Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hej, Jeg har litt mere info nå en forige gang jeg spurte, da ingen kunne hjelpe meg..  :ermm:

 

Jeg vet ikke helt om det er riktig (Vet ikke serlig mye om data..), men prøver uansett;

 

Jeg får ikke lyd på Dataen min - Men har funnet et sted på dataen der det sto "ADS Instand HDTV PCI"

 

Er det navnet på kortet?

 

Når jeg holder over lydikonet, kommer dette opp:

 

post-95268-1175972310_thumb.jpg

 

 

EDIT: FUNKET FØR!

8328521[/snapback]

 

Kontrollpanel -> System -> Enhetsbehandling -> Lyd, -video- og spillkontrollere.

 

Der ligger lydkortet ditt. Prøv å høreklikk på det og velg "oppdater driverprogramvare"

 

Hadde ADS Instand HDTV PCI på min pc også...Det høres ut som et tvkort, men jeg har ikke tv kort. :dontgetit:

 

Edit: Du har selvfølgelig prøvd å restarte? Får opp dette på min når den starter opp etter dvalemodus. Men hvis jeg skrur av pc`n eller restarter så funker det.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Hej, Jeg har litt mere info nå en forige gang jeg spurte, da ingen kunne hjelpe meg..  :ermm:

 

Jeg vet ikke helt om det er riktig (Vet ikke serlig mye om data..), men prøver uansett;

 

Jeg får ikke lyd på Dataen min - Men har funnet et sted på dataen der det sto "ADS Instand HDTV PCI"

 

Er det navnet på kortet?

 

Når jeg holder over lydikonet, kommer dette opp:

 

post-95268-1175972310_thumb.jpg

 

 

EDIT: FUNKET FØR!

8328521[/snapback]

 

Har du sjekket "Problemrapporter og løsninger"? Jeg manglet en driver og hos meg dukket det opp en direktelenke til fila fra denne. Søk etter den på startmenyen og velg "Se etter løsninger" i menyen til venstre. Verdt et forsøk! (For mer info sjekk min blogg. Har akkurat skrevet en post om Vista og drivere: Vista og drivere - himmel og helvete)

 

Fortell også hvilket hovedkort du har, så kanskje vi kan hjelpe deg å finne driver på produsentens nettsider. (Regner med at du benytter det integrerte lydkortet.)

Lenke til kommentar

Angående SP1 (kodenavn "Fiji")

 

Var noen som posta lenke til en uoffisiell SP1 noen sider tilbake, satt sammen av alle sikkerhetspatcher og hotfixer sluppet for Vista. Anbefaler ingen å benytte seg av denne, da den inneholder fikser for spesifikke problemer som kun har skjedd med noen få. Ved å installere disse på en fungerende maskin, kan man faktisk skape problemer. Hold dere til Windows Update, hvor alle kritiske fikser blir sluppet.

 

Når det gjelder synsing rundt SP1 om når den kommer og om den er gratis: Som alle andre service packs sluppet av Microsoft, vil selvfølgelig også SP1 for Vista være gratis. Noe usikkert når denne kommer, men skal visstnok lanseres sammen med Longhorn Server til høsten, for å oppdatere kernelen til samme versjon som Longhorn (antagelig NT 6.1)

 

Paul Thurrott @ Supersite for Windows

 

Q: When will Longhorn Server ship to customers?

 

A: The second half of 2007. At this time, Microsoft will also ship Windows Vista Service Pack 1 (SP1), which will update Windows Vista to the same kernel version found in Longhorn Server.

 

 

Dessuten; en SP er mer enn en samling fikser (bare se på SP2 for XP!), så denne uoffisielle SP1 er mer som en Update Rollup

 

Microsoft.com

An update rollup is a cumulative set of hotfixes, security patches, critical updates, and updates that are packaged together for easy deployment.

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hmm... Nå kom det opp Søk etter PCI enhet, og har ikke noen CD --> trykket vis fflere alternativer, søk på nettet, fant ingen løsninger.. Men merkelig nok så har jeg lyd igjen..ø

 

Dette skjer under alle oppstarter nå..

 

Den må jo gjøre dette mellom hver oppstart, for å få lyd..

Kan den ikke lagre dette??

Lenke til kommentar

har prøvd manuel instalering men funka heller ikke :S

 

MÅ jo ha det for å kunne se flash og sånt :S hva er galt? ;/

 

og hvorfor "bumper" skjermen i firefox. har instalert skjermkort drivere.

 

 

 

og skal aldrig Harddisken få hvile? den bråker noe inni....ja skal ikke se de ordene men bråk er det. + at det er en raptor disk og de bråker. høres ut som en IDE disk på sitt verste.

raptor disken bråker jo pga rpm. ;/

 

 

er det mulig å få bort det dærre tillat/avbryt hver gang jeg trykker på en exe fil?

 

plagsom spørr du meg..

 

 

og stadig vekk kommer det opp lukk cmos. mulig å få fikset på et vis?

 

har jo nettopp instalert vista..

