Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hm..  og du bruker en logitech bluetooth dongle som du fikk med logitech ?

 

Jepp og heta ny vistadriver på siden deres .

 

Bruker dette:

Logitech® diNovo™ Media Desktop™ Laser

 

12211.jpg

 

Drivern henta jeg hær:

 

http://www.logitech.com/index.cfm/download...CONTENTID=11020

8416229[/snapback]

 

Har dette jeg : Logitech® diNovo Edge™

 

Lastet ned driver fra logitech, men la nå merke til at den driveren du bruker heter "bluetooth driver" , må ta en titt om det er noe lignende for mitt :)

 

EDIT : Tror du det er mulig at jeg kan bruke den driveren som du linket til ?

 

13087.jpg

Endret av Silver2k
Lenke til kommentar
Tror du det er mulig at jeg kan bruke den driveren som du linket til ?

 

Det er bare å prøve den,fungerer den ikke så ta den bort igjen.

8420624[/snapback]

 

will do, senere når jeg kommer hjem i dag :)

 

I'll keep you posted . Takk for svar :)

8420977[/snapback]

 

 

Den vil nok funke ja, begge er setpoint 3.3.

 

Forskjellen på de to er at den snekker`n linker til, er bluetoothprogramvare fra widcomm inkludert.

Lenke til kommentar
Tror du det er mulig at jeg kan bruke den driveren som du linket til ?

 

Det er bare å prøve den,fungerer den ikke så ta den bort igjen.

8420624[/snapback]

 

will do, senere når jeg kommer hjem i dag :)

 

I'll keep you posted . Takk for svar :)

8420977[/snapback]

 

 

Den vil nok funke ja, begge er setpoint 3.3.

 

Forskjellen på de to er at den snekker`n linker til, er bluetoothprogramvare fra widcomm inkludert.

8421329[/snapback]

 

Avinnstallerte gamle drivere, og la inn de nye og sliter fortsatt med samme problem ;/

 

Ingen ikoner i tray, og ingen ikoner i kontrollpanel, men tastatur fungerer utmerket... Blir vel nødt til å kjøpe en annen dongle for å få d til å fungere :/

 

Uansett, takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Har lyst til å instalere XP igjen siden det er en del ting som ikke virker i Vista. Men går ikke til å boote fra cd!

 

kan noen hjelpe meg?

8453045[/snapback]

Det er en guide til booting fra CD her. Jeg regner med du bare må huske å trykke en tast for å starte fra CDen eller bare endre boot-rekkefølgen i bios.

 

Ellers så er du ikke den eneste som ønsker å oppgradere fra Vista til XP. I samme slengen vil jeg lenke en artikkel som illustrerer hvor tregt Vista kan gjøre en PC. Ytelse og problemer tvingte meg også tilbake fra Vsita til XP. Nå har jeg begynt å lukte litt på andre alternativer og har en overgangsfase der jeg dualbooter XP og Ubuntu.

Lenke til kommentar
Har lyst til å instalere XP igjen siden det er en del ting som ikke virker i Vista. Men går ikke til å boote fra cd!

 

kan noen hjelpe meg?

8453045[/snapback]

Det er en guide til booting fra CD her. Jeg regner med du bare må huske å trykke en tast for å starte fra CDen eller bare endre boot-rekkefølgen i bios.

 

Ellers så er du ikke den eneste som ønsker å oppgradere fra Vista til XP. I samme slengen vil jeg lenke en artikkel som illustrerer hvor tregt Vista kan gjøre en PC. Ytelse og problemer tvingte meg også tilbake fra Vsita til XP. Nå har jeg begynt å lukte litt på andre alternativer og har en overgangsfase der jeg dualbooter XP og Ubuntu.

8453283[/snapback]

 

Så på den linken din og må si jeg ikke fatter dette med problemer med for lite minne, nå har jeg lenge kjørt med 1 gig ram og forbruket lå på ca 41% og dær ligger det fortsatt med dobbelt så mye ram,hastigheten er det ikke målbar forskjell på, maskinen oppførte seg perfekt tidligere og bootet like raskt som den gjør nå .

Hva kan så være årsaken til at enkelte opplever at det går tregt .

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Vista innstallert en stund. Det er business versjonen, 32-bit. Helt siden starten har jeg hatt problemer med skjermkort driverne.

