Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det er cracket er det jo i grunn gratis, men tror nok aldri at Microsoft kommer til å gi det bort hvis det var det du mente.  :p

8309431[/snapback]

Selvfølgelig er det gratis da. Men har hørt at noen mener at en av metodene for å cracke det på er et "tegn" på at de har tenkt å gjøre det gratis.

Lenke til kommentar
Hvis det er cracket er det jo i grunn gratis, men tror nok aldri at Microsoft kommer til å gi det bort hvis det var det du mente.  :p

8309431[/snapback]

Selvfølgelig er det gratis da. Men har hørt at noen mener at en av metodene for å cracke det på er et "tegn" på at de har tenkt å gjøre det gratis.

8309514[/snapback]

Du tror MS vil gi opp Vista? Som de tjener milliarder på? trokke det

Lenke til kommentar

du kan innstallere så mange gang du vil ja, og du kan bytte så mange lydkort du bare vil. Virker som det er mange som er forvirret rundt dette med Vista og OEM,

 

For og oppklare litt siterer jeg OEM-direktør i Microsoft Norge (merkelig tittel):

 

  • En OEM-lisens er maskinbunden, den kan ikke flyttes til en annen maskin under noen omstendigheter
  • Hvis man bytter ut et fungerende hovedkort, defineres dette som en ny maskin og en ny Windows OEM-lisens kreves
  • Hvis man bytter ut et defekt hovedkort med et nytt hovedkort av samme merke og med tilsvarende spesifikasjoner som oppgitt av produsent, defineres det ikke som en ny maskin og ingen ny Windows-lisens kreves
  • Man kan bytte øvrig hardware så mye man vil uten at det utløser behov for en ny OEM-lisens, men man vil etter en stund måtte reaktivere Windows.

Kilde: www.digi.no

 

 

Tok meg forresten ikke lange tida å google Vista OEM for å finne dette ut.. Tips til neste gang. ;)

Lenke til kommentar

Hei. Ja, men det er da både dyrt og unødvendig for en privatperson; home premium burde være godt nok.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

..og så har du jo operativsystemet i signaturen min da, med alle features inkludert til kr 0,-, men det får bli en annen sak

Lenke til kommentar
Har brukt Vista Ultimate i en mnd nå, og er strålende fornøyd, bortsett fra to ting som plager meg:

 

1. Jeg trenger hjelp til å finne et skikkelig partisjoneringsverktøy for Vista. Noen som har forslag?

 

Takker på forhånd for alle svar :)

8301008[/snapback]

 

Win + R -> "%SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s"

 

Vista har det innebygget :)

8301119[/snapback]

 

Tips:

 

Du kan også skrive diskmgmt.msc for å starte Diskbehandling. Med Vista kan Windows endelig redusere/øke størrelsen på partisjoner!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hej, Jeg har litt mere info nå en forige gang jeg spurte, da ingen kunne hjelpe meg.. :ermm:

 

Jeg vet ikke helt om det er riktig (Vet ikke serlig mye om data..), men prøver uansett;

 

Jeg får ikke lyd på Dataen min - Men har funnet et sted på dataen der det sto "ADS Instand HDTV PCI"

 

Er det navnet på kortet?

 

Når jeg holder over lydikonet, kommer dette opp:

 

post-95268-1175972310_thumb.jpg

 

 

EDIT: FUNKET FØR!

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...