Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Har innstallert språkpakke, byttet, endret input til engelsk og restartet ørten ganger.

Starter alltid med norsk påloggingsskjerm, "Passord" osv, men bytter der til engelsk. Står og fortsatt lørdag ved tray, men resten er engelsk.

Ingen dreamscene på windows update.

edit> Har provd aa ikke endre visningspraak og, men ingen dreamscene. Merkelig.

edit> Engelsk fra Storbritannia gjorde susen.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg har gjort for å få dreamscene er å installere engelsk språk, så satt standard inndataspråk til engelsk.

Har ikke endret visningsspråk.

kontrollpanel - innstillinger for region å språk - tastatur og språk - endre tastaturer - standard inndataspråk - engelsk.

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Er det noen av dere andre som må spille Counter Strike : Source uten antialiasing i Vista for å få ytelsen man skal ha?

Med mitt 7900GTX under XP lå jeg i snitt på godt over 100 fps i CSS med 1600x1200 oppløsning og 4X AA. Når jeg prøvde det samme i Vista, så droppa fps'n ned på 30 tallet. Men skrur jeg av AA, så får jeg normal fps som jeg hadde i XP. Bruker 101.70 driverene som er de nyeste. Siden ikke AA funker særlig bra, så spiller jeg i 1920x1440 oppløsning og godt over 100 fps.

Må jeg bare vente på nyere drivere fra nVidia som skal fixe dette, eller finnes det ett triks jeg ikke vet om?

8380366[/snapback]

Går fint med AA på hos meg, ikke store forskjellen i ytelse.

8380621[/snapback]

Ja med så er ditt skjermkort dobbelt så raskt som mitt da... :roll:

Lenke til kommentar

Sitter her i Vista, uten lyd. Ingenting av lyd funker, niks, nada. Grønt uttak har jeg hodetelefonene inn i. Den det står et lite bilde som signaliserer ut-lyd på altså.

Nå flytta jeg headphones-ledningen over til inndata, dvs den røde inngangen det er et lite bilde av en mikrofon ved. Et voilá, lyden dukker opp.

Hvorfor har disse bytta plass i Vista? Hvordan setter jeg de tilbake til slik det var i XP? Jeg vil unngå å måtte bytte inngang hver gang jeg bytter mellom XP/Vista.

Lenke til kommentar
Hva er forskjell på Fullversjon, Oppgradering, Retail og DVD versjon?

8384584[/snapback]

Med fullversjon så mener kanskje noen Windows Vista Ultimate som inneholder alt. F.eks Windows Vista Ultimate upgrade er billigere enn vanlig Vista, men da må du f.eks ha XP fra før av på Pc'en. Alle instillinger blir overført til Vista. Med retail så mener man vel det som faktisk selges i butikker. Alle Vista-versjoner kommer på DVD i dag om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Fullversjon/retail: Kan kjøpast utan noko "om og men", og kan installerast på kva for ein PC som helst så lenge det berre er aktivert på ein PC om gongen. Dette er den dyraste varianten.

Oppgradering: Mykje det same som fullversjon/retail, men billegare. Krev at Windows XP er installert på den maskina du skal leggje inn Vista på (det er ikkje lenger nok med å berre setje inn XP-plata under installasjon, slik det var før).

OEM-versjon: Eg reknar med det er denne du tenkjer på når du seier "DVD-versjon"? OEM-versjonen skal berre seljast i lag med nye PCar, evt. i lag med PC-komponentar (eg kjøpte min saman med eit nytt skjermkort, til dømes). Denne utgåva av Vista vert då låst til den PCen du installerer på, då nærare bestemt hovudkortet. Så viss du skifter PC/hovudkort, så må du kjøpe ny lisens. (Unntak: Viss du må bytte skjermkort grunna feil på det gamle, og får att eit makan eller tilsvarande frå same produsent, så treng du ikkje kjøpe ny lisens.)

