Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en gammel skanner her (HP ScanJet3300C) som ikke Vista klarte å installere, hva skal jeg gjøre da?

Jeg sjekket på sidene til HP og der står det at det ikke kommer noen Vista drivere for den skanneren.

Er det noen andre jeg kan bruke?

8469699[/snapback]

Du må nok bite i det sure eplet her .

Hadde selv samme problem med en Canon Inkjet S750 under XP64bits da Canon ikke leverte 64bits drivere til denne.

Kjører du Vista 32bits skulle du kunne tvinge inn XP versjonen installasjonen/driverene for scanneren .

Dette gjør du ved å

-Skru av UAC

-Enable Administrator kontoen

-Logge inn som "true" Admin

-Installere XP driverene/setupen for scanneren.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Jeg har en gammel skanner her (HP ScanJet3300C) som ikke Vista klarte å installere, hva skal jeg gjøre da?

Jeg sjekket på sidene til HP og der står det at det ikke kommer noen Vista drivere for den skanneren.

Er det noen andre jeg kan bruke?

8469699[/snapback]

Du må nok bite i det sure eplet her .

Hadde selv samme problem med en Canon Inkjet S750 under XP64bits da Canon ikke leverte 64bits drivere til denne.

Kjører du Vista 32bits skulle du kunne tvinge inn XP versjonen installasjonen/driverene for scanneren .

Dette gjør du ved å

-Skru av UAC

-Enable Administrator kontoen

-Logge inn som "true" Admin

-Installere XP driverene/setupen for scanneren.

8470059[/snapback]

Bruker 32bits versjonen ja. For prøve det, takker. :)

Lenke til kommentar

YES!

Da var Vista sendt.

Bestilling av Microsoft Office-oppgradering 1925699 er blitt sendt

Takk for at du sendte en bestilling av Windows Vista Home Premium 32-bit DVD OEM.

Bestillingen er sendt. Du mottar bestillingen i løpet av 3 uker. Hvis du ikke har mottatt bestillingen, kan du kontakte oss via e-post [email protected] innen 1. mai for engelskspråklige versjoner av produktet og 1. juni 2007 for ikke-engelskspråklige versjoner av produktet slik at vi kan undersøke saken og sende din bestilling.

Desverre har jeg ikke noen maskin nå jeg kan installere dette på :(

Lenke til kommentar
YES!

Da var Vista sendt.

Bestilling av Microsoft Office-oppgradering 1925699 er blitt sendt

Takk for at du sendte en bestilling av Windows Vista Home Premium 32-bit DVD OEM.

Bestillingen er sendt. Du mottar bestillingen i løpet av 3 uker. Hvis du ikke har mottatt bestillingen, kan du kontakte oss via e-post [email protected] innen 1. mai for engelskspråklige versjoner av produktet og 1. juni 2007 for ikke-engelskspråklige versjoner av produktet slik at vi kan undersøke saken og sende din bestilling.

Desverre har jeg ikke noen maskin nå jeg kan installere dette på :(

8470618[/snapback]

Hvilken maskin brukte du under bestillingen da?

Lenke til kommentar

Leste denne artikkelen på HW.no-forsiden ("Vista-beta på vei ut"). Kan alle betatestere få Vista billigere, også hvis man ikke har levert noen bugrapporter?

Hvor mye billigere er det snakk om, og gjelder det alle versjoner?

Hvor får man tak i det?

Vet ikke om dette er tatt opp tidligere i tråden, i så fall, gi meg gjerne en link. :)

Lenke til kommentar
Det heter Soundmanager (eller noe i den duren), og det fjerner du fra startup under msconfig.  :)

8472466[/snapback]

Hvorfor skal det være så innviklet?

Har inntrykk av at det er vanskeligere (for amatører i det minste) å fjerne ting i Vista.

8475057[/snapback]

Hehe...

Du bruker akkurat samme fremgangsmåte som i XP da :cool:

Lenke til kommentar

Noen som har samme problem som meg?

Når jeg prøver å boote Vista, så får jeg opp at Bootmgr.exe mangler. Så restarter jeg og putter i Vista DVDen så starter maskinen uten problem..

Jeg har lest at en løsning er å koble fra alle harddiskene utenom disken man innstallerer på, men det syns jeg er tungvindt og gidder ikke å innstallere på nytt.

Noen som har en enklere løsning?

Lenke til kommentar

Det er f*** ikke meninga at det skal bli Vista på meg..

Fikk mail fra Moduslink i dag. Versjonen av Vista jeg bestilte var ikke kompatibel med pcen min (?! :realmad: !?). Kan noen vennligst forklare den? Jeg har en pc som ble kjøpt 19. januar i år og som kvalifiserte for gratis oppgradering. 23. januar bestiller jeg oppgradering fra WinXP MCE til Vista Home Premium 32-bit, og så får jeg beskjed om at det ikke ville funka på pcen min?

Blei oppfordra til å bestille på nytt nå da. Så da er det gjort. Minst 6 nye uker på vent igjen, mest trolig for å få beskjed om at det har skjært seg nok en gang.

DA blir det piratversjon på meg. Da sender jeg de forbannede 150 norske kronene i en adressert konvolutt til Microsoft og forteller hva slags programvare jeg kjører. De skal med glede få en kopi av alt av mailer og kvitteringer jeg har samlet opp. Det er en pen liten haug. 4 dager til den absolutte fristen for bestilling av oppgradering nå, så får ikke et tredje forsøk heller.

Men jeg vil som sagt gjerne vite på hvilket grunnlag de kan si at Vista ikke vil kjøre på pcen min? Alt av språk osv stemte overens (norsk-norsk) og jeg fikk ikke mulighet til å velge annet enn Vista HP 32-bit norsk noen av gangene.

Lenke til kommentar
Hvilken maskin brukte du under bestillingen da?

8471841[/snapback]

En ASUS F3Jp bærbar maskin. Sitter nå på moren min sin.

..Bjørnar..: Synd å høre. Synes selv det har vært et styr med denne registreringen. Du får prøve å få kontakt med noen innefon MS Norge som kan hjelpe deg. De kan kanskje forklare hva som er galt osv.

Lenke til kommentar
Hvordan stopper jeg dette ikonet fra å starte med windows?

8472128[/snapback]

Sjekk alltid programmets innstillinger:

Prøv først å høyreklikk ikonet og let etter Innstillinger/Settings. Skal være en boks hvor man huker av "Vis i statusfeltet" elns.

Ellers kan man bruke Windows Defender til å kontrollere oppstartsprogrammer. Du finner dem under Verktøy | Programvareutforsker | Oppstartsprogrammer i nedtrekksmenyen.

post-4862-1177593729_thumb.jpg

Trykk på knappen Vis for alle brukere hvis Fjern og Deaktiver-knappene er grået ut.

Lenke til kommentar

Jeg har fått litt problemer med vistaen min i det siste. Den henger seg opp kanskje en gang daglig. Ctrl+alt+delete fungerer ikke. Systemet låser seg ikke. Jeg kan gå inn på startmenyen, trykke kjør, men hvis jeg prøver å åpne noe, skjer det ingenting. Hvis jeg velger start->slå av datamaskinen skjer det heller ingenting.

Selv om det bare er noe som henger seg opp, er den eneste løsningen å skru av datamaskinen manuelt.

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...