Eneste driveren som fungerer, det vil si bare inne på desktopen, all 3d-ender opp med at skjermen går svart og "no signal", er den driveren som va innstallert med Vista.

Skjermkortet jeg har er XFX 7900GT. Jeg har prøvd alle driverne som er kommet, både beta'er og offisielle, alle har resultert i det samme. Enten får jeg svart skjerm eller så henger PC'en seg.

Idag innstallert jeg den nyeste driveren, datert 17-april tror jeg, og til min store forskrekkelse og ikkje minst overreskalse kom jeg inn i på desktopen og ikke minst fungerte spill!

Men selvfølgelig førte dette til en ny feil, selvfølgelig kan ikke alt fungere slik som det skal!

 

Det som skjer nå er at jeg får ikke tatt høyere oppløsning enn 1024x768 pixler, som er alt for lite. Jeg klarer ikke å stille "bar'en" høyere. 1024x768 er det høyeste den går til. På min skjerm Hercules Prophetview (17") er min native oppløsning 1280x1024. Driver til skjerm er innstallert. Dette problemet hadde jeg ikke med den aller første driveren til skjermkortet, men da funket ikke noe 3d-applikasjoner.

Noen tips til hvordan jeg kan få fikset dette eller om andre har støtt på samme problem og har noen tips? Så nå kan jeg spille, men med for lav oppløsning. Kan ikke stille høyere oppløøsning på desktop eller inne i spill

Er ca 15min fra i å innstallere et annet OS om ikke dette kommer til å fungere.

 

Help needed!

 

Paul

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Fikk min express upgrade versjon av Vista Home Premium i dag! Må si jeg ble litt overrasket når jeg fant ut at jeg bare trengte å skrive inn cd-keyen på den versjonen jeg har installert fra før av. Trodde jeg måtte kjøre enn oppgradering siden jeg kjørte en clean install for en stund siden.

 

Men men, jeg klager ikke. :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Vista innstallert en stund. Det er business versjonen, 32-bit. Helt siden starten har jeg hatt problemer med skjermkort driverne.

Eneste driveren som fungerer, det vil si bare inne på desktopen, all 3d-ender opp med at skjermen går svart og "no signal", er den driveren som va innstallert med Vista.

Skjermkortet jeg har er XFX 7900GT. Jeg har prøvd alle driverne som er kommet, både beta'er og offisielle, alle har resultert i det samme. Enten får jeg svart skjerm eller så henger PC'en seg.

Idag innstallert jeg den nyeste driveren, datert 17-april tror jeg, og til min store forskrekkelse og ikkje minst overreskalse kom jeg inn i på desktopen og ikke minst fungerte spill!

Men selvfølgelig førte dette til en ny feil, selvfølgelig kan ikke alt fungere slik som det skal!

 

Det som skjer nå er at jeg får ikke tatt høyere oppløsning enn 1024x768 pixler, som er alt for lite. Jeg klarer ikke å stille "bar'en" høyere. 1024x768 er det høyeste den går til. På min skjerm Hercules Prophetview (17") er min native oppløsning 1280x1024. Driver til skjerm er innstallert. Dette problemet hadde jeg ikke med den aller første driveren til skjermkortet, men da funket ikke noe 3d-applikasjoner.

Noen tips til hvordan jeg kan få fikset dette eller om andre har støtt på samme problem og har noen tips? Så nå kan jeg spille, men med for lav oppløsning. Kan ikke stille høyere oppløøsning på desktop eller inne i spill

Er ca 15min fra i å innstallere et annet OS om ikke dette kommer til å fungere.

 

Help needed!

 

Paul

8456062[/snapback]

 

 

Selv har jeg et 7950 kort og det kjører problemfritt,først brukte jeg en driver som startet med 98 xxx og nå har jeg en som er 158,18 begge fungerer fint og jeg kjører med en oppløsning på 1680 x 1050

Lenke til kommentar
Quick question:

Jeg bruker samurize, men for at det skal funke ordentlig må det kjøres som administrator.

 

Hvordan gjør jeg slikt at samurize starter med windows som admin? Uten at jeg på trykke tillat hver gang?

8450956[/snapback]

Nei

Må ikke tillate hver gang. Men hvis jeg vil at den skal kunne bruke perfmon så må jeg kjøre som admin :(

8451651[/snapback]

BUMP :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...