Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Hvilken Vista type er best for gaming/ videoredigering?

8366921[/snapback]

Windows Vista Ultimate x86. synes JEG er best da. men sier ikke at du skal bruke den. men det er den som er kåra til den beste og + at det er den dyreste hvis du har tenkt å kjøpe deg vista :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken Vista type er best for gaming/ videoredigering?

8366921[/snapback]

Se tabellen i første innlegg under "de ulike versjonene". Finn den utgaven som egner seg best til videoredigering og spill, men samtidig minst mulig ting du ikke trenger. De tingene som er overflødige tar bare opp systemressurser og øker bare prisen.

 

Jeg vil gjette på at Home Premium eller Home Basic egner seg best i ditt tilfelle. Hvis videoredigeringsprogrammet, spillene og maskinvaren din støtter 64bit-utgaven så ville jeg gått for den.

Lenke til kommentar

1915: Det er en rimelig kjent bug i Vista som får overføringer, både lokalt og over nettverk, til å gå forferdelig treigt. Jeg får ofte hastigheter langt under 1 MB/s mellom to interne harddisker i PC-en min, og eneste løsning jeg har funnet er å bruke total commander til større filoverføringer.

 

Det finnes dog en hotfix som skal fikse en bug som går på trege overføringer over nettverk (eller noe i den duren). Jeg har ikke oversikt over hvilke sider som har slike, siden de egentlig kun skal være tilgjengelige hvis man kontakter MS direkte.

Lenke til kommentar
1915: Det er en rimelig kjent bug i Vista som får overføringer, både lokalt og over nettverk, til å gå forferdelig treigt. Jeg får ofte hastigheter langt under 1 MB/s mellom to interne harddisker i PC-en min, og eneste løsning jeg har funnet er å bruke total commander til større filoverføringer.

 

Det finnes dog en hotfix som skal fikse en bug som går på trege overføringer over nettverk (eller noe i den duren). Jeg har ikke oversikt over hvilke sider som har slike, siden de egentlig kun skal være tilgjengelige hvis man kontakter MS direkte.

8378648[/snapback]

 

Hva bør egentlig normal hastighet ligge på?

 

 

Jeg får stadig feilmeldinger om at Rundll32 har sluttet å virke. Noen andre som er borti det?

Lenke til kommentar

Er det noen av dere andre som må spille Counter Strike : Source uten antialiasing i Vista for å få ytelsen man skal ha?

 

Med mitt 7900GTX under XP lå jeg i snitt på godt over 100 fps i CSS med 1600x1200 oppløsning og 4X AA. Når jeg prøvde det samme i Vista, så droppa fps'n ned på 30 tallet. Men skrur jeg av AA, så får jeg normal fps som jeg hadde i XP. Bruker 101.70 driverene som er de nyeste. Siden ikke AA funker særlig bra, så spiller jeg i 1920x1440 oppløsning og godt over 100 fps.

 

Må jeg bare vente på nyere drivere fra nVidia som skal fixe dette, eller finnes det ett triks jeg ikke vet om?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Er det noen av dere andre som må spille Counter Strike : Source uten antialiasing i Vista for å få ytelsen man skal ha?

 

Med mitt 7900GTX under XP lå jeg i snitt på godt over 100 fps i CSS med 1600x1200 oppløsning og 4X AA. Når jeg prøvde det samme i Vista, så droppa fps'n ned på 30 tallet. Men skrur jeg av AA, så får jeg normal fps som jeg hadde i XP. Bruker 101.70 driverene som er de nyeste. Siden ikke AA funker særlig bra, så spiller jeg i 1920x1440 oppløsning og godt over 100 fps.

 

Må jeg bare vente på nyere drivere fra nVidia som skal fixe dette, eller finnes det ett triks jeg ikke vet om?

8380366[/snapback]

 

Går fint med AA på hos meg, ikke store forskjellen i ytelse.

Lenke til kommentar

1:

Ønsker å få prøvd ut DreamScene. Leser på microsoft sine sider at den er tilgjengelig via WindowsUpdate, men finner ingenting hverken der eller på Ultimate Extras. Hmm?

 

2:

Jeg hadde med en ekstra harddisk som er brukt fra før inn i min nye PC. En mappe der har all min musikk. Endret "Musikk" i Min Bruker-mappen til å redirecte til denne gamle musikk-mappen, men da mistet den sitt fine blå ikon i start-meny osv.. Hvordan finne tilbake til standard Vista-musikk-ikon?

 

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
1:

Ønsker å få prøvd ut DreamScene. Leser på microsoft sine sider at den er tilgjengelig via WindowsUpdate, men finner ingenting hverken der eller på Ultimate Extras. Hmm?

 

2:

Jeg hadde med en ekstra harddisk som er brukt fra før inn i min nye PC. En mappe der har all min musikk. Endret "Musikk" i Min Bruker-mappen til å redirecte til denne gamle musikk-mappen, men da mistet den sitt fine blå ikon i start-meny osv.. Hvordan finne tilbake til standard Vista-musikk-ikon?

 

Takker for hjelp.

8380893[/snapback]

 

 

1. Last ned å installer engelsk språkpakke, kjør så Windows update på nytt.

Da skal dreamscene prewiew dukke opp.

Hvis den fremdeles ikke vises, sett inndataspråk til engelsk.

 

2. Jeg har gjort samme endring som deg, gikk inn på "bruker" via skrivebord, valgte egenskaper på musikkmappen, så plassering, og flyttet den til en annen partisjon\mappe.

Ikonet endret seg ikke.

Musikkmappen er fremdeles tilgjengelig ifra startmeny og brukermappe på skrivebord.

Musikkmappen ligger vises fremdeles i "bruker"

Dette har jeg gjort med alle mappene der, eks bilder, dokumenter++

 

Pass på å lage en mappe, å ikke bare pek direkte til partisjon.

 

Opplevde lignende problemer som du når jeg flyttet "musikk" mappen til en partisjon kalt Musikk.

Måtte lage en mappe kalt musikk på valgte partisjon.

Lenke til kommentar

Skal prøve språkpakke-tipset, regner med at det bare er å skifte tilbake til norsk igjen etterpå?

 

Mappen jeg endret Musikk-plasseringen til hadde alleredet et ikon jeg satt på den ved forige PC. Kanskje derfor den dropper Vista-ikonet.

 

..

 

Fant ut det bare var å velge standard ikon, sorry :)

 

Takker for hjelp.

 

edit: I hvilken fil finner jeg alle Vistas standard-ikoner for slikt?

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Skal prøve språkpakke-tipset, regner med at det bare er å skifte tilbake til norsk igjen etterpå?

 

Mappen jeg endret Musikk-plasseringen til hadde alleredet et ikon jeg satt på den ved forige PC. Kanskje derfor den dropper Vista-ikonet.

 

..

 

Fant ut det bare var å velge standard ikon, sorry :)

 

Takker for hjelp.

8381283[/snapback]

 

 

Ja, det eneste du trenger endre av språk er evt inndataspråk for tastatur.

Når oppdateringen er installert, endrer du tilbake til norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...