sannsynligvis har du en xp liggenede på samme eller en annen disk som skaper krøll. Du får sannsynligvis ikke muligheten til å starte opp XP etter denne boot fixen, men det kan lett fikses etterpå med VistaBootpro eller hva det nå heter.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke har cd'en da? Må jeg kjøpe nytt Vista?

 

Har du orginal Vista?, du må jo ta vare på dvden om du har kjøpt det.

 

Om du har orginalen kan du jo ringe til Microsoft Norge så får du sikkert ny dvd om du gir dem lisens koden din.

 

Om du ikke har orginalen er det jo bare å si fra så ikke mange forum medlemmer prøve å hjelpe deg uten nytte. Bare for å ha den biten klar før du får videre hjelp :)

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg xp cden til å virke, så da får jeg bare kjøpe en upgradeversjon av vista til en drøy tusenlapp.

 

1. Upgradeversjonen er vel for å installere "oppå" xp?

2. Er det noen ulemper med upgradeversjon?

3. Hva er forskjell på 32-bit og 64-bit?

4. Bør jeg kjøpe denne https://prisguiden.no/product.php?productId=60086

eller denne https://prisguiden.no/product.php?productId=63211

(samme om det er norsk eller engelsk)

5. Siden min Vista ikke virker, så installerer jeg xp på så det blir billig å kjøpe vista upgrade version, men har jeg da på en måte 3 operativsystemer oppå hverandre, så det tar 3 ganger mer plass?

 

Mange spørsmål, men tusen takk for svar :thumbup:

Endret av Ashol
Lenke til kommentar
Nå fikk jeg xp cden til å virke, så da får jeg bare kjøpe en upgradeversjon av vista til en drøy tusenlapp.

 

1. Upgradeversjonen er vel for å installere "oppå" xp?

2. Er det noen ulemper med upgradeversjon?

3. Hva er forskjell på 32-bit og 64-bit?

4. Bør jeg kjøpe denne https://prisguiden.no/product.php?productId=60086

eller denne https://prisguiden.no/product.php?productId=63211

(samme om det er norsk eller engelsk)

5. Siden min Vista ikke virker, så installerer jeg xp på så det blir billig å kjøpe vista upgrade version, men har jeg da på en måte 3 operativsystemer oppå hverandre, så det tar 3 ganger mer plass?

 

Mange spørsmål, men tusen takk for svar :thumbup:

8534059[/snapback]

1. Du kan installere den over XP og beholde gamle programmer osv, men som MeVoN viser til, finnes det en metode som gjør at du ikke trenger å ha XP installert fra før.

 

2. Egentlig ikke, ettersom man ikke trenger XP fra før likevel. Blir litt mer tungvint å installere, da.

 

3. Du kan bruke 64 bit hvis du har 64 bit prosessor. 32 bit kan brukes uansett. Overlater til noen andre å utdype forskjellen, men 64 bit kan gå litt fortere på enkelte områder.

 

4. OEM-versjonen kan bare brukes på en PC, dvs. du kan ikke bytte hovedkort. Jeg ville kjøpt oppgraderingsversjonen, men det kommer litt an på hva du skal ha den til.

 

5. Vet ikke om jeg skjønte det spørsmålet helt, men du kan se på C-stasjonen (eller hvor du nå har windows) om det ligger en mappe som heter "Windows.old" der. Det er i så fall den gamle windows-installasjonen, og du kan slette den (om det ikke er noe der som du vil trenge).

 

;)

_____________________

 

Savner forresten fortsatt et svar på spørsmålet mitt øverst på denne siden... :roll:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Nå som nye grafikkdrivere til Vista har kommet, vil det være mulig å få til akseptabel ytelse i BF2 og CSS? Under Vista fikk jeg en framedrop på 20 elns i BF2 og konstant lag i CSS. Noen som har testet de nye driverne?

8574998[/snapback]

Jeg har også problemer med framedrop i bf2 i vista, men med de nyeste driverne fra nvidia så startet ikke en gang spillet :p Men det er ikke sikkert at det er driverne som har skylden siden jeg har reinstallerte i mellomtiden.

Lenke til kommentar

I Vista så står ikke lenger størrelsen på den mappen man har åpen i Explorer i detaljer/status linjen nederst i vinduet. Det gjorde det i XP. Hvorfor har de fjernet det? Går det ann å få det tilbake?

 

Jeg vil gjerne også ha en måte å vise størrelsen på mappene i Size feltet når man har på detaljert visning, hvis det finnes. Skjønner ikke hvorfor det ikke vises, kan jo ikke være vanskelig å legge til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...