Eg vonar dette kan vere til hjelp. :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Sitter her i Vista, uten lyd. Ingenting av lyd funker, niks, nada. Grønt uttak har jeg hodetelefonene inn i. Den det står et lite bilde som signaliserer ut-lyd på altså.

Nå flytta jeg headphones-ledningen over til inndata, dvs den røde inngangen det er et lite bilde av en mikrofon ved. Et voilá, lyden dukker opp.

Hvorfor har disse bytta plass i Vista? Hvordan setter jeg de tilbake til slik det var i XP? Jeg vil unngå å måtte bytte inngang hver gang jeg bytter mellom XP/Vista.

8384427[/snapback]

Du skriver ikke hvilket lydkort du har. Jeg bruker det integrerte på hovedkortet, et Realtek HD Audio. I kontrollpanelet til dette, kan jeg endre på inn/utganger. F.eks. har jeg et par høyttalere foran dataskjermen koblet til "den grønne" kontakten (fronthøyttalere). Når jeg kobler til stereoanlegget på Senter/Sub-kontakten, dukker det opp et vindu hvor jeg velger hva slags utgang jeg vil ha (velger da fronthøyttalere).

Lenke til kommentar

Okey, et lite spørsmål ang Vista og Bluetooth....

Har kjøpt meg et Logitech "edge" tastatur, hvor det følger med en logitech bluetooth dongle... Tastaturet funker perfekt.

Det jeg lurer på, er om det er mulig å stille inn eller "slå på" bluetooth i vista, slik at jeg kan koble til min "SE k800i" til maskina...

:)

Har prøvd med "hjelp" i vista, og da sies det at det er muligheter for innstillinger angående bluetootht i vista, noe jeg ikke finner.

Takk til den som kan hjelpe meg : ) PS : Vista ultimate

Lenke til kommentar

dabear: Først må du installere lydkort-driver. Sjekk hovedkort-produsentens hjemmeside. Ev. Intel, hvis det er Intel HD Audio du har. Mitt Realtek kontrollpanel ligger under Andre Innstillinger i Vistas kontrollpanel, sjekk ev. også under Maskinvare | Lyd. Du kan også bruke søkeboksen i kontrollpanelet :)

Silver2k: Har du installert driver til Bluetooth, så skal det ligge et ikon for dette i systemstatus-feltet (nede ved klokka). Ev. sjekk kontrollpanelet, og søk etter Bluetooth i søkeboksen der. Du kan jo også sjekke Logitech sine nettsider.

Lenke til kommentar
Silver2k: Har du installert driver til Bluetooth, så skal det ligge et ikon for dette i systemstatus-feltet (nede ved klokka). Ev. sjekk kontrollpanelet, og søk etter Bluetooth i søkeboksen der. Du kan jo også sjekke Logitech sine nettsider.

Nå er jeg ikke helt sikker på "hvilken" driver du mener, men logitech driver for tastaturet har jeg innstallert, og som sagt fungerer både driver og tastatur ypperlig;P

Det ligger ikke noe ikon i tray... og det er ikke noe bluetooth innstillinger på kontrollpanelet :) Logitech har ingen annen informasjon enn tastaturet selv....

andre ideer ? :hmm:

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt sikker på "hvilken" driver du mener, men logitech driver for tastaturet har jeg innstallert, og som sagt fungerer både driver og tastatur ypperlig;P

Det ligger ikke noe ikon i tray... og det er ikke noe bluetooth innstillinger på kontrollpanelet :) Logitech har ingen annen informasjon enn tastaturet selv....

8395093[/snapback]

Merkelig hos meg ligger dette ikonet i kontrollpanelet og dær finner jeg både mitt Logitech tastatur og min K800i :hmm:

Lenke til kommentar

8395093[/snapback]

Merkelig hos meg ligger dette ikonet i kontrollpanelet og dær finner jeg både mitt Logitech tastatur og min K800i :hmm:

8414762[/snapback]

hm.. :hmm: og du bruker en logitech bluetooth dongle som du fikk med logitech ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...