 

håper noen kan gi meg svar på alt dette? :)

post-123858-1176164421_thumb.jpg

Endret av 1915
Lenke til kommentar

1.

a) Last ned flashplayer selv og installer.

b) Bumber skjermen? Hva mener du? Aero deaktiveres? I såfall kan det være pga. Java. Installer Java Runtime Enviroment 6 (link)

 

2. Vista indekserer disken for raskere søking etter filer. Det vil roe seg ned etter en stund. Du kan deaktivere dette ved å slå av tjenesten Windows Search (start - kjør - services.msc)

 

3. Deaktiver User Access Control (UAC). Kontrollpanelet og skriv uac i søkefeltet.

 

4. Lukk CMOS? Kan du ikke beskrive ting litt bedre? Hva gjør du osv? Umulig å hjelpe til når problemet ikke beskrives skikkelig.

Lenke til kommentar
har prøvd manuel instalering men funka heller ikke :S

 

MÅ jo ha det for å kunne se flash og sånt :S hva er galt? ;/

Gå til Adobe.no og last ned installeringfila.

 

og hvorfor "bumper" skjermen i firefox. har instalert skjermkort drivere.

Dette er et kjent problem og skjer når man ikke har noen bokmerker i Personlig verktøymappe

 

og skal aldrig Harddisken få hvile? den bråker noe inni....ja skal ikke se de ordene men bråk er det. + at det er en raptor disk og de bråker. høres ut som en IDE disk på sitt verste.

raptor disken bråker jo pga rpm. ;/

Dette er antagelig indekseringa som jobber i bakgrunnen for å gjøre søk raskere. Vil etterhvert roe seg ned. Du kan ev. slå av denne.

 

er det mulig å få bort det dærre tillat/avbryt hver gang jeg trykker på en exe fil?

 

plagsom spørr du meg..

Det er den nye Brukerkontokontroll som skal hindre f.eks. spyware å installeres. Etterhvert som du får satt opp maskina, vil disse dialogboksene bli sjeldnere. Denne kan skrues av fra Brukerkontoer.

 

og stadig vekk kommer det opp lukk cmos. mulig å få fikset på et vis?

 

har jo nettopp instalert vista..

Er ikke helt sikker på hva du mener, men visst det er "COM Surrogator har stoppet å virke", er dette et kjent problem. Flere har nevnt at Nero eller en codec er årsaken til dette.

 

håper noen kan gi meg svar på alt dette? :)

Da har jeg gjort så godt jeg kan ;)

Prøv også "Problemrapporter og løsninger", som er et samlingspunkt i Vista for feil som har oppstått og løsninger som ev. finnes. Søk etter den på Start-menyen. Lykke til!

8346840[/snapback]

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
1.

a) Last ned flashplayer selv og installer.

b) Bumber skjermen? Hva mener du? Aero deaktiveres? I såfall kan det være pga. Java. Installer Java Runtime Enviroment 6 (link)

 

2. Vista indekserer disken for raskere søking etter filer. Det vil roe seg ned etter en stund. Du kan deaktivere dette ved å slå av tjenesten Windows Search (start - kjør - services.msc)

 

3. Deaktiver User Access Control (UAC). Kontrollpanelet og skriv uac i søkefeltet.

 

4. Lukk CMOS? Kan du ikke beskrive ting litt bedre? Hva gjør du osv? Umulig å hjelpe til når problemet ikke beskrives skikkelig.

8347527[/snapback]

finner ikke UAC? :S

post-123858-1176201104_thumb.jpg

post-123858-1176201118_thumb.jpg

Lenke til kommentar

cmos: når jeg trykker lukk kommer den tilbake :S

det kommer opp cmos hver gang jeg åpner en mappe. lukker mappa er det ok. men når jeg får sånn at jeg kan fikse feilen kommer dette: (nederste bilde)

hvordan får jeg fikset det? :S

 

og når jeg skal spille av filmer i vlc. blir bare vlc svart men hører bare lyden :S

post-123858-1176202737_thumb.jpg

post-123858-1176203063_thumb.jpg

Endret av 1915
Lenke til kommentar
finner ikke UAC? :S

8348393[/snapback]

Skriv "user access" så finner du den nok

 

 

Jeg har også problemer med en Raptor disk som bråker noe kollosalt (på grunn av denne indekseringen)  Problemet er jo bare det at den indekserer seg jo hver dag ??  =(

8348520[/snapback]

Deaktiver indekseringen da. Svært få som har nytte av den.

 

Trykk windowsknapp + R og skriv inn services.msc

 

Der kan du finne fram til Windows Search, stoppe den av og sett den til manual.

Lenke til kommentar
finner ikke UAC? :S

8348393[/snapback]

Skriv "user access" så finner du den nok

 

 

Jeg har også problemer med en Raptor disk som bråker noe kollosalt (på grunn av denne indekseringen)  Problemet er jo bare det at den indekserer seg jo hver dag ??  =(

8348520[/snapback]

Deaktiver indekseringen da. Svært få som har nytte av den.

 

Trykk windowsknapp + R og skriv inn services.msc

 

Der kan du finne fram til Windows Search, stoppe den av og sett den til manual.

8348815[/snapback]

finner den fortsatt ikke

 

edit: glemt å si at jeg har vista på norsk..

 

hva heter det da? :)

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
brukerkontokontroll.JPG

Her slår du av

8350063[/snapback]

takker og bukker. :)

 

 

noen som vet noen om hvordan man slår av det at det kommer hele tiden opp com surrogate når jeg går inn i mapper med filmer. det skjer bare når jeg går inn i mapper med videofiler/filmer.

 

har liksom 700 filmsnutter/filmer/video ;/

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...